Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Keihin probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 957 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26873 - Keihin probleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 675 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MBX_cruiser 7-3-2005 19:01 Print topicpost

Posts: 828
Ik heb vandaag mijn 2dehandse 18mm Keihin aangekregen.
Nadat ik hem erop gezet had wou ik een testritje gaan maken, maar...

Met choke op lijkt alles normaal, maar als ik de choke afzet, blijft hij nog enkele tellen draaien en dan valt hij geleidelijk uit, alsof de benzine op is.

Nu zag ik iets verdacht, de stationair sproeier, ik wou die van mijn oude keihin erin zetten, maar dat gaat niet, er zit al iets in.
Het lijkt gewoon normaal, want er zit ookg een schroefdraad in ofzo.

hier een foto; is alles normaal?


als alles normaal is, wat zou het dan nog kunnen zijn?

Dit bericht is ge-edit door MBX_cruiser op 7-3-2005 19:04
 

thedoctor47 7-3-2005 19:23 Print reply
Posts: 52
Kan je de stationair schroef er niet gewoon indraaien? (draad iets beschadigd)

Ik zou het ook niet direct weten, zijn er andere mensen die hier meer ervaring mee hebben?

 
maartenb 7-3-2005 19:25 Print reply

Posts: 914
tis normaal, ik had precies hetzelfde bij mijn 13mm kon ik hem eruit halen, bij 18 niet, en hij loopt er heus wel op hoor
 
hallo
MBX_cruiser 7-3-2005 19:25 Print reply

Posts: 828
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thedoctor47

Kan je de stationair schroef er niet gewoon indraaien? (draad iets beschadigd)

Ik zou het ook niet direct weten, zijn er andere mensen die hier meer ervaring mee hebben?



Nee er zit iets in, als je goed kijkt op de foto zie je het zitten.

Ik kan het er wel uittrekken met een linkse tap,
maar als het gewoon zo hoort help ik daarmee alles om zeep
 
Aard 7-3-2005 19:26 Print reply

Posts: 710
Ik denk niet dat het iets met je stationair sproeier te maken heeft.
Deze hoef je volgens mij nooit echt te wijzigen?

Het ligt denk ik gewoon aan je normale afstelling, doe er eens een wat grotere sproeier in, dan zal hij het wsl wel doen.

Dit bericht is ge-edit door Aard op 7-3-2005 19:27
 
maartenb 7-3-2005 19:27 Print reply

Posts: 914
oeps

Dit bericht is ge-edit door maartenb op 7-3-2005 19:27
 
hallo
MBX_cruiser 7-3-2005 19:27 Print reply

Posts: 828
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aard

Ik denk niet dat het iets met stationair sproeier te maken heeft.
Deze hoef je volgens mij nooit echt te wijzigen?

Het ligt denk ik gewoon aan je normale afstelling, doe er eens een wat grotere sproeier in, dan zal hij het wsl wel doen.

Dit bericht is ge-edit door Aard op 7-3-2005 19:27


zou zoveel verschil toch niet mogen maken?

van 16 naar 18mm,
nu valt hij gewoon uit...
 
Pistonpen Paultje 7-3-2005 19:28 Print reply

Posts: 8678
D'r zijn idd 2 soorten (ook bij 13mm).

Gewoon ff perslucht erop, komt ie vanzelf los...
 
De Schout 8-3-2005 9:32 Print reply
Posts: 5327
zijn 2 soorten ja, eentje met vast stationair sproeier en eentje met verwisselbare. maar k zou eerst is goed kijken of je carb goed zuiver is en dan ff naar afstelling kijken. zult toch wel iets groter met je sproeier moeten dan wat er in je 16mm zat denk.
 
tune tweak fiddle bang bummer
MBX_cruiser 8-3-2005 9:43 Print reply

Posts: 828
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout

zijn 2 soorten ja, eentje met vast stationair sproeier en eentje met verwisselbare. maar k zou eerst is goed kijken of je carb goed zuiver is en dan ff naar afstelling kijken. zult toch wel iets groter met je sproeier moeten dan wat er in je 16mm zat denk.


ja het blijkt idd de afstelling te zijn,
als de luchtschroef volledig dicht staat blijft hij draaien, maar loopt nie echt goed.

Straks ff grotere sproeier gaan halen,
ik dacht zelf aan 115 (tov 104).
met 70cc malossi, proma en 18mm keihin,

zal dit ongeveer goed zijn?
 
Roedie 8-3-2005 10:05 Print reply

Posts: 3531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MBX_cruiser

[...]


ja het blijkt idd de afstelling te zijn,
als de luchtschroef volledig dicht staat blijft hij draaien, maar loopt nie echt goed.

Straks ff grotere sproeier gaan halen,
ik dacht zelf aan 115 (tov 104).
met 70cc malossi, proma en 18mm keihin,

zal dit ongeveer goed zijn?


dat loopt altijd wel lekker
 
BrommerForum... vernieuwingen zijn eng
Aard 8-3-2005 13:03 Print reply

Posts: 710
Als je je luchtschroef helemaal in moet draaien zodat hij wel (een beetje) loopt, staat hij idd arm/te arm.
Dus ff een grotere sproeier erin draaien.
 
jona 8-3-2005 13:20 Print reply
Posts: 404
10 maten groter is redelijk veel, ik denk dat je met 110 wel goed zit
 
MBX_cruiser 9-3-2005 16:01 Print reply

Posts: 828
ik ben een 115 gaan halen,
hij doet het al een stuk beter,

maar als ik halfgas geef blijft hij zo een beetje hangen, onder de powerband wel.

En boven de 11000 rpm doet hij ook vies.

Welke maat nu proberen? (t is elke keer 3?! )
125?
 
Terror 9-3-2005 16:38 Print reply

Posts: 9269
in mijn carb zit dat helemaal niet? is helemaal leeg? hoort dus wel wat in ?

godver :P
 
honda_freak 9-3-2005 16:43 Print reply

Posts: 7650
met de carb is nix mis.. zoals ik het zo zie.. ik heb er ook zo-een liggen.. en ik heb er ook eentje waarbij er wel een sproeier in het gat zit.. maar das een nieuwe en te goedkoop om een egte te zijn..

sproeier 125.. das !20! maten groter dan die was.. maar het zou kunnen.. ik rijd met een 120 en das te arm en 130 is te rijk.. dus er tussen zou goed moeten zijn.. en ik heb een vergelijkbare setup..
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|

Dit topic is 675 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved