MB50 TUNED, hmm ik had al zo'n idee dat die gene hier vaker op het forum kwam
Ik gebruik 4 versnellingen, dat is vast gelegt in de regelementen :p
13 pk moet te doen zijn, dat is in iedergeval waar we bij deze cilinder van uit zijn gegaan voor de berekening.
Gelukkig loopt ie nog wel
, afgelopen zaterdag heeft hij gelopen namenlijk. We waren bang dat ie dood zouw zijn maar dat viel gelukig mee.
Er moet alleen nog steeds een grotere sproeier in, 135+ ofzo. Ik heb hem nog niet echt kunnen uit proberen omdat ik de juiste sproeier nog moet vinden. Het lijkt me niet verstandig om te gaan rijden met een te arm mengesel en een net gehoonde cilinder. Nog al een dodelijke combinatie :p
Het probleem van het roet in de poorten is al opgelost, dat lag aan het lekke blok. Te weinig chater druk dus.
Ik heb zelf hertentamen week, maar arie is er deze week mee bezig en die gaat hem ff afmaken. Zaterdag zullen we dus weten of ie wil vliegen
Over die uitlaat, je kunt het eerste deel van de bocht maken door de gelaste uitlaat onder een hoek door te slijpen en 180 graden te draaien en aan elkaar te lassen. Dit valt wel tegen, bij onze uitlaat hebben we gewoon een staal buis genomen die we onder een straal van 10cm hebben gebogen. Vervolgens vast gelast aan de uitlaat die de juiste totale (uitgerekende)lengte heeft.
In peize zit een gozer met een dyno, als ie helemaal klaar is en in-gereden dan gaan we daar eens heen.
Wij zitten met de exhaust nu op 188 als ik het me zo herinder. De blow-down zit nu nog aan de laage kant. Ik denk niet dat de uitlaat nog hoger moet, dan word de effectieve slag wel erg klein. Ik zit er meer aan te denken om de boost poort voor een klein gedeelte af te dichten met metaal epoxy. Maar dat kan later nog wel eens.