Tsxdude AKU MicheL |
5-3-2005 22:17 |
Posts: 10676 |
Je had dus en mengsmering en olietank?
Lekker slim....
veeeeeeeeeel te veeeeeeeel olie en dat verklaard je witte rook...
ik zou je cilinderkop eraf halen, wand schoonmaken, cilinderkop schoonmaken, bougie met roestborstel schoonmaken....
inelkaar doen en dan OF mengsmering OF olietankje doen.
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
jona |
5-3-2005 22:21 |
Posts: 404 |
als hij maar een beetje nat wordt en een beetje zwart, mss toch de benzine toevoer checken, membraan nog goed?
compressie goed?
|
|
|
|
richard3 |
5-3-2005 22:41 |
Posts: 5198 |
zou idd brommix of olietankje doen want dit gaat niet lopen wil je extra smeren doe dan een .... hoeveelheid extra in je tank schut een paar x en voila
|
|
op naar de grote brommers |
|
Teunmenator |
5-3-2005 22:45 |
Posts: 2524 |
je brommer moet ook niet lopen maar rijden
ik heb zo'n vermoede dat hij niet alleen rookte doordat jij er die brommermix ingooit, omdat er gewoon mengsel achteraan wordt gepompt. misschien is je rechterkrukkaskeering lek.. dat kun je checke door je brommer te starte wanneer de bijvuldop van je olie uit je carter is. als je dan drukverschil voelt is het je rechterkrukkaskeering.
een andere eigenschap van zo'n lekke keering is dat het eigenlijk geen ruk uitmaakt welke sproeier erin zit want hij loopt precies hetzelfde, ook komt er spierwitte rook uit (en het verbrand je olie uit je blok dus dat zit er uiteindelijk ook minder in..)
|
|
|
|
Tsxdude AKU MicheL |
5-3-2005 22:57 |
|
Marthin |
5-3-2005 22:58 |
Posts: 6164 |
ontsteking wel op het juiste tijdstip?
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
6-3-2005 0:48 |
Posts: 17929 |
nix ontseking of keerring
hij heeft brommix en olietanke in werking conclusie: veeel te veeel olie!!
heb m op msn al gezegd dat 1 van de 2 weg moest
|
|
|
|
Tsxdude AKU MicheL |
6-3-2005 0:49 |
Posts: 10676 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TSX freak
nix ontseking of keerring
hij heeft brommix en olietanke in werking conclusie: veeel te veeel olie!!
heb m op msn al gezegd dat 1 van de 2 weg moest
Eindelijk iemand die een normale reactie plaats
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
Teunmenator |
6-3-2005 12:11 |
Posts: 2524 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Benoni
Mijn tsx wil niet starten en lopen.
Mijn tsx vonkt goed en mijn carberateur heb ik gecontroleerd en alles leek ok.
De bougie wordt een beetje nat, beetje zwart. Maar hij wil niet starten.
Ik heb toen brommix in de cillinder gedaan en toen geduwd en toen starte mijn TSX. Ik gaf toen gas en liep mijn toerentall op tot 6000 toeren. uit de uitlaat kwam alleen maar witte rook. en na 20 sec valt ie uit. dit is mijn 3 x gebeurt.
Ik heb mijn olietank er toen afgehaald (dacht dat ie teveel olie kreeg, brommix en gewoon olie) maar nog start ie niet normaal.
(De bougie wordt beetje nat, beetje zwart.)
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
Dit bericht is ge-edit door Benoni op 5-3-2005 22:14
Ik ken het msn gesprek niet maar hier trek ik de conclusie uit, dat hij alleen op mengsmering rijd en dat hij met brommix zijn brommer heeft proberen te starten. Dat kan best, en als hij dan gewoon nieuw mengsel aantrekt is het oliegehalte nogal eens gedaald he..
|
|
|
|
chineesboer |
6-3-2005 12:45 |
Posts: 3676 |
maar zodra die gast het door zn bougiegat gooit start ie wel --> Benzine toevoer is niet goed!
|
|
|
|
Benoni |
7-3-2005 9:06 |
Posts: 74 |
Hey allemaal bedankt voor jullie "wijze" raad. Gisteren (zondag) wou mijn TSX iets beter lopen. ik heb er 9 minuten mee gereden. Wel met horten en stoten, maar hij ging. Ik kon zelfs een paar keer schakelen.
Er kwam iets minder wit rook uit de uitlaat. Ik kon hem alleen maar starten door de duwen in zijn een. (Met behulp van tweelingbroer en neefje).
Me neefje is gelijk s'avond een MT5 gaan kopen. en me tweelingbroer haalt zich binnen paar dagen een TSX. Dus als je drie jongens voorbij ziet rijden.
Maar in ieder geval haalde hij 9000 toeren en 20 km in zijn eerste dus lijkt me wel redelijk. heb er een sproeier van 72 op zitten. Ga vandaag (maandag) weer ff kijke wat ie doet.
HIj reed (nou reed, hij kwam van zijn plaats) pas weer dus nadat ik de olietank eraf had gehaald en brommix had getankt.
|
|
|
|
Pegaso |
7-3-2005 9:29 |
Posts: 347 |
heeft een neef van mij ook gehad, was geloof ik ontsteking
|
|
|
|
richard3 |
7-3-2005 9:32 |
Posts: 5198 |
GEWOON TE VEEL OLIE ik denk dat je van die rook nog wel wat kmtjes last zal hebben daarna zal ie ook langzaam beter gaan rijden suc 6 er mee
|
|
op naar de grote brommers |
|
Benoni |
7-3-2005 20:23 |
Posts: 74 |
Vandaag (maandag) heb ik weer geprobeerd en hij starte niet met de kickstart. Maar na wat duwen begon hij te stoteren en begon hij beetje te lopen. Ik moet heel voorzichtig gas geven anders valt ie uit. Als ie eenmaal een beetje gaat dan kan ik vol open draaien en ik haal nu 11000 toeren. Zo'n 25 km per uur. Als ik schakel lukt dat maar dan gaat ie al na 5 seconden uit in de tweede
Iemand nog wat suggesties??
|
|
|
|
suzuki ts50x |
8-3-2005 14:42 |
Posts: 12 |
zo te horen aan je laatste bericht heb je compressie verlies haal de cilinder er maar eens af en kijk of alle pakkingen ertussen zit en/of je zuiger niet versleten ik heb een poosje geleden een suzuki ts50x gekocht en had zown beetje het zelfde probleem bij mij zat er geen paking tussen de cilinder en de cilinderkop nu heb ik de zuiger vervangen en alle pakingen en nu looopt ie weer asl een tierelier ik was zown 20 euro kwijt voor een nieuwe 47mm (70cc)zuiger met alle pakkingen.
ik hoop dat je er iets aan heb
greetz
|
|
|
|