Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Brommer probleem(pje)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1210 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26861 - Brommer probleem(pje)
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1415 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Razor 7-3-2005 16:49 Print topicpost

Posts: 1554
Ok ik heb dus een probleem.

Donderdag: gewoon gereden, en lekker beetje door de sneeuw enzo geragd.
Vrijdag: Overdag niet gereden want ik was beetje ziek, vrijdag avond lekker driften door de straten, alleen ketting was eraf gevlogen, en er weer op gezet.
Afgelopen zaterdag reed ik terug van me werk, alles ging gewoon goed en ik had ff zin om lekker rondjes te rijden, ff langs me broer geweest en ff 2 takt olie bijgevult (tankje was nog voor de helft vol), nog verder rondgereden maar na een tijdje was ik het zat en reed ik richting huis en ineens: blurb blorp hmm --> dood
Dus nog wat gekut met benzine kraantje, choke enzo maar wou niet starten. Cilinder dampte een beetje en powerfilter was beetje doorweekt, kon je soort van uitwringen. Na veel kicken reed ik weer, maar na 500m stond ik weer stil. En zo weer 3 min lang kicken, en weer 500m rijden. Na tijdje dat gedaan te hebben had ik door als ik alleen maar in hoge toeren reedt en gas op en neer deed. Zo kwam ik dus thuis na een half uur :S
FF laten staan, gegeten en na het eten weer gestart, ging moeizaam maar toen ie eenmaal liep ff 5 min stationair laten lopen en hji deed het weer

Volgende dag (zondag) toeter aangesloten, en rond gereden en getest weer ging alles goed maar ineens hetzelfde probleem: blurp blorp hmm --> en dood was ie weer. Maar nu kon ik dat trucje niet meer doen van elke keer 500m rijden, dus ik lopend naar huis, ben ik bij mij in de straat, denk nog ff proberen, dus ik benzine kraantje uit, en hij starte weer en draaide stationair voor 5 sec. Powerfilter was nu droog, en cilinder niet koud, niet heet.

Vandaag weer geporbeerd te starten en dat deed ie 15 sec liep me brommer weer weer. En daarna viel ie weer uit. Nog ff gekickt en kreeg en enkele keer weer 1 a 2 seconden aan de praat. En op het laatst kon ik wel blijven kicken.

En aanlopen heb ik ook zo vaak geprobeerd. En wat ik ook vreemd vind is dat de kickstart soms vast blijft zitten omdat wanneer ik de keer ervoor had gekickt de zuiger precies boven- of onderaan stond, maar ja misscien is me blok na zo veel kicken wel een beetje ongesmeerd geworden.

Weet iemand wat dit kan zijn want het is elke keer anders?

Dit bericht is ge-edit door leonardo op 7-3-2005 16:50
 
blowdown en een powerband te koop!

Kerry King 7-3-2005 17:11 Print reply

Posts: 5037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: leonardo

Ok ik heb dus een probleem.

Donderdag: gewoon gereden, en lekker beetje door de sneeuw enzo geragd.
Vrijdag: Overdag niet gereden want ik was beetje ziek, vrijdag avond lekker driften door de straten, alleen ketting was eraf gevlogen, en er weer op gezet.
Afgelopen zaterdag reed ik terug van me werk, alles ging gewoon goed en ik had ff zin om lekker rondjes te rijden, ff langs me broer geweest en ff 2 takt olie bijgevult (tankje was nog voor de helft vol), nog verder rondgereden maar na een tijdje was ik het zat en reed ik richting huis en ineens: blurb blorp hmm --> dood
Dus nog wat gekut met benzine kraantje, choke enzo maar wou niet starten. Cilinder dampte een beetje en powerfilter was beetje doorweekt, kon je soort van uitwringen. Na veel kicken reed ik weer, maar na 500m stond ik weer stil. En zo weer 3 min lang kicken, en weer 500m rijden. Na tijdje dat gedaan te hebben had ik door als ik alleen maar in hoge toeren reedt en gas op en neer deed. Zo kwam ik dus thuis na een half uur :S
FF laten staan, gegeten en na het eten weer gestart, ging moeizaam maar toen ie eenmaal liep ff 5 min stationair laten lopen en hji deed het weer

Volgende dag (zondag) toeter aangesloten, en rond gereden en getest weer ging alles goed maar ineens hetzelfde probleem: blurp blorp hmm --> en dood was ie weer. Maar nu kon ik dat trucje niet meer doen van elke keer 500m rijden, dus ik lopend naar huis, ben ik bij mij in de straat, denk nog ff proberen, dus ik benzine kraantje uit, en hij starte weer en draaide stationair voor 5 sec. Powerfilter was nu droog, en cilinder niet koud, niet heet.

Vandaag weer geporbeerd te starten en dat deed ie 15 sec liep me brommer weer weer. En daarna viel ie weer uit. Nog ff gekickt en kreeg en enkele keer weer 1 a 2 seconden aan de praat. En op het laatst kon ik wel blijven kicken.

En aanlopen heb ik ook zo vaak geprobeerd. En wat ik ook vreemd vind is dat de kickstart soms vast blijft zitten omdat wanneer ik de keer ervoor had gekickt de zuiger precies boven- of onderaan stond, maar ja misscien is me blok na zo veel kicken wel een beetje ongesmeerd geworden.

Weet iemand wat dit kan zijn want het is elke keer anders?

Dit bericht is ge-edit door leonardo op 7-3-2005 16:50


dan moet je nooges een keer proberen en dan de bugie er uit draaien en dan mmoet je ons in vertellen hoe die bugie er uit ziet is hij nat of droog en wat voor een kleur heeft die
en wat voor een brommer heb je en wat zijn jouw setings ? het zou wel handeig zijn als we weten wat dat is
 
ik weet niet wat jouw probleem is ? maar de mijne is het niet
Razor 7-3-2005 17:13 Print reply

Posts: 1554
Ik ga ff kijken voor de bougie
En ik heb een Rieju RR uit 2001, 50cc standaard, Hebo race uitlaat, Twin air Spons powertfilter, 12mm standaard. Dus niet heel veel bijzonders
 
blowdown en een powerband te koop!
crossgek - Forum en Sales Moderator 7-3-2005 17:34 Print reply

Posts: 10560
nog wel goede compressie ?
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Joostvdw 7-3-2005 17:34 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: leonardo

Ik ga ff kijken voor de bougie
En ik heb een Rieju RR uit 2001, 50cc standaard, Hebo race uitlaat, Twin air Spons powertfilter, 12mm standaard. Dus niet heel veel bijzonders


zit je filter wel een beetje uit de buurt van je achterwiel? of anders gezegd, spat er water op? want dat kan een hoop verklaren

 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
MT70-nolimit 7-3-2005 17:55 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

[...]


zit je filter wel een beetje uit de buurt van je achterwiel? of anders gezegd, spat er water op? want dat kan een hoop verklaren



idd, het is niet je orginele filter en de kans is groot dat er dan water bij komt.
 
gaat lang goed
Supernova 7-3-2005 18:12 Print reply

Posts: 7654
Lijkt me op een warmlopertje
 
WP Car Customs
vinnie 7-3-2005 18:43 Print reply

Posts: 3505
hij kan water vrete zegmaar via je filter..
sluit je vliegwielkappie goed af, geen water op je ontstekingsspoel?(had ik.. mooi niet dat ie het deed)
bougie goed?
bougie dop goed waterdicht?
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
Terror 7-3-2005 18:56 Print reply

Posts: 9269
water in carb via je filter maak je carbisschoon en warmloper is het niet anders start ie niet meer en valt ie ook niet om de 500 mtr uit
 
reinier 7-3-2005 19:04 Print reply

Posts: 84
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Supernova

Lijkt me op een warmlopertje


ja heb ik ook gehad moet je ff je cil erafhalen en met een beetje geluk is alleen de zuigerveer gebroken
 
zundappchefke 7-3-2005 19:09 Print reply

Posts: 1715
denk de bougie nie 100% en als der wat water in je cil komt kan het daar ook aan ligge he
 
verhuist maar blijft het zelfde
Razor 7-3-2005 22:09 Print reply

Posts: 1554
Ik vanmiddag ff me carb en me filter eraf gehaald. Onderin me powerfilter zat olie, denk 2 takt olie, dat heb ik er een beetje uitgewrongen . Carbarateur was gewoon schoon, en vloterbak ook. Bougie eruit gehaald, en zat een klein beetje zwart vettig spul in/op, vonkte wel alleen of de vonken te klein waren dat denk ik niet. Geen rode vonken want dan is ie opgeblazen ofzo d8 ik. Maar morgen gewoon even andere oude bougie testen. Hij heeft nog wel compressie. En ik denk dat ik met dit weer voorlopig nog maar ff me orginele filter(box) er weer opzet.En kijken wat voor kleur me bougie is, dat kon niet omdat ik natuurlijk niet een flinke rit kon maken. En me filter zit idd in de buurt van me achterwiel, zit nog wel bescherming beetje tussen.
Maar ik vind dat als ik moet kicken hij soms half blijft haken, dat is dan zker dat me zuiger op het onderstte of bovenste dode punt zit? En komt dat misschien omdat ik al zoveel gekickt heb, dat ie daarmee geen olie krijgt?

En ik hoor een licht geratel maar dat was al paar weken zo. En of dat uit de buurt van me cilinder, kvs-pomp, oliepomp komt dat weet ik niet. En me bougie was klein beetje vochtig maar niet extreem.

Dit bericht is ge-edit door leonardo op 7-3-2005 22:09
 
blowdown en een powerband te koop!
Pegaso 7-3-2005 22:14 Print reply

Posts: 347
kan ook zijn dat je zuigerveren niet helemaal goed meer zijn, dat kan het geratel verklaren
 
Hier_ben_ik - Administrator 7-3-2005 22:15 Print reply

Posts: 8499
voel je krukaslagers eens

en post fotos van je filter/bougie enzo
 
Members zijn vervelend :-|
Supernova 9-3-2005 13:01 Print reply

Posts: 7654
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Terror

water in carb via je filter maak je carbisschoon en warmloper is het niet anders start ie niet meer en valt ie ook niet om de 500 mtr uit


Bij mij liep me mtx ook een keer goed warm, ff af laten koelen, en hij reed weer normaal verder..
 
WP Car Customs
Terror 9-3-2005 14:05 Print reply

Posts: 9269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Supernova

[...]


Bij mij liep me mtx ook een keer goed warm, ff af laten koelen, en hij reed weer normaal verder..



ja maar na 500 meter loopt ie niet weer warm
 

Dit topic is 1415 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved