Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - afstelproblemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 936 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2680 - afstelproblemen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 636 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

B3AST 18-1-02?21:28 Print topicpost
Posts: 2469
okay mn NSR laat zich moeilijk afstellen. Het is een 80cc MBX cylinder met 20mm erop.

ik heb al Heel erg veel verschillende sproeiers gehad, met een 110 moest ik gewoon volgas geven, dan maakte die ca. 5000 toeren met wat gepruttel en zonder viel die uit.
met een 95 (had niets anders kleiner dan 110 in huis, of het was een 63 ) deed die het even goed en VEL maar daarna viel die uit en wou die gewoon niet meer starten. ook niet met choke.
okay nog wat sproeiers geprobeert, zelfs een 130, daarmee startte die heel netjes in 1x, liep goed stationair, maakte wat meer toeren dan met die 110 maar sputterde heftiger. Te groot dus. toen inmiddels had ik lude's sproeiers gekaapt en heb ik er een 105 in gedraait (mijn eerste gedachte met die 110 was dat ie ietsje te groot was) daarmee starte die ook vrij netjes leek een stuk minder te sputteren was even goed vel op het gas daarna viel die weer uit en kreeg ik hem weer NIET aan de praat...

ik weet niet wat het is, met sproeiers 110 en groter start ie gewoon goed in 1 kick ook als ie helemaal koud is, maar sputtert ie dus te groot, en met sproeiers kleiner dan 110 start ie gewoon NIET ook niet met choke, tenzij die gewoon goed warm is omdat ik net met zo'n grotere sproeier heb zitten kutten.

verder is de koppakking net nieuw dus voglens mij is die niet lek, de zuigerveren moeten misschien vervangen (volgens de kerel waar ik het blok van heb gekocht) maar aan de kickstarter te voelen comprest ie behoorlijk stevig!

iemand ENIG idee? valse lucht misschien toch ergens ofso?

allee sproeiers zijn Keihin btw.
 
- insane in the brain -

Rick 18-1-02?23:23 Print reply

Posts: 3788
is je bougie en/of je bougiedop/kabel nog wel goed??

 
Ride like your ass is on fire!!!
Blukaap 19-1-02?00:39 Print reply

Posts: 10006
Luchtschroef te ver ingedraaid of gasnaald die verkeerd staat.

Sproeiergrootte opzich lijkt me vrij normaal voor die cilinder+carb.
 
Bastila is lief
Sneks 19-1-02?12:52 Print reply
Posts: 2499
ik zou idd opzoek gaan naar iets wat niet goed is, zoals kapot (niet sluitend membraan, valse lucht, dichtgerot luchtfilter of verstopte uitlaat).
Mijn nsr rijd bv. redelijk met sproeier 105 beter met 110 en best met 115. Er zit iig geen groot verschil tussen. En je zou denken dat bij een ori. mbx cilinder het afstellen een eitje zou zijn.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Joost 19-1-02?17:27 Print reply
Posts: 1108
Dat lijkt mij meer op een lekke voet-pakking.
 
It is going to be a Endless summer...
B3AST 20-1-02?12:13 Print reply
Posts: 2469
hmmm zou misschien wel kunnen ik heb nog wel een nieuwe dus die zal ik er dinsdag ff inzetten en dan smeer ik ook even overal vloeibare poep pakking op tegen de valse lucht. Dan maak ik ook direct even een goede gedetailleerde portmap van die cylinder
maargoed ik heb pas dinsdag weer tijd...
 
- insane in the brain -
DeAmOnChiLd 20-1-02?13:04 Print reply
Posts: 875
Heej ik heb beetje zelfde probleem als ik eerlijk ben.

Ik heb donderdag een mooie mikuni 20mm gekocht NIEUW en hem eropgezet met wat moeite
dus nouja ik proberen ging niet aan nouja ik kwaad natuurlijk dus mb in de schuur gegooid.
zaterdag pas weer naar gekeken.

nouja ik die externe sproeier open geschroefd (eerst een liter benzine op de grond )
zat er een 150 sproeier in.
nouja ik ff kijken met een 120 derin.
ik heb btw een 70 immi met een homoet.
die 120 was ook VEEEEEEEEL te groot want de buurjongen die me wel ff zou aanduwen die kreeg een straal benzine oo ze broer die uit me uitlaat kwam

dus later me ouwe uit me 15 mm keihin gebruikt een 96 nouja die was nog te groot.
nu een 85 erin en hij is nog steeds te groot want als ik me handen maar heel ff in de rook hang uit me pijp dan druppelt de benzine eraf :a

nu zit er wel wat ruimte tussen me luchtslang en me carb , en de luchtslang en me luchtfilterhuis maar dat kan niet zoveel schelen toch ???

DUS als ik et ff samenvat een 20 mm heeft vor mij dus GEEN nut want ik heb er een nog kleinere sproeier in dan in me 15 OF zie ik dat verkeerd :n
 
[url=http://www.growyourownshit.com/users/DeAmOnChiLd][b]Wanna grow weed legally? Join growyourownshit.com[/b][/url]
Woeter 20-1-02?13:25 Print reply

Posts: 2832
Een 20mm moet je normaal echt wel merken op 70cc en je brommer zou ook beter moeten lopen met een 20mm
Kijk eens of ie niet ergens "valse benzine" krijgt, ik had laatst met mijn gloednieuwe 16mm mikuni dat de hoofdsproeierhouder, dat ding waar de gasnaald in gaat en de de sproeier ook, die was losgetrild...
 
Joost 20-1-02?19:03 Print reply
Posts: 1108
Valse lucht verneukt je hele afstelling, dus daar zouw ik eerst na kijken.

Punten om op te letten:

* Lucht slangen, ty-rappen dus
* O-ring vergeten?
* Olie pijpje van het spruitstuk
* membraam, in het licht houden en kijken of er een spleet tussen zit.
* Voet-pakking

[This message is edited by Joost Moesker on 20-1-02 19:10]
 
It is going to be a Endless summer...

Dit topic is 636 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved