Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #26873 - Keihin probleem
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 675 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
MBX_cruiser |
7-3-2005 19:01 |
Posts: 828 |
Ik heb vandaag mijn 2dehandse 18mm Keihin aangekregen.
Nadat ik hem erop gezet had wou ik een testritje gaan maken, maar...
Met choke op lijkt alles normaal, maar als ik de choke afzet, blijft hij nog enkele tellen draaien en dan valt hij geleidelijk uit, alsof de benzine op is.
Nu zag ik iets verdacht, de stationair sproeier, ik wou die van mijn oude keihin erin zetten, maar dat gaat niet, er zit al iets in.
Het lijkt gewoon normaal, want er zit ookg een schroefdraad in ofzo.
hier een foto; is alles normaal?
als alles normaal is, wat zou het dan nog kunnen zijn?
Dit bericht is ge-edit door MBX_cruiser op 7-3-2005 19:04
|
|
|
|
thedoctor47 |
7-3-2005 19:23 |
Posts: 52 |
Kan je de stationair schroef er niet gewoon indraaien? (draad iets beschadigd)
Ik zou het ook niet direct weten, zijn er andere mensen die hier meer ervaring mee hebben?
|
|
|
|
maartenb |
7-3-2005 19:25 |
Posts: 914 |
tis normaal, ik had precies hetzelfde bij mijn 13mm kon ik hem eruit halen, bij 18 niet, en hij loopt er heus wel op hoor
|
|
hallo |
|
MBX_cruiser |
7-3-2005 19:25 |
Posts: 828 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thedoctor47
Kan je de stationair schroef er niet gewoon indraaien? (draad iets beschadigd)
Ik zou het ook niet direct weten, zijn er andere mensen die hier meer ervaring mee hebben?
Nee er zit iets in, als je goed kijkt op de foto zie je het zitten.
Ik kan het er wel uittrekken met een linkse tap,
maar als het gewoon zo hoort help ik daarmee alles om zeep
|
|
|
|
Aard |
7-3-2005 19:26 |
Posts: 710 |
Ik denk niet dat het iets met je stationair sproeier te maken heeft.
Deze hoef je volgens mij nooit echt te wijzigen?
Het ligt denk ik gewoon aan je normale afstelling, doe er eens een wat grotere sproeier in, dan zal hij het wsl wel doen.
Dit bericht is ge-edit door Aard op 7-3-2005 19:27
|
|
|
|
maartenb |
7-3-2005 19:27 |
Posts: 914 |
oeps
Dit bericht is ge-edit door maartenb op 7-3-2005 19:27
|
|
hallo |
|
MBX_cruiser |
7-3-2005 19:27 |
Posts: 828 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aard
Ik denk niet dat het iets met stationair sproeier te maken heeft.
Deze hoef je volgens mij nooit echt te wijzigen?
Het ligt denk ik gewoon aan je normale afstelling, doe er eens een wat grotere sproeier in, dan zal hij het wsl wel doen.
Dit bericht is ge-edit door Aard op 7-3-2005 19:27
zou zoveel verschil toch niet mogen maken?
van 16 naar 18mm,
nu valt hij gewoon uit...
|
|
|
|
Pistonpen Paultje |
7-3-2005 19:28 |
Posts: 8678 |
D'r zijn idd 2 soorten (ook bij 13mm).
Gewoon ff perslucht erop, komt ie vanzelf los...
|
|
|
|
De Schout |
8-3-2005 9:32 |
Posts: 5327 |
zijn 2 soorten ja, eentje met vast stationair sproeier en eentje met verwisselbare. maar k zou eerst is goed kijken of je carb goed zuiver is en dan ff naar afstelling kijken. zult toch wel iets groter met je sproeier moeten dan wat er in je 16mm zat denk.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
MBX_cruiser |
8-3-2005 9:43 |
Posts: 828 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
zijn 2 soorten ja, eentje met vast stationair sproeier en eentje met verwisselbare. maar k zou eerst is goed kijken of je carb goed zuiver is en dan ff naar afstelling kijken. zult toch wel iets groter met je sproeier moeten dan wat er in je 16mm zat denk.
ja het blijkt idd de afstelling te zijn,
als de luchtschroef volledig dicht staat blijft hij draaien, maar loopt nie echt goed.
Straks ff grotere sproeier gaan halen,
ik dacht zelf aan 115 (tov 104).
met 70cc malossi, proma en 18mm keihin,
zal dit ongeveer goed zijn?
|
|
|
|
Roedie |
8-3-2005 10:05 |
Posts: 3531 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MBX_cruiser
[...]
ja het blijkt idd de afstelling te zijn,
als de luchtschroef volledig dicht staat blijft hij draaien, maar loopt nie echt goed.
Straks ff grotere sproeier gaan halen,
ik dacht zelf aan 115 (tov 104).
met 70cc malossi, proma en 18mm keihin,
zal dit ongeveer goed zijn?
dat loopt altijd wel lekker
|
|
BrommerForum... vernieuwingen zijn eng |
|
Aard |
8-3-2005 13:03 |
Posts: 710 |
Als je je luchtschroef helemaal in moet draaien zodat hij wel (een beetje) loopt, staat hij idd arm/te arm.
Dus ff een grotere sproeier erin draaien.
|
|
|
|
jona |
8-3-2005 13:20 |
Posts: 404 |
10 maten groter is redelijk veel, ik denk dat je met 110 wel goed zit
|
|
|
|
MBX_cruiser |
9-3-2005 16:01 |
Posts: 828 |
ik ben een 115 gaan halen,
hij doet het al een stuk beter,
maar als ik halfgas geef blijft hij zo een beetje hangen, onder de powerband wel.
En boven de 11000 rpm doet hij ook vies.
Welke maat nu proberen? (t is elke keer 3?! )
125?
|
|
|
|
Terror |
9-3-2005 16:38 |
Posts: 9269 |
in mijn carb zit dat helemaal niet? is helemaal leeg? hoort dus wel wat in ?
godver :P
|
|
|
|
honda_freak |
9-3-2005 16:43 |
Posts: 7650 |
met de carb is nix mis.. zoals ik het zo zie.. ik heb er ook zo-een liggen.. en ik heb er ook eentje waarbij er wel een sproeier in het gat zit.. maar das een nieuwe en te goedkoop om een egte te zijn..
sproeier 125.. das !20! maten groter dan die was.. maar het zou kunnen.. ik rijd met een 120 en das te arm en 130 is te rijk.. dus er tussen zou goed moeten zijn.. en ik heb een vergelijkbare setup..
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
Dit topic is 675 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|