Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha dt koppeling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 441 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26683 - Yamaha dt koppeling
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 2262 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jona 6-3-2005 22:55 Print reply
Posts: 404
dus als ik het goed begrijp is dat drukstiftje niet lang genoeg?
kan je nergens erge slijtage zien aan je carter (koppelingsdeksel) of so?

Dit bericht is ge-edit door jona op 6-3-2005 22:56

Dit bericht is ge-edit door jona op 6-3-2005 23:01
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 6-3-2005 22:59 Print reply

Posts: 10835
je moet kijken of dat draaimechanisme in je koppelingsdeksel nog goed is. Dat is meestal ver versleten bij dt waardoor die pin niet in je blok gedrukt wordt. En dat hij het dan wel doet als je de veertjes wat losser draait is logisch, want dan kost het minder kracht, maar dan zal je koppeling ook wel slippen denk ik.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
martijn_helmer 6-3-2005 23:25 Print reply

Posts: 146
Waarschijnlijk zit 't inderdaad in je koppelingsworm, bij 'n 80blok is die van kunstof en kan gescheurd zijn. Verder moet je zorgen dat d'r een kogeltje voor de drukstift zit (zowel in de koppelingsworm als tussen de twee helften van de stift). Maar je zou het voelen wanneer 't aan die kogeltjes lag want dan voel je geen tegendruk in je koppelingshandel. En als je kapje opzij gaat als je je kopelinghandel inknijpt dan raad ik aan om de boutjes aan te draaien
 
Kobusx 7-3-2005 13:08 Print reply

Posts: 65
De worm is nog goed hij is van ijzer. heb zelf een verlenging gemaakt zodat hij beter op het stangetje duwt. dus jullie zeggen dat mijn stift te kort is? dat is dus dat stangetje ..???
tsja werkt simpel zeggen ze dan
 
jona 7-3-2005 13:17 Print reply
Posts: 404
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: martijn_helmer

Verder moet je zorgen dat d'r een kogeltje voor de drukstift zit (zowel in de koppelingsworm als tussen de twee helften van de stift).






zitten die er wel in?

Dit bericht is ge-edit door jona op 7-3-2005 13:17
 
Kobusx 7-3-2005 13:18 Print reply

Posts: 65
waar o waar zit dat kogeltje ???
 
jona 7-3-2005 13:27 Print reply
Posts: 404
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jona

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: martijn_helmer

(zowel in de koppelingsworm als tussen de twee helften van de stift).




 
Kobusx 7-3-2005 13:28 Print reply

Posts: 65
daar zit geen kogeltje kan ik die bij de bromboer halen hier in de stad denk je of moet ik iets zelf maken .....
en bij het wormwiel ken ik nix zien waar een kogeltje moet hoor..
 
jona 7-3-2005 13:30 Print reply
Posts: 404
ga het gewoon eens vragen bij de bromboer, neem je koppelingsdeksel mee en leg het probleem uit, die kogeltjes zullen echt niet veel kosten
 
Kobusx 7-3-2005 13:31 Print reply

Posts: 65
oke moet ik de stiften ook meenemen denk je ???




 
jona 7-3-2005 13:32 Print reply
Posts: 404
ja neem die ook maar mee, als ie ze dan nodig heeft.......
 
Mr.Pink 7-3-2005 15:08 Print reply

Posts: 776
Het kogeltje zit voor je stift, dus kogeltje erin doen en dan stift.
 
Kobusx 7-3-2005 16:29 Print reply

Posts: 65
nou ik heb kogeltjes maar nog niet erin ik heb net de koppeling afgesteld met de 4 veertjes maar als ik even heb gereden 100m dan blijft de koppeling plakken dus blijf ik rijden met de hendel in hoe kan dit ?

 
Kobusx 8-3-2005 17:26 Print reply

Posts: 65
ok jongens ik heb hem gemaakt met wat hulp !!! er zat 1 stalen schijf te veel hoe dat komt mag joost weten :P
maar nu draaide ik de bougie vast en was draad stuk in me kop nu naar boer geweest vrijdag pas tijd thnq allemaal voor alles :P
 
jona 8-3-2005 18:32 Print reply
Posts: 404
ha het lag dus toch aan het aantal platen! (te veel <->te weinig is klein detail h
 

Dit topic is 2262 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved