Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #26712 - Geratel....
|
Pagina 2 van 3
|
Dit topic is 1543 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
christianos |
1-3-2005 23:31 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
ik hoor het vooral als ie stationair weinig toeren maakt, bij hoge toeren is het geluid weg
denk eerder aan een zuigervbeer die het een beetje begint op te geven
dit gelkdt ook voor de topicstarter.
|
|
|
|
mcdronkz |
2-3-2005 10:59 |
Posts: 32777 |
hmm ok, maar dat kan ik dan van de ene op de andere dag heel erg horen? want de ene dag was er niks, en de volgende dag erg duidelijk
|
|
|
|
apekop |
2-3-2005 11:49 |
Posts: 118 |
Bij mb'tjes wil het toereteller mechanisme nog welis een kabaal make
|
|
moge |
|
Jarco |
2-3-2005 11:50 |
Posts: 4520 |
vliegwielmoer losgetrild?
|
|
|
|
MTX-speed |
2-3-2005 12:01 |
Posts: 1229 |
Ik zou de volgende dingen controleren:
- Of de ketting niet begint te trillen onder het rijden.
- Controleer of alle bouten in je brommer goed vast zitten, voorals de ophanging van het blok en dergelijken.
- misschien zijn het andere lagers in het blok
- als je echt niks kunt vinden kunnen het dus toch de krukaslagers zijn. Zo is er bijvoorbeeld bij een MTX200 ook altijd een rateltje te horen, ook al zit er geen speling op de krukaslagers.
- Het kan je koppeling zijn; controleer dit door eerst in z'n vrij te zetten, daarna koppeling inknijpen (hoor je al iets?) in z'n 1 zetten (wordt het ratelen minder?) en schakel eens terug in z'n vrij (wordt het nu ineens weer meer?)
(- verder zou het bij een honda watergekoeld blok ook weleens het waterpomplager zijn. Maar ik neem aan dat je het nun over je Yamaha hebt.)
Succes in ieder geval.
|
|
|
|
Kees de Jong |
3-3-2005 17:38 |
Posts: 1881 |
sorry voor het late reageren maar dan toch nog:
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL
hoe heb je dat gecontroleert?
cil der af drijfstang vast houden en voelen?
moet het anders?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
ik heb een vraag, van de ene op de andere dag gaf mijn mtx ook een ratel, er zit wel ruimte op 1 membraanklepje, zou dit het kunnen veroorzaken? denk zelf namelijk dat de zuiger niet van de ene op de andere dag kan gaan kantelen ofzo, daar lijkt het namelijk wel op
misschien is dit ook handig om voor de topicstarter te weten
ik heb trouwens minimale krukaslagerspeling, das dat is niet de oorzaak
Dit bericht is ge-edit door mcdronkz op 1-3-2005 22:20
dankje ik zal der morgen ff naar kijken, het was bij mij ook van de ene op de andere dag en zuigertje en veertjes zijn nog goed bij mij.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: madoux
Misschien heel stom he, maar ik hoor het ook wel vaker en soms lijkt het ej blok maar is het je voortandwiel en de ketting die daar omheen slinget, miss beetej slappe ketting en groot voortandwiel dan kan hij best snel tegen de kap aanklapperen soms..
het is ook in de vrij.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MB-Prodigital
Heb je de de krukaslager echt van je krukas afgehaald ? Kan zijn dat ie kapot is aan de binnenkant, tegen de krkas en dat je het niet gezien hebt. Is maar een idee hoor.
nee, der zat zo goed als geen speling op het vliegwiel dus der niet afgehaald
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DaVaRo
weet je wel zeker dat het uit je blok komt?
ja
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]
denk eerder aan een zuigervbeer die het een beetje begint op te geven
dit gelkdt ook voor de topicstarter.
die sloten beiden nog perfect af...
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jarco
vliegwielmoer losgetrild?
nee
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
Ik zou de volgende dingen controleren:
- Of de ketting niet begint te trillen onder het rijden.
het is ook in de vrij
- Controleer of alle bouten in je brommer goed vast zitten, voorals de ophanging van het blok en dergelijken.
had ik al gedaan
- misschien zijn het andere lagers in het blok
welke dan?
- als je echt niks kunt vinden kunnen het dus toch de krukaslagers zijn. Zo is er bijvoorbeeld bij een MTX200 ook altijd een rateltje te horen, ook al zit er geen speling op de krukaslagers.
is niet erg dan toch als ie geen speling heeft ofwel?
- Het kan je koppeling zijn; controleer dit door eerst in z'n vrij te zetten, daarna koppeling inknijpen (hoor je al iets?) in z'n 1 zetten (wordt het ratelen minder?) en schakel eens terug in z'n vrij (wordt het nu ineens weer meer?)
hoor niets bij dit alles.
(- verder zou het bij een honda watergekoeld blok ook weleens het waterpomplager zijn. Maar ik neem aan dat je het nun over je Yamaha hebt.)
Succes in ieder geval.
ging idd over een ac yamaha blok
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
christianos |
3-3-2005 17:52 |
Posts: 20445 |
okeej
als je krukas lagers gaar beginnen te worden kan je ze beter altijd vervangen.
Hoevceel kilometer zijn de zuigerveren oud?
|
|
|
|
Kees de Jong |
3-3-2005 17:56 |
Posts: 1881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
okeej
als je krukas lagers gaar beginnen te worden kan je ze beter altijd vervangen.
Hoevceel kilometer zijn de zuigerveren oud?
zit geen speling op dus lijken me niet echt gaar...
kweet niet precies hou oud ze zijn iig, wel meer dan 1000 iig maar ze sluiten nog priecies af als ik ze in de cil houd.. dan zijn ze nog goed lijkt me?
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
denollie(the real one) |
3-3-2005 18:23 |
Posts: 501 |
check je uitlaat poort is , haken je zuigerveertjes er niet achter fzo ,
|
|
Life's a Bitch ......Be its Pimp ............ |
|
Kees de Jong |
3-3-2005 18:32 |
Posts: 1881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: denollie(the real one)
check je uitlaat poort is , haken je zuigerveertjes er niet achter fzo ,
nee, had het blok eraf, uit elkaar gehad weeer in elkaar gezet, en als ik toen (met een beetje olie aan de want en op de zuiger het vliegwiel ronddraaide hoorde je zo goed als niets, dus lijkt me ook niet dat ze blijven haken.
Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL
hoe heb je dat gecontroleert?
--------------------------------------------------------------------------------
cil der af drijfstang vast houden en voelen?
moet het anders?
weet iemand dit?
Dit bericht is ge-edit door k33s op 3-3-2005 18:33
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
Martinez-RS |
3-3-2005 18:40 |
Posts: 310 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]
waarschijnlijk hoor je het dan niet meer maar is het er wel
honda's ratelen wel vaker beetje, olie is nog goed? anders gewoon niet teveel van aantrekken als alles goed lijkt en hij rijdt nog goed en als het opeens meer wordt nog een keer kijken
Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 1-3-2005 22:55
Jah dat d8 ik met mijn RS ook, totdat ie opgeefmoment nog maar 25 ging en dr een gaartyfuspokkekleretering geluid uit mnn uitlaat kwam. Dus dat zou ik niet doen.
|
|
Ik sjors op een opgesjorste brommer en hij sjorst em vet hard! |
|
christianos |
3-3-2005 18:42 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MartineZRS
[...]
Jah dat d8 ik met mijn RS ook, totdat ie opgeefmoment nog maar 25 ging en dr een gaartyfuspokkekleretering geluid uit mnn uitlaat kwam. Dus dat zou ik niet doen.
dan was bij jou wss je zuigerveren rot of je zuiger, of je big end.
|
|
|
|
Kees de Jong |
3-3-2005 18:46 |
Posts: 1881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]
dan was bij jou wss je zuigerveren rot of je zuiger, of je big end.
of naaldlager,
weet iemand hoe je die kan controleren?
drijfstang vasthouden en dan voelen aan zuigertje (pistonpen) of ie speling had klopt dit?
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
AOF |
3-3-2005 18:56 |
Posts: 1477 |
knagende kevers
|
|
|
|
Kees de Jong |
3-3-2005 19:34 |
Posts: 1881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lars1988
knagende kevers
stilis?
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
Dit topic is 1543 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 3
|
|