Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - brommer laten keuren tot motor ,tips Honda

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 814 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #26987 - brommer laten keuren tot motor ,tip...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1204 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Vatos Locos 10-3-2005 21:55 Print topicpost

Posts: 149
Ok nu ik zelf bezig ben om een honda crm 75 tekeuren als motor
kom je bij de volgende problemen terecht,.
je koopt je duitse brommer met papieren, no problem aanmelden en afspraak maken bij de rdw,

heb je geen papieren bij je brommer dan wordt het probleem groter,
dan ga je zoeken op het internet. en je vindt bijna geen info dan zelf maar aan de slag,. teneerste vang je wel wat op over het TUV. tuv is een keurings instantie, die van origine duits is, ze keuren echt alles, speelgoed gereedschap witgoed apparatuur, etc. ze voeren ook de soort apk keuringen uit in duitsland, en uiteraad ook voor motoren mokicks, etc. de tuv zegt dat je een aantal dingen nodig hebt,
ik citeer tuv nord nederland

U kunt via ons een Duitse Fahrzeugbrief verkrijgen, die u daarna bij de RDW kunt laten omzetten naar een Nederlands kenteken.

Er zijn dan een aantal zaken noodzakelijk:

- inkooprekening als eigendomsbewijs

- KBA-uitkomst.

Er zijn nog verdere gegevens noodzakelijk of via Honda of via ons.

Daarvoor hebben we nodig:

Meerdere technische gegevens over het voertuig, zoals: typeplaatje, motortype, bandenmaat etc

de kba uitkomst kun je aanvragen via duitsland , op deze site www.kba.de download je het KBA-uitkomst formulier, die vul je in met gegevens van je brommer bauwjaar etc etc etc,
dat stuur je op naar het hoofdkantoor in flensburg op de site vemeld.
de verwerking kost wel 10 euro 20. binnen een maand krijg jij je Duitse Fahrzeugbrief die je bij de rdw kan laten zien dat hij in duitsland gekeurd is en gereden heeft, dan heb je dus nog de aankoopbon nodig, van degene waarvan je hem gekocht is, het beste is een aankoopbon van een handelaar of de duitser van wie je hem gekocht, hebt,
dan heb je dus ook nog de technische gegevens nodig van honda zelf, een datasheet noemt men dat bij honda de clinder inhoudt maximaal belasting . dus technische specificate van je honda. hiervoor kun je terecht bij Thomas.Range@honda-eu.com dat is de duitse contact persoon die kan nagaan als je brommer origineel geimporteerd is in duitsland. hij verschaft dan ook de nodige informatie van je brommer en dat is geheel kosteloos
de keuring bij de rdw zelf kost 95 euro, daar komt de kenteken plaat van 7 euro 50 nog overheen,.

let op ik ben tot zover gekomen ,en dit verhaal gaat alleen op voor duiste honda,s zoals mt8 mb8 mbx ns1 mtx r mtx r2 en vast nog wel meer duitse honda,s heb je nog vragen stel ze gerust ik heb net mijn tuv papieren op de post gedaan. en nu afw8ten

aanverwante links
www.honda.de
http://www.tuev-nord.nl/Keuringsaanvraag.htm
www.kba.de
www.rdw.nl
dit gaat btw niet op voor ori nederlandse brommers, daar zit het verhaal weer importeren in duitsland, met bewijs op papier dat het een nl brommer was, daar opvoeren, laten keuren als motor, weer uitvoeren. naar nederland. en dan weer keuren bij de rdw, kostbare zaak, dus,



Dit bericht is ge-edit door avus op 10-3-2005 23:01
 
Hell was full so i came back

honda_2takt_power 10-3-2005 22:57 Print reply

Posts: 6744
faq
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
2wheels[jurg] 10-3-2005 23:08 Print reply

Posts: 3503
http://www.brommerforum.nl/faq/add

hier effe in verwerken en dan zijn we je heel dankbaar
 
mr200r 11-3-2005 19:50 Print reply
Posts: 5122
Je laat geen brommer keuren,je vraagd gewoon een kenteken aan.
 
mr200r
Vatos Locos 12-3-2005 8:28 Print reply

Posts: 149
maar dan moet je er wel papieren bij hebben chef
 
Hell was full so i came back
evolutunned 12-3-2005 11:07 Print reply

Posts: 522
en gaat dat hetzelfde als je en moter in duitsland koopt moet je het dan ook zo doen om hem op nederlands kenteken te krijgen en zijn daar weer andere prijsen voor of
 
sloop brommer/motoren gez in drenthe inbox me
Hannes 12-3-2005 11:15 Print reply

Posts: 4530
Idd klopt wat je zegt, maar slimmer is dus gewoon om een duitse motor te kopen met papieren. Dan naar de RWD gaan, maar let wel op want die mannen zijn niet gek. Profiel op de banden, knipperlichten, spiegels, staat het licht 10m voor de brommer op de grond kwats. Hij moet gewoon tip top inorde zijn anders keuren ze em niet goed.
edit: vraagje btw, waarom zo'n ding nemen want je hebt een er motorrijbewijs voor nodig. Koop gewoon een NL motor voor hetzelfde geld. Gaat harder betrouwbaarder etc
Ik dacht dat dus eerst ook van relaxt ga ik zo'n duits ding rijden. Nou ik zit nu echt niet meer te wachten op een 80cc jankende 2 takt die niet vooruit te schijten is, en je kunt em flink op fokken dat ie 110-120 gaat. Maja dan is de betrouwbaarheid ook ver te zoeken. Ik zou gewoon een mooie nl motor kopen dus.


Dit bericht is ge-edit door Hannes op 12-3-2005 11:17
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Saknet 12-3-2005 22:21 Print reply

Posts: 10355
tja ach het leek me wel grappig en mijn mb rijd nog wel lekker bij de 95km/u hoor alleen denk dat van de zomer mn voorremblokjes wel snel zullen gaan

maar als je niet zo heel hard hoeft dan ist best leuk wel hoor alleen zou de snelwegen mijden

Dit bericht is ge-edit door Saknet op 12-3-2005 22:24
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Vatos Locos 13-3-2005 8:53 Print reply

Posts: 149
het is gewoon een pure hobby, en een cbr of een xl hebben de meeste mensen al. dus dan maar weer es wat anders.
 
Hell was full so i came back
Grischnakh 13-3-2005 9:51 Print reply

Posts: 1369
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: avus

het is gewoon een pure hobby, en een cbr of een xl hebben de meeste mensen al. dus dan maar weer es wat anders.
7

gvd dat zou wel stoer zijn, hou ons, of althans mij op de hoogte, ik was ook zoiets wel eens van plan.
 

Dit topic is 1204 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved