Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Geratel....

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 905 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26712 - Geratel....
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1538 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Kees de Jong 1-3-2005 19:57 Print topicpost

Posts: 1881
Goed, er ratelde wat, het leek uit de cilinder te komen, blok moest der toch af dus meteen open gehaald en gecontroleerd.

Big-end perfect.

Small-end (naaldlagers) ook perfect.
Zuigertje ook goed.

Cil ook goed.

Zuigerveertjes sloten ook precies af.

Krakas lagers ook nog goed, (als je op het vliegwiel wat kracht naar buiten zette en heen en weer probeerde, voelde je iets speling maar dit was echt nog geen 0,01 mm misschien nog wel veel minder, je moest echt je best der voor doen om het te voelen).

Wel was er een schroefdraad dol waar zon pen in moet die je cil vasthoud, en een andere pen zat niet zo heel goed vast.
Dus overmaat schroefdraad derin getapt m8 derin zit prima nu andere aan gedraait en blok weer in elkaar...
Uiteraard, niets beschadigd ofzo.

Brommer voor de rest ook weer in elkaar gezet.

En toen, was het geratel niet weg ..

Wat kan dit in vredesnaam zijn?

Ook klopt de afstelling helemaal niet meer, het lijkt me dat dat komt doordat de cil der nu iets anders opzit??

Weet iemand wat dit kan zijn?
 
7 seconden, of 21 gram

brommercrazy 1-3-2005 20:28 Print reply

Posts: 2594
toch maar even reviseren, kan ook een blok lager zijn, en gelijk ook een nieuw naaldlager + pistonpen.
 
Saknet 1-3-2005 20:55 Print reply

Posts: 10355
is het geratel altijd of alleen tijdens rijden of alleen in de hoogste versnellingen..?
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Kees de Jong 1-3-2005 21:02 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy

toch maar even reviseren, kan ook een blok lager zijn, en gelijk ook een nieuw naaldlager + pistonpen.


welke dan? naaldlagers zijn nog goed, pistonpen ook wel...
 
7 seconden, of 21 gram
Kees de Jong 1-3-2005 21:03 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet

is het geratel altijd of alleen tijdens rijden of alleen in de hoogste versnellingen..?


is ook in de vrij weet ckr dat het niets met versnellingsbak of tandwielen + ketting te maken heeft...
 
7 seconden, of 21 gram
Kees de Jong 1-3-2005 22:07 Print reply

Posts: 1881
iemand misschien?
 
7 seconden, of 21 gram
kingmaster 1-3-2005 22:08 Print reply

Posts: 913
mischien iets langer wachten op replys

Dit bericht is ge-edit door kingmaster op 1-3-2005 22:08
 
master of offtopic
Tsxdude AKU MicheL 1-3-2005 22:13 Print reply

Posts: 10676
Naaldlager versleten?
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Kees de Jong 1-3-2005 22:13 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

Naaldlager versleten?


bij smallend zag het der nog goed uit geen speling ofzo
 
7 seconden, of 21 gram
Tsxdude AKU MicheL 1-3-2005 22:16 Print reply

Posts: 10676
hoe heb je dat gecontroleert?
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
mcdronkz 1-3-2005 22:18 Print reply

Posts: 32777
ik heb een vraag, van de ene op de andere dag gaf mijn mtx ook een ratel, er zit wel ruimte op 1 membraanklepje, zou dit het kunnen veroorzaken? denk zelf namelijk dat de zuiger niet van de ene op de andere dag kan gaan kantelen ofzo, daar lijkt het namelijk wel op

misschien is dit ook handig om voor de topicstarter te weten

ik heb trouwens minimale krukaslagerspeling, das dat is niet de oorzaak

Dit bericht is ge-edit door mcdronkz op 1-3-2005 22:20
 
madoux 1-3-2005 22:23 Print reply
Posts: 458
Misschien heel stom he, maar ik hoor het ook wel vaker en soms lijkt het ej blok maar is het je voortandwiel en de ketting die daar omheen slinget, miss beetej slappe ketting en groot voortandwiel dan kan hij best snel tegen de kap aanklapperen soms..
 
Prodigital 1-3-2005 22:35 Print reply

Posts: 728
Heb je de de krukaslager echt van je krukas afgehaald ? Kan zijn dat ie kapot is aan de binnenkant, tegen de krkas en dat je het niet gezien hebt. Is maar een idee hoor.
 
DaVaRo 1-3-2005 22:43 Print reply

Posts: 1382
weet je wel zeker dat het uit je blok komt?
 
mcdronkz 1-3-2005 22:52 Print reply

Posts: 32777
ik hoor het vooral als ie stationair weinig toeren maakt, bij hoge toeren is het geluid weg
 
Joostvdw 1-3-2005 22:55 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz

ik hoor het vooral als ie stationair weinig toeren maakt, bij hoge toeren is het geluid weg


waarschijnlijk hoor je het dan niet meer maar is het er wel

honda's ratelen wel vaker beetje, olie is nog goed? anders gewoon niet teveel van aantrekken als alles goed lijkt en hij rijdt nog goed en als het opeens meer wordt nog een keer kijken

Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 1-3-2005 22:55
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer

Dit topic is 1538 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved