Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cilinder tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1093 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26695 - cilinder tunen
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4096 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Erikl 1-3-2005 14:48 Print topicpost

Posts: 214
Ik had een vraagje. Op de site van puch maxi staat precies hoe je je cilinder maximaal kunt tunen met bijvoorbeeld de inlaat 63% van de breedte van de zuiger. Dit heb ik een hele tijd geleden met mijn puchie gedaan. Geldt deze manier van tunen ook voor een zundapp??
 

Almer 1-3-2005 15:10 Print reply

Posts: 3325
knaaa natuurlijk niet moh, alle cilinders zijn weer anders, kzou het er niet op wagen
zowiezo niet tunen

 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Leen 1-3-2005 15:11 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kreidlerholle

knaaa natuurlijk niet mohradio, alle cilinders zijn weer anders, kzou het er niet op wagen
zowiezo niet tunen


 
Tsxdude AKU MicheL 1-3-2005 16:05 Print reply

Posts: 10676
zundapp en puch cilinder zijn ``hetzelfde``....
kwa boring en slag volgens mij....

Zoiezo eerst kijken of de boring hetzelfde is...
En kijken wat voor uitlaatpoort je hebt.
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Blukaap2 1-3-2005 16:14 Print reply

Posts: 9953
Alleen is een puch een automaat en een Zundapp een schakelbak, dat maakt natuurlijk niks uit.
 
Stoere brommers
honda mb power 1-3-2005 16:15 Print reply
Posts: 41
kzou er niet zo veel gaan beunen als bij een puch, cilinder is wa groter he maja 63% bij puch kan wel jah

 
Honda- mt 1-3-2005 16:15 Print reply
Posts: 523
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

zundapp en puch cilinder zijn ``hetzelfde``....
kwa boring en slag volgens mij....






En wat zou boring x slag uitmaken als je het over procenten hebt?


 
Tsxdude AKU MicheL 1-3-2005 16:16 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda- mt

[...]




En wat zou boring x slag uitmaken als je het over procenten hebt?




Zal ik bij jou dan ook maar neerzetten?
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
maxisport 1-3-2005 16:27 Print reply

Posts: 4206
je inlaat 63% van de boring
denk dat je in de war bent met de uitlaatpoort en die kun je wel 67/68% procent van je boring maken. alleen zorgen dat je zuigerveer slotjes niet in de poort open kunnen gaan. (kwee nie waar die slotjes bij zundapp zitten? bij puch bij de uitlaat)

 
Erikl 2-3-2005 17:42 Print reply

Posts: 214
Kijk maar op de site, daar staat het 63%, heb het trouwens ook met mijn puch gedaan en hij rijdt super hard!

Maar om de zundapp eeb beetje te tunen kan je toch iig de breedte van de inlaat breder maken en ietsje hoger maken, de bovenkant van de zuiger 2mm inkorten en de uitlaatpoort iets breder en hoger maken zolang de zuigerslotjes het toelaten?
Volgens mij kan dit iig geen kwaad
 
Neonlampje 2-3-2005 17:48 Print reply

Posts: 14825
maximaal tunen? lol
 
puch_master 2-3-2005 17:54 Print reply

Posts: 3429
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

maximaal tunen? lol


wat is daar lol aan
 
Toyota AE86 Levin coupé
onraad 2-3-2005 18:12 Print reply
Posts: 593
Waarom ga je die Z?ndapp cil tunen. Z?ndapps en Kreidlers gaan ori ook al rete hard. Maat van mij gaat met ontgrende KS50 ( verder volledig ori ) tegen de 100 aan. Cil zijn echt super goed hoor.
 
Erikl 2-3-2005 18:33 Print reply

Posts: 214
Lijkt me wel leuk om ff wat meer power te hebbe Ik heb ook nog een originele uitlaat maar ik kan geen andere vinden, zijn er andere uitlaten voor of moet ik er zelf een maken?
 
Erikl 2-3-2005 18:36 Print reply

Posts: 214
Waar zitten de begrenzers dan allemaal bij een zundapp? Ook in de uitlaat?

Er zit nu alleen een 21mm mikuni carb. met 21mm spruitstuk op verder alles origineel en rij nu 70 in zn 3e versnelling maar hij kan hem niet doortrekken, zal ik wel harder gaan met een groter achtertandwiel omdat ie hem dan ook in zn 4 trekt?
 
S1lv3r 2-3-2005 18:57 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: onraad

Waarom ga je die Z?ndapp cil tunen. Z?ndapps en Kreidlers gaan ori ook al rete hard. Maat van mij gaat met ontgrende KS50 ( verder volledig ori ) tegen de 100 aan. Cil zijn echt super goed hoor.


Hoe ontgrens je een ks50 dan, ik ken namelijk ook iemand met een ks50, en die rijd 60 oid. en die wil ook wat harder :p
 

Dit topic is 4096 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved