Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - race onsteking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1063 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #26674 - race onsteking
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 3206 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joostvdw 28-2-2005 20:40 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JCG

[...]

Was te proberen
Het zal waarschijn niet of moeilijk gaan want ik neem dat anders al iemand dat gedaan had.


zit wat in ja...
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
RS_70_power 28-2-2005 20:47 Print reply

Posts: 1990
Mini Accuontsteking ?85.00
042-bo1



Klik voor details
Zeer kompakt ontstekingssysteem.
Bestaand uit een kleine gever/schakeleenheid en een kleine magneet.
Eenvoudig verbinden met een bobine , 12v accu eraan en hij vonkt zodra de magneet het kleine kastje passeert.
-Ideaal voor roterende inlaat.
-Geen vermogensverlies door aandrijfweerstand.
-Weinig bedrading.
-Overal snel te monteren.
-Bescheiden stroomverbruik.
-Goede vonkspanning en precisie tot 16.000 toeren.
-Simpel afstellen door vonk vanaf toerental 0.



----------------------------------

als we het over klein en licht gaan hebben


 
draai / frees werk ==>> PM of email me
m_a_r_k 28-2-2005 20:49 Print reply

Posts: 1061
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_70_power

Mini Accuontsteking ?85.00
042-bo1



Klik voor details
Zeer kompakt ontstekingssysteem.
Bestaand uit een kleine gever/schakeleenheid en een kleine magneet.
Eenvoudig verbinden met een bobine , 12v accu eraan en hij vonkt zodra de magneet het kleine kastje passeert.
-Ideaal voor roterende inlaat.
-Geen vermogensverlies door aandrijfweerstand.
-Weinig bedrading.
-Overal snel te monteren.
-Bescheiden stroomverbruik.
-Goede vonkspanning en precisie tot 16.000 toeren.
-Simpel afstellen door vonk vanaf toerental 0.

afbeelding

----------------------------------

als we het over klein en licht gaan hebben




accu is zwaar
 
Thermalracing 28-2-2005 20:52 Print reply

Posts: 413
je heb tog een accu!
 
Wat kan de natuur tog mooi zijn ( ey lekkerding):-w
RS_70_power 28-2-2005 20:56 Print reply

Posts: 1990
je rotorweegt 20gr. da's weinig echt heel weinig , en de vermogens winst merk je echt wel op de testbank.
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
Thermalracing 28-2-2005 21:47 Print reply

Posts: 413
kd8 dat je je orginele vliegwiel kon laten tunen oftwel dat er 170 gram vanaf ging dan weegt die rotor idd geen drol
 
Wat kan de natuur tog mooi zijn ( ey lekkerding):-w
TomosRaging 28-2-2005 22:24 Print reply

Posts: 647
begreep ik het nou goed en wil jij een fiets dynamo op je voorwiel doen?

dat lijkt mij niet werken.
 
Paradijs, waar het gras groen is en geen rollerbanken :D
JCG 28-2-2005 22:29 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_70_power

je rotorweegt 20gr. da's weinig echt heel weinig , en de vermogens winst merk je echt wel op de testbank.


Maar een ronddraaiende massa kost weinig kracht om te laten draaien als die eenmaal op tempo is. Je gas reaktie word wel beter als je vliegwiel/rotor lichter is omdat er dan minder kracht nodig is om hem op dat tempo te krijg.

Dit bericht is ge-edit door JCG op 28-2-2005 22:29
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
foxbuster666 1-3-2005 9:17 Print reply

Posts: 670
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JCG

[...]


Wat dacht je van een betere onstekingscurve?

en hou die roll eyes voor je.

Dit bericht is ge-edit door JCG op 28-2-2005 17:52

Oke...
Het ligt vooral aan de curve...Maar er hangen gewoon meer voordelen dan nadelen aan een binnenrotor..
Bijvoorbeeld de verbranding is ook beter, simpelweg omdat alle stroom wordt gebruikt voor de bougie (krachtegere vonk)
Het is allemaal maar procentueel, maar kleine beetje helpen...

Dus vooral de curve die verbetert is...zie voor de curve HPI.be! Dit zorgt er dus voor dat de dip (7000 rpm @ ori ontsteking) weg is!
Voor de rest kun je met een hoogtoerige cilinder meer toeren bereiken dan met een originele ontsteking.
Vermogenswinst is ook duidelijk te merken.
Ruwe schatting bij 110 mal 24mm vlak met ori ontsteking en hpi kun je met hpi 1 a 2 pk meer scoren.
En 2 pk op een brommer is toch relatief veel!

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

[...]


maar heb je op de bank ook kunnen testen of het werkelijk aan de lichtere massa ligt of aan de ontstekingscurve?

ik wil best m'n ongelijk accepteren, maar dan wil ik wel goed gegronde argumenten

je hebt die spullen nu niet meer he?


En nee die spullen heb ik niet meer, maar zat grafieken en toestanden om alles uit te kunnen leggen.
Anders kijk je maar op mijn site...www.flakkeetuning.com

Alleen wel met originele ontsteking schijn je een hoge topsnelheid te kunnen bereiken, door het gewicht dat de ontsteking meeslingert.
Dit kwam van Vd Koog Numansdorp (doen al jaren scoots tunen etc)...
Voor meer vragen PM me!

Groeten en suc6 met binnenrotor!
 
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat
foxbuster666 1-3-2005 9:18 Print reply

Posts: 670
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JCG

[...]


Maar een ronddraaiende massa kost weinig kracht om te laten draaien als die eenmaal op tempo is. Je gas reaktie word wel beter als je vliegwiel/rotor lichter is omdat er dan minder kracht nodig is om hem op dat tempo te krijg.

Dit bericht is ge-edit door JCG op 28-2-2005 22:29

Maar je scoort niet meer vermogen met minder massa...althans bijna niet
 
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat
-Tom- 1-3-2005 9:22 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_70_power

je rotorweegt 20gr. da's weinig echt heel weinig , en de vermogens winst merk je echt wel op de testbank.

Waar heb je dat vandaan? KLinkt misschien interresant!
 
FTS Member

Dit topic is 3206 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved