Ok nu ik zelf bezig ben om een honda crm 75 tekeuren als motor
kom je bij de volgende problemen terecht,.
je koopt je duitse brommer met papieren, no problem aanmelden en afspraak maken bij de rdw,
heb je geen papieren bij je brommer dan wordt het probleem groter,
dan ga je zoeken op het internet. en je vindt bijna geen info dan zelf maar aan de slag,. teneerste vang je wel wat op over het TUV. tuv is een keurings instantie, die van origine duits is, ze keuren echt alles, speelgoed gereedschap witgoed apparatuur, etc. ze voeren ook de soort apk keuringen uit in duitsland, en uiteraad ook voor motoren mokicks, etc. de tuv zegt dat je een aantal dingen nodig hebt,
ik citeer tuv nord nederland
U kunt via ons een Duitse Fahrzeugbrief verkrijgen, die u daarna bij de RDW kunt laten omzetten naar een Nederlands kenteken.
Er zijn dan een aantal zaken noodzakelijk:
- inkooprekening als eigendomsbewijs
- KBA-uitkomst.
Er zijn nog verdere gegevens noodzakelijk of via Honda of via ons.
Daarvoor hebben we nodig:
Meerdere technische gegevens over het voertuig, zoals: typeplaatje, motortype, bandenmaat etc
de kba uitkomst kun je aanvragen via duitsland , op deze site
www.kba.de download je het KBA-uitkomst formulier, die vul je in met gegevens van je brommer bauwjaar etc etc etc,
dat stuur je op naar het hoofdkantoor in flensburg op de site vemeld.
de verwerking kost wel 10 euro 20. binnen een maand krijg jij je Duitse Fahrzeugbrief die je bij de rdw kan laten zien dat hij in duitsland gekeurd is en gereden heeft, dan heb je dus nog de aankoopbon nodig, van degene waarvan je hem gekocht is, het beste is een aankoopbon van een handelaar of de duitser van wie je hem gekocht, hebt,
dan heb je dus ook nog de technische gegevens nodig van honda zelf, een datasheet noemt men dat bij honda de clinder inhoudt maximaal belasting . dus technische specificate van je honda. hiervoor kun je terecht bij
Thomas.Range@honda-eu.com dat is de duitse contact persoon die kan nagaan als je brommer origineel geimporteerd is in duitsland. hij verschaft dan ook de nodige informatie van je brommer en dat is geheel kosteloos
de keuring bij de rdw zelf kost 95 euro, daar komt de kenteken plaat van 7 euro 50 nog overheen,.
let op ik ben tot zover gekomen ,en dit verhaal gaat alleen op voor duiste honda,s zoals mt8 mb8 mbx ns1 mtx r mtx r2 en vast nog wel meer duitse honda,s heb je nog vragen stel ze gerust ik heb net mijn tuv papieren op de post gedaan. en nu afw8ten
aanverwante links
www.honda.de
http://www.tuev-nord.nl/Keuringsaanvraag.htm
www.kba.de
www.rdw.nl
dit gaat btw niet op voor ori nederlandse brommers, daar zit het verhaal weer importeren in duitsland, met bewijs op papier dat het een nl brommer was, daar opvoeren, laten keuren als motor, weer uitvoeren. naar nederland. en dan weer keuren bij de rdw, kostbare zaak, dus,
Dit bericht is ge-edit door avus op 10-3-2005 23:01