Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 80cc nu echt terug, en hij doet het !!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 899 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2690 - 80cc nu echt terug, en hij doet het...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 848 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Woeter 20-1-02?13:38 Print topicpost

Posts: 2832
Yess ik heb gister me 80cc cilinder echt thuis gekregen, nadat ie 2 MAANDEN weg is geweest. Hij is nu getuned door IS-tuning (zie links). het zag er erg netjes uit en vooral de uitlaatpoort is errruuuug bruut geworden. hij heeft de inlaat van de spoelpoorten aan de onderkant van de cilinder aangepast, dit is dus aanpassen van de spoelpoort timing, want als je de spoelpoorten in de cilinderwand gaat aanpassen is dat niet goed voor de spoeling ofzo zei ie. Verder is de cilinder uitgehoond naar 49mm en hij heeft de cilinderkop aangepast. de cilinder is aan de bovenkant iets afgedraaid, en ook aan de onderkant iets afgedraaid. de cilinderkop is ook afgedraaid. De zuiger heeft ie aangepast door hem af te draaien zodat ie gelijk staat met de verbandingsruimte in de cilinder kop.

Hij zit er nu op en hij doet het perfect, er zit een rielex crossmotorgeluidje in hoe hard ie rijd kan ik nog niet uittesten, maar ik reed ff in de powerband, en dat trok echt hard allen toen maakte ik pas 7000 rpm
Zodra ie ingereden is kan ik zeggen hoe hard ie loopt en wat het verschil nou precies is.
Een poortmap heb ik al gemaakt, maar ik heb geen scannur helaas, dus dat komt nog een keer...
 

Nick - Administrator 20-1-02?13:56 Print reply

Posts: 4967
Gaaf man! Dus die gast van IS-tuning zat toch niet met je te fokken
Ben wel benieuwd hoe hard ie nu gaat eigenlijk, en of IS-tuning dus een beetje goed kan tunen

BTW: wat heeft het nou gekost? Want er staan wel allemaal prijzen op hun website, maar wat kosten die handelingen die jij hebt laten verrichten?

[This message is edited by Nick on 20-1-02 13:58]
 
Woeter 20-1-02?13:59 Print reply

Posts: 2832
Nee hij is wel te vertrouwen, ik twijfelde er ook niet echt aan eigenlijk, maarja na een tijdje dan begin je toch wel te denken dat hij het misschien is die de bloe belazerd, maarja wat heeft ie nou aan zo'n cilinder.
Ja ik ben ook benieuwd naar de prestaties, ik wil hem eerst ff echt goed inrijden
 
Sneks 20-1-02?14:12 Print reply
Posts: 2499
dat gaat vast heel erg hard straks, er is dan haast niemand die jouw meer bijhoud bij een meeting
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
verwijderd 20-1-02?14:22 Print reply
Posts: 4082
ach man, ff doortrekken, kan geen kwaat, weet je ten minste of ie goed optrekt
 
B3AST 20-1-02?15:05 Print reply
Posts: 2469
Quote:
Originally posted by: Hans F.?

dat gaat vast heel erg hard straks, er is dan haast niemand die jouw meer bijhoud bij een meeting


ik als ik mn cylinder daar ook laat doen (misschien doe ik dat wel)

maar ik snap niet waarom ie aan de onderkant van de cylinder de spoelkanalen heeft aangepast, deze zijn toch al op maat van je blok?
 
- insane in the brain -
Hemmes 20-1-02?16:42 Print reply
Posts: 247
Die speolkanalen van cilinder en carters sluiten nooit perfect aan, en als je dit wel doet scheelt wel weer een beetje, pakt sneller op door die betere doorstroming
 
Feel the power of MHR
ids_ 20-1-02?18:14 Print reply
Posts: 423
hehe kan daar een 70 polini ook getunend worden hoeveel kost het??
 
Een snelle Brommer is niet opgevoerd, hij is verbeterd!!
Woeter 20-1-02?18:58 Print reply

Posts: 2832
Ja je kan alles wel laten tunen daar, kijk voor prijzen www.is-tuning.nl en dan flash bij info staat het.

Jan hij heeft niet de grote aangepast, hij heeft alleen gezorgd dat het makkelijker naar binnen kan spoelen..., tja beetje lastig uitleggen, ik heb er foto's van gemaakt, die komen nog een keertje

Nu weet ik ook waarom de postbode het huisnummer niet kon lezen en de cilinder dus retour ging met alle gevolgen van dien :p die gast heeft echt een handschrift van een kleuter uit groep 4 die net heeft leren schrijven
 
Joost 20-1-02?19:23 Print reply
Posts: 1108
Quote:

hij heeft de inlaat van de spoelpoorten aan de onderkant van de cilinder aangepast, dit is dus aanpassen van de spoelpoort timing, want als je de spoelpoorten in de cilinderwand gaat aanpassen is dat niet goed voor de spoeling ofzo zei ie.



Ik wil niet lullig doen maar hij had beter kunnen zeg dat hij er geen zin in had ofzo. Dit is gewoon gelul. Waar denk je dat Timing voor staat?

Maar het is wel tof dat de ptt het pakje weer heeft kunnen vinden.
Wat voor uitlaat heb je er nu trouwens onder.
 
It is going to be a Endless summer...
Woeter 20-1-02?19:36 Print reply

Posts: 2832
Ja dat kan ook best waar zijn hoor
staat op macdizzy dat je de poorten wel gewoon in hoogte kan veranderen???? want hij gebruikt ook macdizzy zei ie. hmmz dat zou wel genaai zijn, maar ik krijg niet echt het idee dat hij nou zo'n naaier is.
heb jij de spoelpoorten wel in hoogte veranderd bij je racer?

Ja die kut PTT had toch ineens na een maand dat ding naar hem retour gestuurd.

Oja ik heb er een 80cc giannelli uitlaat+demper op zitten

[This message is edited by Woeter TS80x on 20-1-02 19:48]
 
Sneks 20-1-02?20:00 Print reply
Posts: 2499
spoelpoort hoogte (timing)kan je zelf varieren dmv dikte voetpakking, of door het afdraaien van de cil. aan de onderkant.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Joost 20-1-02?20:06 Print reply
Posts: 1108
Dat kan inderdaad ook, het enigste probleem dan is dat je ook de uitlaat ophoogt. Wil je alles laten kloppen dan moet je wel de hoogte's aanpassen. Vooral bij een 80 moet dat wel te doen zijn. Het is wel kut werk en de kans op uit schieten is erg groot dus ik kan voorstellen dat ze dat liever achter wegen laten. Het risco is denk ik te groot voor ze.


 
It is going to be a Endless summer...

Dit topic is 848 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved