Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Citta.. PROBLEMEN!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 803 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26801 - Citta.. PROBLEMEN!!
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5726 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pitre 5-3-2005 17:41 Print topicpost

Posts: 4066
eey allemaal

kben nieuw hier dus weet nog niet helemaal hoe het gaat.. khad wel een vraag!

kheb gistere een citta gekocht.. alleen nu is het probleem hij heeft een jaar stil gestaan.. hij rijd nu maar ongeveer 15kmh ofzo en dr komt veel rook uit de uitlaat.. en trek echt barslecht op.. verder is die band waarmee je rijd (soort van ketting) niet goed gespanne.. hij ligt dr heel slapjes op.. nu is mijn vraag waarom trekt hij zo traag op en rookt hij zo? ligt het aan die band ofzo? volgensmij slipt dat ding ook nogal of komt het gewoon dat hij zo lang heeft stil gestaan?

grtzz
 
Ja en?

Tijzzz 5-3-2005 17:46 Print reply

Posts: 4215
Die band is een V-snaar, en die horen volgens mij nogal slap te staan.

Dat ie niet trekt ligt aan de afstelling van je poulie's (of zoiets, kweet niet precies hoe dat werkt bij V-snaar mobielen). De rook komt of doordat er een krukaskeering kapot is of omdat je te veel olie bij de benzine gooit. (1L olie op 40 of 50L benzine is goed)
 
Pitre 5-3-2005 17:50 Print reply

Posts: 4066
mm.. wat is een krukas kering? en waar kan ik zien wat voor poelie dr op zit? en watvoor zou ik dan moete kopen? en ohja.. soms als de choke dr afvliegt dan slaat de motor af.. hoe komt dit?

grtz
 
Ja en?
Kerry King 5-3-2005 17:51 Print reply

Posts: 5037
of de zuiger is versleten en daarom rookt hij zoo erg

 
ik weet niet wat jouw probleem is ? maar de mijne is het niet
Pitre 5-3-2005 17:53 Print reply

Posts: 4066
mm.. kheb echt nog geen verstand van die brommers.. dit is namelijk mijn eerste en weet dus niet hoe zon ding inelkaar zit.. weet er iemand wat sites waar ze dat allemaal uit leggen enzo? en hoe je dan die zuiger of krukas vervangt?

gvd
 
Ja en?
Jochie 5-3-2005 18:29 Print reply

Posts: 141
is faq over om krukas te vervangen
 
S.Brouwer 5-3-2005 18:29 Print reply

Posts: 1783
je snaar spannen kan door de 2 moeren op de bouten los te draaien (waarmee je blok vast zit) en dan je blok naar voren te schuiven en weer vast te draaien.

waarschijnlijk ga je dan ook harder omdat de v-snaar niet meer slipt
 
aprilia rs 50 girl 5-3-2005 18:31 Print reply

Posts: 4805
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: biertjuh

je snaar spannen kan door de 2 moeren op de bouten los te draaien (waarmee je blok vast zit) en dan je blok naar voren te schuiven en weer vast te draaien.

waarschijnlijk ga je dan ook harder omdat de v-snaar niet meer slipt


en vergeet ook niet je uitlaat los te maken bij de 8erbrug anders krijg je het zelfde als mij ken die er niet meer op
 
henkie
mangoo 5-3-2005 18:33 Print reply

Posts: 743
denk dat je zuiger gaar is, niet je keering want dan heeft dat ding geen compressie meer en loopt ie niet(heb ervaring) verder kan je beter je carburateur eens uit elkaar halen en even helemaal schoonmaken en doorblazen, en een nieuwe zuiger kan bij zo'n ding nooit kwaad(zuiger kost 10 eu hier). ?f mischien staan je contactpuntjes niet meer op tijd, moet als het goed is op 0.40mm staan
 
S.Brouwer 5-3-2005 18:33 Print reply

Posts: 1783
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: aprilia rs 50 girl

[...]


en vergeet ook niet je uitlaat los te maken bij de 8erbrug anders krijg je het zelfde als mij ken die er niet meer op


klopt, dat "probleem"kwam ik ook al tegen

en als je je krukas lagers en kering wilt vervangen ben je ook niet zo lang bezig.

uitlaat,cilinder+zuiger, koppeling en draden van je licht losmaken, blok eronder uit.
blokkie ff schoonmaken
kappie van je (soort) vliegwiel eraf,

carter beetje verwamen beetje rustig tikken met rubbere hamer op krukas.

dan valt hij zo uit je carter. nog een beetje verwarmen totdat je je krukas eruit kunt halen.

lagers eraf halenof eventueel uit carter halen.

krukas in de vriezer, daarna lagers erop en weer in de vriezer.

zorgen dat je carters schoonzijn (pakking eraf)
krukas uit de vriezer en carter beetje verwarmen

dan valt hij er zo in, nwe pakking er tussen andere carter verwarmen en die op de andere kant van de krukas doen.

kering erin, vliegwiel erop (vergeet spietje niet)

kappie erop, cilinder erweer op.

blok eronder, koppeling erop, v-snaar erop. draden van je bobine en licht er weer op. en rijden maar weer.

k was 18euro in t totaal kwijt.

edit: vergeet de carburateur, deze eraf halen als je blok eronder uit is, ff schoonmaken en ook die is weer klaar voor gebruik

Dit bericht is ge-edit door biertjuh op 5-3-2005 18:41

Dit bericht is ge-edit door biertjuh op 5-3-2005 18:42
 
Pegaso 5-3-2005 18:36 Print reply

Posts: 347
lees ff wat faqs en oudere topics over citta?s door

dan weet je al best wel wat
 
Rik 5-3-2005 18:37 Print reply

Posts: 3464
idd de 2 blokbouten voor losdraaien, en de 1ne (als jeerop zit) links aan de achterkant van het blok.. en bij je uitlaat loshale naar voren trekken (handigste met snaar eraf) en dan je snaap op de koppeling doen en dan half op je poelie (is bij je achterwiel) en dan naar achteren duwen dan trekt hij hem erop.

dat slechte optrekken kan door je v-snaar komen omda thij te slap sta, of omdat je koppeling verroest is en je segmenten niet goed uitkomen.

Dit bericht is ge-edit door Rik op 5-3-2005 19:00
 
Pitre 5-3-2005 20:29 Print reply

Posts: 4066
Thnx everybodY!!

Mijn koppeling ziet er ook nogal wat roestig uit.. kheb hem er net afgehaald en en die start veren er uit gehaald omdat ik 10 meter moest renne ongeveer:S maar nu is het probleem als uit afslaat dat het wiel achter blockeerd ofja het lijkt of de koppeling blijft hange want als ik dan loop met dat ding begint die weer te sputere.. ooh ja btw als mijn choke dr afvliegt als ik gas geef.. dan valt me blok weer stil.. komt dat doordat hij dan te weinig benzine krijgt ofzo??
 
Ja en?
Kerry King 5-3-2005 20:36 Print reply

Posts: 5037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pitre..

Thnx everybodY!!

Mijn koppeling ziet er ook nogal wat roestig uit.. kheb hem er net afgehaald en en die start veren er uit gehaald omdat ik 10 meter moest renne ongeveer:S maar nu is het probleem als uit afslaat dat het wiel achter blockeerd ofja het lijkt of de koppeling blijft hange want als ik dan loop met dat ding begint die weer te sputere.. ooh ja btw als mijn choke dr afvliegt als ik gas geef.. dan valt me blok weer stil.. komt dat doordat hij dan te weinig benzine krijgt ofzo??




 
ik weet niet wat jouw probleem is ? maar de mijne is het niet
Pitre 5-3-2005 20:45 Print reply

Posts: 4066
en.. hoe los ik dat dan op??:-n want ik wil wel lkkr kunne

grtz
 
Ja en?
TomosRaging 5-3-2005 20:51 Print reply

Posts: 647
Degene die zei dat je vespa gaat roken omdat je keerring kapot is heeft er geen verstand van :P
Koppeling is droog en de rest word gesmeert door het mengsel.

En ik denk dat je uitlaatje een beetje HEEL erg dichtgekoolt is. En ja ik zou je snaartje (jij noemde het de band) ff spannen.

en maak de carburateur en luchtfilter ff schoon!
 
Paradijs, waar het gras groen is en geen rollerbanken :D

Dit topic is 5726 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved