mt flakkee |
8-3-2005 23:16 |
Posts: 26 |
normaal tunen vind ik cil vergroten of grotere carb aangemeten uitlaat hpi onsteking en dat laten afstellen de normale dingen of polijsten dat kan dan ook nog zelf
|
|
|
|
Bullet |
8-3-2005 23:17 |
Posts: 12150 |
dat is geen tunen?
maar opvoeren/pimpen
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
mt flakkee |
8-3-2005 23:24 |
Posts: 26 |
wat versta jij onder tunen
scherp maken van randen in je cil
water bij je inlaatpoort houden om te kijken welke kant het op stroomt en zo doende uitfrezen tot het goed is blok laten polijsten ofzo maar een klein idee
|
|
|
|
Hans F |
8-3-2005 23:25 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bullet
[...]
btw Hans: probeer eens een Yasuni of een Pro race pijp, moet volgens mij wel leuk lopen met jouwn setup.
ik ga een beetje geld uitgeven aan een fabrieksuitlaat voor dat geld laat ik er 2 maken....
|
|
|
|
wiebutt |
8-3-2005 23:25 |
Posts: 6264 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mt flakkee
wat versta jij onder tunen
scherp maken van randen in je cil
water bij je inlaatpoort houden om te kijken welke kant het op stroomt en zo doende uitfrezen tot het goed is blok laten polijsten ofzo maar een klein idee
Poorten aanpasse bla bla bla
officiel betekent tunen afstelle aanpasse ofso
|
|
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C |
|
Hans F |
8-3-2005 23:28 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mt flakkee
normaal tunen vind ik cil vergroten of grotere carb aangemeten uitlaat hpi onsteking en dat laten afstellen de normale dingen of polijsten dat kan dan ook nog zelf
polijsten maakt niks uit
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mt flakkee
honen is je diameter vergroten ik bedoelde je uitlaatpoort bijfrezen je inlaatpoort en je spoelpoorten bijfrezen waarom denk je dat die race 50 cc's van die race teams zo hard lopen die doen niks anders dan dat
van je inlaat en spoelpoorten blijf je beter af, je verneukt het eerder dan dat je het verbeterd
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mt flakkee
wat versta jij onder tunen
scherp maken van randen in je cil
water bij je inlaatpoort houden om te kijken welke kant het op stroomt en zo doende uitfrezen tot het goed is blok laten polijsten ofzo maar een klein idee
randen scherp of niet, maakt niks uit
het enige wat je naar mijn idee echt merkt zijn, uitlaat en spoelpoort timingen/oppervlaktes/richtingen, compressieverhouding (vorm boeit ook vrijwel niet, zolang het maar niet gaat detoneren), de maat van de carb., boven bepaalde toerentallen misschien membraann, en als belangrijkste: de uitlaat waarbij ook de flens van belang is
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 8-3-2005 23:35
|
|
|
|
mt flakkee |
8-3-2005 23:30 |
Posts: 26 |
wat ik net allemaal zei met dat water en alles heb ik van iemand in emmen die ook doet racen met mb's met ori 50 cc en die heeft me die tips gegeven
|
|
|
|
Hans F |
8-3-2005 23:34 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mt flakkee
wat ik net allemaal zei met dat water en alles heb ik van iemand in emmen die ook doet racen met mb's met ori 50 cc en die heeft me die tips gegeven
je kan er idd spoelrichten mee bekijken, deze zijn idd ook van belang
|
|
|
|
mt flakkee |
8-3-2005 23:38 |
Posts: 26 |
oftewel dat met water heeft wel degelijk nut
dus ik snap niet dat je eerst nee en daarna ja zegt
|
|
|
|
Bullet |
8-3-2005 23:39 |
Posts: 12150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
[...]
ik ga een beetje geld uitgeven aan een fabrieksuitlaat voor dat geld laat ik er 2 maken....
duh? :P
ik heb het ook over lenen, en ff kijken hoe ie het doet op de tesbank
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
Hans F |
8-3-2005 23:40 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mt flakkee
oftewel dat met water heeft wel degelijk nut
dus ik snap niet dat je eerst nee en daarna ja zegt
?
ik zeg dat het niet uitmaakt of randen scherp zijn
|
|
|
|
mt flakkee |
8-3-2005 23:43 |
Posts: 26 |
randen scherp maken heeft wel degelijk nut en de rest ook want door polijsten word het gladder dus benzine stroomt sneller
die randen scherp maken doen we hier ook en we merken dat het beter loopt zowel optrekken en snelheid het is niet veel maar het werkt wel om de laatste beetjes eruit te halen
|
|
|
|
Hans F |
8-3-2005 23:47 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mt flakkee
randen scherp maken heeft wel degelijk nut en de rest ook want door polijsten word het gladder dus benzine stroomt sneller
die randen scherp maken doen we hier ook en we merken dat het beter loopt zowel optrekken en snelheid het is niet veel maar het werkt wel om de laatste beetjes eruit te halen
Als ik niet eens verschil merk/meet tussen 2 compleet verschillende membranen, waarvan de ene netjes aansluit op het spruitstuk en de ander totaal niet, en verder de hele opbouw verschilt geloof ik niet dat je verschil kunt meten tussen gepolijste poorten en scherpe randen of deze gewoon standaard te laten.
|
|
|
|
wiebutt |
8-3-2005 23:47 |
Posts: 6264 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
[...]
Als ik niet eens verschil merk/meet tussen 2 compleet verschillende membranen, waarvan de ene netjes aansluit op het spruitstuk en de ander totaal niet, en verder de hele opbouw verschilt geloof ik niet dat je verschil kunt meten tussen gepolijste poorten en scherpe randen of deze gewoon standaard te laten.
Of jij hebt 2 tering membrane
1 ervaring zegt niet alles ...
Dit bericht is ge-edit door wiebutt op 8-3-2005 23:48
|
|
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C |
|
Hans F |
8-3-2005 23:48 |
Posts: 4326 |
ik houd erover op, hier dingen posten is nutteloos
als jullie dingen willen polijsten en scherp maken ga je gang, verwacht alleen niet dat ik je niet uitlach
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 8-3-2005 23:49
|
|
|
|