Yess ik heb gister me 80cc cilinder echt thuis gekregen, nadat ie 2 MAANDEN weg is geweest. Hij is nu getuned door IS-tuning (zie links). het zag er erg netjes uit en vooral de uitlaatpoort is errruuuug bruut geworden. hij heeft de inlaat van de spoelpoorten aan de onderkant van de cilinder aangepast, dit is dus aanpassen van de spoelpoort timing, want als je de spoelpoorten in de cilinderwand gaat aanpassen is dat niet goed voor de spoeling ofzo zei ie. Verder is de cilinder uitgehoond naar 49mm en hij heeft de cilinderkop aangepast. de cilinder is aan de bovenkant iets afgedraaid, en ook aan de onderkant iets afgedraaid. de cilinderkop is ook afgedraaid. De zuiger heeft ie aangepast door hem af te draaien zodat ie gelijk staat met de verbandingsruimte in de cilinder kop.
Hij zit er nu op en hij doet het perfect, er zit een rielex crossmotorgeluidje in hoe hard ie rijd kan ik nog niet uittesten, maar ik reed ff in de powerband, en dat trok echt hard allen toen maakte ik pas 7000 rpm
Zodra ie ingereden is kan ik zeggen hoe hard ie loopt en wat het verschil nou precies is.
Een poortmap heb ik al gemaakt, maar ik heb geen scannur helaas, dus dat komt nog een keer...
|