Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - race onsteking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1055 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #26674 - race onsteking
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3210 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joostvdw 28-2-2005 17:38 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JCG

Imo maakt een lampje niet veel uit. zeg hooguit 70 watt (voor en achter en remlicht).
Stel dat je 12 kW aan motorvermogen hebt. dus 12000 watt, daar gaat dan 70 watt vanaf dan krijg je 11930 watt. Dus niet echt een groot verschil.


dat is nog zonder de verliezen van de dynamo

maar het zal idd niet echt veel zijn, anders zou je het ook wel merken of je met licht aan of uit zou rijden...
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
foxbuster666 28-2-2005 17:39 Print reply

Posts: 670
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

[...]


ja maar dat is er dus wel

ik denk btw, dat je er meer aan hebt om een betere CDI te kopen met betere curve, want dan houd je lichtspoel gewoon

de vermogenswinst van een HPI komt volgens mij niet zozeer omdat hij lichter is maar door de betere curve

natuurlijk scheelt het mindere gewicht wel ietsie, maar denk dat dat voornamelijk effect heeft op je gasreactie


Dan heb je het dus goed fout.
want er is veel meer vermogen mee te halen met binnenrotor.
Heb ervaring met beide ontstekingen op 110 malossi en het verschil is duidelijk te merken.

 
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat
JCG 28-2-2005 17:41 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: foxbuster666

[...]


Dan heb je het dus goed fout.
want er is veel meer vermogen mee te halen met binnenrotor.
Heb ervaring met beide ontstekingen op 110 malossi en het verschil is duidelijk te merken.



Moet je eens een ori ontsteking nemen en daar de licht spoel uitnemen. Maar bij nix uit.

En je brommer rijd zoveel beter omdat je met een binnenrotor veel minder bewegen massa hebt. En die massa die er nog is zit dicht bij het middelpunt
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
foxbuster666 28-2-2005 17:49 Print reply

Posts: 670
Maakt niks uit...nee hor
Vandaar dattie op de bank meer vermogen scoorde met hpi
 
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat
JCG 28-2-2005 17:52 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: foxbuster666

Maakt niks uit...nee hor
Vandaar dattie op de bank meer vermogen scoorde met hpi


Wat dacht je van een betere onstekingscurve?

en hou die roll eyes voor je.

Dit bericht is ge-edit door JCG op 28-2-2005 17:52
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
marcel 28-2-2005 17:53 Print reply

Posts: 1533
curve????

idd kwou al zeggen

Dit bericht is ge-edit door marcel op 28-2-2005 17:53
 
Thermalracing 28-2-2005 18:26 Print reply

Posts: 413
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjan

chill koop jij ff binnenrotor dan


kom jij vrijdag weer naar trans?? heel mss zittie er dan al op
 
Wat kan de natuur tog mooi zijn ( ey lekkerding):-w
Joostvdw 28-2-2005 19:03 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: foxbuster666

[...]


Dan heb je het dus goed fout.
want er is veel meer vermogen mee te halen met binnenrotor.
Heb ervaring met beide ontstekingen op 110 malossi en het verschil is duidelijk te merken.



maar heb je op de bank ook kunnen testen of het werkelijk aan de lichtere massa ligt of aan de ontstekingscurve?

ik wil best m'n ongelijk accepteren, maar dan wil ik wel goed gegronde argumenten

je hebt die spullen nu niet meer he?
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
John Huijben 28-2-2005 19:25 Print reply

Posts: 2433
met hpi's zijn betere resultaten mee te maken dan een ori mt ontsteking.
komt door de betere ontstekingscurve.
orginele mt cdi's zijn niet erg snel en hebben een erge slechte curve.

ik ben er niet van overtuigt dat een hpi dan weer zoveel beter is dan een mt ontsteking met goede cdi.
ja het scheelt wel wat, en de gasreactie is veel beter, maar met een mt ontsteking kun je erg hard gaan.

je moet dan wel denken aan de betere cdi's met echt een andere curve, dus geen mps-300 ofzo.

daytona's zijn redelijk, lopen al een stuk beter.
schijnbaar lopen posh cdi's heel erg goed, kheb er al best veel over gelezen, zo deden ze het op een rg 500 erg goed en op een mini nsr ( gewoon nsr blokje ) liep het ook veel beter.

maar zon cdi is wel weer moeilijk aan te komen.

maja de makkelijkste manier is om gewoon een hpi te kopen zodat je van al het gezeik af bent, maja daar moet je dan net weer het geld voor over hebben he.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Joostvdw 28-2-2005 19:29 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben

met hpi's zijn betere resultaten mee te maken dan een ori mt ontsteking.
komt door de betere ontstekingscurve.
orginele mt cdi's zijn niet erg snel en hebben een erge slechte curve.

ik ben er niet van overtuigt dat een hpi dan weer zoveel beter is dan een mt ontsteking met goede cdi.
ja het scheelt wel wat, en de gasreactie is veel beter, maar met een mt ontsteking kun je erg hard gaan.

je moet dan wel denken aan de betere cdi's met echt een andere curve, dus geen mps-300 ofzo.

daytona's zijn redelijk, lopen al een stuk beter.
schijnbaar lopen posh cdi's heel erg goed, kheb er al best veel over gelezen, zo deden ze het op een rg 500 erg goed en op een mini nsr ( gewoon nsr blokje ) liep het ook veel beter.

maar zon cdi is wel weer moeilijk aan te komen.

maja de makkelijkste manier is om gewoon een hpi te kopen zodat je van al het gezeik af bent, maja daar moet je dan net weer het geld voor over hebben he.


en accepteren dat je geen licht hebt

maar ligt dus voornamelijk aan de curve blijkbaar, niet zozeer aan het verminderde gewicht

kan je eigenlijk neit gewoon HPI cdi aan een ori mt ontsteking zetten?
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Thermalracing 28-2-2005 19:35 Print reply

Posts: 413
gewoon een fiets lichje voorop en die HPI erin vrijdag alstie dan binnen is
 
Wat kan de natuur tog mooi zijn ( ey lekkerding):-w
Thermalracing 28-2-2005 19:36 Print reply

Posts: 413
als het echt minder trekt met lichtspoel erin haalk hem er tog weer uit voor op men nachtkastje ofzo
 
Wat kan de natuur tog mooi zijn ( ey lekkerding):-w
JCG 28-2-2005 20:34 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

[...]


en accepteren dat je geen licht hebt

maar ligt dus voornamelijk aan de curve blijkbaar, niet zozeer aan het verminderde gewicht

kan je eigenlijk neit gewoon HPI cdi aan een ori mt ontsteking zetten?

ik heb een ori onsteking, zorg jij voor de hpi cdi en de testbank, zorg ik ook voor het bier
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
Joostvdw 28-2-2005 20:36 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JCG

[...]

ik heb een ori onsteking, zorg jij voor de hpi cdi en de testbank, zorg ik ook voor het bier


jah me reet :P ik heb ook ori ontsteking en bier

nee vroeg me gewoon af of iemand dat al had gedaan...
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
JCG 28-2-2005 20:38 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

[...]


jah me reet :P ik heb ook ori ontsteking en bier

nee vroeg me gewoon af of iemand dat al had gedaan...

Was te proberen
Het zal waarschijn niet of moeilijk gaan want ik neem dat anders al iemand dat gedaan had.
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel

Dit topic is 3210 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved