Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Uitlaatje buigen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1286 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26770 - Uitlaatje buigen
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 3306 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dirktimmer 8-3-2005 12:37 Print reply

Posts: 1737
ik heb zon grapje toevallig gistr gedaan bij de pijp van een 80 cc honda. die wild eik passend hebbenm op met dtr. ik heb een stuk draadeind gepakt (m12) roodgloeiend gestookt stang erin en buigen maar. om hem daarna weer goed hard te maken tegen de roest gelijk in de sneeuw gedrukt.

hij past nu perfect
 
Tsxdude AKU MicheL 8-3-2005 12:39 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jan van Elderen




Ik heb met een gasbrander de ding roodgloeiend gestookt, en toen met natte spons gekoeld aan de kant waarin hij moest buigen.
Resultaat: Alle blanke lak die er opzat is eraf gebrand, et werd een beetje kokend zwarte smurie..
Vrijwel niet gebogen.

Vervolgens rood stoken en dan met de hand buigen --> onmogelijk

Nu is hij uiteindelijk wel iets verder gebogen, maar kom nogsteeds een klein hoekje over...

Pijpenbuiger hadden ze btw maar tot 15mm tekoop bij gamma, en kon er 1 huren met maximaal 22mm

Hij Bo-rent hebben ze wss wel een goed voor 28mm (hydraulisch), maar kost een vermogen om dat kreng te huren (meer als nieuwprijs uitlaat :P)


Kzei toch dat het nie zou werken.

Je flens eraf zagen, uitlaat onder de goede hoekzetten, hoekje maken dat daar invalt.
Vastlassen en klaar.
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Jan van Elderen 8-3-2005 12:49 Print reply

Posts: 555
heb jij mig/tig las-apperaat?
 
*blurk*
Leen 8-3-2005 13:51 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jan van Elderen

Ik heb met een gasbrander de ding roodgloeiend gestookt, en toen met natte spons gekoeld aan de kant waarin hij moest buigen.
Resultaat: Alle blanke lak die er opzat is eraf gebrand, et werd een beetje kokend zwarte smurie..
Vrijwel niet gebogen.

Vervolgens rood stoken en dan met de hand buigen --> onmogelijk

Nu is hij uiteindelijk wel iets verder gebogen, maar kom nogsteeds een klein hoekje over...



als hij niet kromtrok door heet te stoken heb je toch echt iets verkeerd gedaan :P
 
Hells Hobbit 8-3-2005 14:43 Print reply

Posts: 1793
ik vond die ene optie van een Vtje eruit slijpen (mandarijn style) en dan opnieuw vastlassen wel een goede. het moet natuurlijk wel gas dicht zijn maar dat is kwestie van goed lassen, en desnoods hitte bestendige vloeibare pakking en aluminium tape.

opvul stuk bij cill is ook een goeie.

buigen valt tegen. heb ik bij mijn honda dragpipe ook gedaan, maar het probleem is dat die krengen (bij mij 22mm) niet scherp genoeg buigen.mijn boog over een stuk van 20cm, komt nog een stuk bij waar de buig tang aangrijpt en en waar hij hem klemt, kan je zo rekenen op een recht stuk van 25cm wat je nodig hebt ofzo.
 
Jan van Elderen 8-3-2005 15:08 Print reply

Posts: 555
Mja nogmaals zonder de goede gereedschappen kun je vrij weinig

 
*blurk*
Hondalover19 9-3-2005 0:52 Print reply

Posts: 1255
zo afkoelen met een spons is zelfs slecht .
Maargoed als je hem door gewoon warm stoken niet gebogen krijgt moet je een V maken met warmstoken dus bovenop recht stukje en naar onder toe in een V dan gewoon laten afkoelen die buis trekt vanzelf wel.En op meerdere plaatsen warm maken zo te zien bij jouw een 2 mss 3 plaatsen warm maken dan komt ie wel mooi in zijn bocht .Zo met die V doen wij het toch op ons werk en dat zijn soms buizen van 120 *120 * 4 mm Gewoon dus meerdere kleine deeltjes warm maken want in een V Naad warm maken is voor dit buisje zelfs niet nodig hoor .

wel oppassen de kant die warm maakt daar trekt de buis heen.





Dit bericht is ge-edit door Hondalover19 op 9-3-2005 0:57
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Jan van Elderen 9-3-2005 14:22 Print reply

Posts: 555
****Update****





HIj past

Beetje hak en beun tuning in het begin, maar nadat dat niet lukte toch Borent maar opgebeld.

En ze bleken nog echter achter in het magazijn een ouderwetse 28mm pijpenbuiger te hebben

Ff voor dagje gehuurd en de uitlaat redelijk op maat gebogen...


Maar hij paste nog niet (door de buiging kwam hij teveel naar links te hangen, tegen me velg aan.

De andere kant inbuigen lukte niet, dus heb het ophangpunt maar verlegd naar de linker kant

Nu zit de uitlaat op de andere kant...

Op de cilinder zit hij vast met:
2.5 tomosuitlaatpakking hele hoop blauwe locktide

Rijdt nu bijna 50 ipv 30

Trekt alleen geen kont op

Toen ik het spruitstuk eraf haalde (inlaat op carter ), kwam ik membraantje tegen ..
En dat op snorfiets van 35 jaar oud
 
*blurk*
speedfreak 9-3-2005 15:58 Print reply

Posts: 1218
en hoe ga je dat doen met drempels?
 
Jan van Elderen 9-3-2005 16:00 Print reply

Posts: 555
drempels kan ik gewoon nemen, alleen echt hard in de voorrem kan ik niet, dan slaat uitlaat tegen het spatbord

En stoepranden zijn ook gevaarlijk geworden

Heb me standaard er onderuit moeten halen

geluidje is wel ziek
 
*blurk*
bereheer 9-3-2005 16:14 Print reply

Posts: 1901
veert jouw voorvork 5cm mee dan omdat ie tegen het spartbord aan komt?
 
bloaze manne, meej diene woage!

Dit topic is 3306 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved