Quote: Oorspronkelijk gepost door: JCG
[...]
Wat dacht je van een betere onstekingscurve?
en hou die roll eyes voor je.
Dit bericht is ge-edit door JCG op 28-2-2005 17:52
Oke...
Het ligt vooral aan de curve...Maar er hangen gewoon meer voordelen dan nadelen aan een binnenrotor..
Bijvoorbeeld de verbranding is ook beter, simpelweg omdat alle stroom wordt gebruikt voor de bougie (krachtegere vonk)
Het is allemaal maar procentueel, maar kleine beetje helpen...
Dus vooral de curve die verbetert is...zie voor de curve HPI.be! Dit zorgt er dus voor dat de dip (7000 rpm @ ori ontsteking) weg is!
Voor de rest kun je met een hoogtoerige cilinder meer toeren bereiken dan met een originele ontsteking.
Vermogenswinst is ook duidelijk te merken.
Ruwe schatting bij 110 mal 24mm vlak met ori ontsteking en hpi kun je met hpi 1 a 2 pk meer scoren.
En 2 pk op een brommer is toch relatief veel!
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]
maar heb je op de bank ook kunnen testen of het werkelijk aan de lichtere massa ligt of aan de ontstekingscurve?
ik wil best m'n ongelijk accepteren, maar dan wil ik wel goed gegronde argumenten
je hebt die spullen nu niet meer he?
En nee die spullen heb ik niet meer, maar zat grafieken en toestanden om alles uit te kunnen leggen.
Anders kijk je maar op mijn site...www.flakkeetuning.com
Alleen wel met originele ontsteking schijn je een hoge topsnelheid te kunnen bereiken, door het gewicht dat de ontsteking meeslingert.
Dit kwam van Vd Koog Numansdorp (doen al jaren scoots tunen etc)...
Voor meer vragen PM me!
Groeten en suc6 met binnenrotor!
|