Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - puch koppelingen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1266 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26983 - puch koppelingen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2049 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

steyr 10-3-2005 21:08 Print topicpost
Posts: 55
wat is het verschil tussen een 2 en een 3 klauws koppeling? trekt hij beter met de 2 klauws of hoezit dat
 

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 10-3-2005 21:27 Print reply

Posts: 17929
maakt niet zoveel uit die 3 klauws heeft beetje meer grip ofzo
 
-Niellesie- 10-3-2005 21:33 Print reply

Posts: 6454
3 klauws iets meer grip en 2 klauws wat lichter

maakt niet egt wat uit dus
 
allalallalallalalallalala
Almer 10-3-2005 21:39 Print reply

Posts: 3325
2klauws is simpeler, dan heb je eigenlijk 2koppelingsplaten en met 3 eigenlijk 3, slipt dus minder, en kan je meer toeren mee draaien, is ook lichter
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
niekmtx 11-3-2005 17:28 Print reply

Posts: 471
Ok ik als puchkenner hier :-0
2 klauw kun je beter voor 50cc gebruiken gwoon schroefjes helemaal indraaien en 1.5 ? 2 slag uit. 3 klauw is beter voor 70cc omdat die meer grip heeft. Je kunt hem dan ook nog tunen hoe dat moet staat wel op www.puchmaxi.nl
 
Brommerloos
PRO TUNING 11-3-2005 17:42 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: niekmtx

Ok ik als puchkenner hier :-0
2 klauw kun je beter voor 50cc gebruiken gwoon schroefjes helemaal indraaien en 1.5 ? 2 slag uit. 3 klauw is beter voor 70cc omdat die meer grip heeft. Je kunt hem dan ook nog tunen hoe dat moet staat wel op www.puchmaxi.nl


Dat verhaal op puchmaxi.nl klopt niet, de schoenen moeten niet lichter maar zo zwaar mogelijk met hele strakke veren.
 
niekmtx 29-3-2005 13:41 Print reply

Posts: 471
waarom werkt het wel altijd dan?
 
Brommerloos
staaf 29-3-2005 14:27 Print reply

Posts: 266
Ik heb in me puch een tweeklauw want een drieklauw trok niet zo hard op maar das mijn ervaring
 
BITE MY DUST!! en een echte man rukt met de combinatietang
puchracer12 29-3-2005 14:33 Print reply

Posts: 112
2 klauws slijten gewoon stukke harder met een zwaardere setup met ori setup met je der niet eens iets van
 
puch tuned to the max{i}
puch_master 29-3-2005 14:48 Print reply

Posts: 3429
bij een 3 klauw gewoon de veren helemaal in en dan ook nog lichter maken trekt ie wel hard.

want hoe lichter ze zijn hoe meer centrifugaal kracht (meer toer) er nodig is om de veertjes in te drukken zodat de segmenten aangrijpen
 
Toyota AE86 Levin coupé
Honda- mt 29-3-2005 15:20 Print reply
Posts: 523
Wat ook wel wil is 2 drie-klauws segementen op een 2 klauws zetten.

Mja 2 klauwen trekken sneller krom.


 
PRO TUNING 29-3-2005 15:21 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch_master

bij een 3 klauw gewoon de veren helemaal in en dan ook nog lichter maken trekt ie wel hard.

want hoe lichter ze zijn hoe meer centrifugaal kracht (meer toer) er nodig is om de veertjes in te drukken zodat de segmenten aangrijpen


Als je de segmenten lichter maakt gaat de koppeling slippen bij hogere toerentallen, tenminste bij een beetje vermogen.
 

Dit topic is 2049 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved