Joostvdw |
28-2-2005 17:38 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JCG
Imo maakt een lampje niet veel uit. zeg hooguit 70 watt (voor en achter en remlicht).
Stel dat je 12 kW aan motorvermogen hebt. dus 12000 watt, daar gaat dan 70 watt vanaf dan krijg je 11930 watt. Dus niet echt een groot verschil.
dat is nog zonder de verliezen van de dynamo
maar het zal idd niet echt veel zijn, anders zou je het ook wel merken of je met licht aan of uit zou rijden...
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
foxbuster666 |
28-2-2005 17:39 |
Posts: 670 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]
ja maar dat is er dus wel
ik denk btw, dat je er meer aan hebt om een betere CDI te kopen met betere curve, want dan houd je lichtspoel gewoon
de vermogenswinst van een HPI komt volgens mij niet zozeer omdat hij lichter is maar door de betere curve
natuurlijk scheelt het mindere gewicht wel ietsie, maar denk dat dat voornamelijk effect heeft op je gasreactie
Dan heb je het dus goed fout.
want er is veel meer vermogen mee te halen met binnenrotor.
Heb ervaring met beide ontstekingen op 110 malossi en het verschil is duidelijk te merken.
|
|
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat |
|
JCG |
28-2-2005 17:41 |
Posts: 1531 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: foxbuster666
[...]
Dan heb je het dus goed fout.
want er is veel meer vermogen mee te halen met binnenrotor.
Heb ervaring met beide ontstekingen op 110 malossi en het verschil is duidelijk te merken.
Moet je eens een ori ontsteking nemen en daar de licht spoel uitnemen. Maar bij nix uit.
En je brommer rijd zoveel beter omdat je met een binnenrotor veel minder bewegen massa hebt. En die massa die er nog is zit dicht bij het middelpunt
|
|
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel |
|
foxbuster666 |
28-2-2005 17:49 |
Posts: 670 |
Maakt niks uit...nee hor
Vandaar dattie op de bank meer vermogen scoorde met hpi
|
|
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat |
|
JCG |
28-2-2005 17:52 |
Posts: 1531 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: foxbuster666
Maakt niks uit...nee hor
Vandaar dattie op de bank meer vermogen scoorde met hpi
Wat dacht je van een betere onstekingscurve?
en hou die roll eyes voor je.
Dit bericht is ge-edit door JCG op 28-2-2005 17:52
|
|
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel |
|
marcel |
28-2-2005 17:53 |
Posts: 1533 |
curve????
idd kwou al zeggen
Dit bericht is ge-edit door marcel op 28-2-2005 17:53
|
|
|
|
Thermalracing |
28-2-2005 18:26 |
|
Joostvdw |
28-2-2005 19:03 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: foxbuster666
[...]
Dan heb je het dus goed fout.
want er is veel meer vermogen mee te halen met binnenrotor.
Heb ervaring met beide ontstekingen op 110 malossi en het verschil is duidelijk te merken.
maar heb je op de bank ook kunnen testen of het werkelijk aan de lichtere massa ligt of aan de ontstekingscurve?
ik wil best m'n ongelijk accepteren, maar dan wil ik wel goed gegronde argumenten
je hebt die spullen nu niet meer he?
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
John Huijben |
28-2-2005 19:25 |
Posts: 2433 |
met hpi's zijn betere resultaten mee te maken dan een ori mt ontsteking.
komt door de betere ontstekingscurve.
orginele mt cdi's zijn niet erg snel en hebben een erge slechte curve.
ik ben er niet van overtuigt dat een hpi dan weer zoveel beter is dan een mt ontsteking met goede cdi.
ja het scheelt wel wat, en de gasreactie is veel beter, maar met een mt ontsteking kun je erg hard gaan.
je moet dan wel denken aan de betere cdi's met echt een andere curve, dus geen mps-300 ofzo.
daytona's zijn redelijk, lopen al een stuk beter.
schijnbaar lopen posh cdi's heel erg goed, kheb er al best veel over gelezen, zo deden ze het op een rg 500 erg goed en op een mini nsr ( gewoon nsr blokje ) liep het ook veel beter.
maar zon cdi is wel weer moeilijk aan te komen.
maja de makkelijkste manier is om gewoon een hpi te kopen zodat je van al het gezeik af bent, maja daar moet je dan net weer het geld voor over hebben he.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
Joostvdw |
28-2-2005 19:29 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
met hpi's zijn betere resultaten mee te maken dan een ori mt ontsteking.
komt door de betere ontstekingscurve.
orginele mt cdi's zijn niet erg snel en hebben een erge slechte curve.
ik ben er niet van overtuigt dat een hpi dan weer zoveel beter is dan een mt ontsteking met goede cdi.
ja het scheelt wel wat, en de gasreactie is veel beter, maar met een mt ontsteking kun je erg hard gaan.
je moet dan wel denken aan de betere cdi's met echt een andere curve, dus geen mps-300 ofzo.
daytona's zijn redelijk, lopen al een stuk beter.
schijnbaar lopen posh cdi's heel erg goed, kheb er al best veel over gelezen, zo deden ze het op een rg 500 erg goed en op een mini nsr ( gewoon nsr blokje ) liep het ook veel beter.
maar zon cdi is wel weer moeilijk aan te komen.
maja de makkelijkste manier is om gewoon een hpi te kopen zodat je van al het gezeik af bent, maja daar moet je dan net weer het geld voor over hebben he.
en accepteren dat je geen licht hebt
maar ligt dus voornamelijk aan de curve blijkbaar, niet zozeer aan het verminderde gewicht
kan je eigenlijk neit gewoon HPI cdi aan een ori mt ontsteking zetten?
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Thermalracing |
28-2-2005 19:35 |
Posts: 413 |
gewoon een fiets lichje voorop en die HPI erin vrijdag alstie dan binnen is
|
|
Wat kan de natuur tog mooi zijn ( ey lekkerding):-w |
|
Thermalracing |
28-2-2005 19:36 |
Posts: 413 |
als het echt minder trekt met lichtspoel erin haalk hem er tog weer uit voor op men nachtkastje ofzo
|
|
Wat kan de natuur tog mooi zijn ( ey lekkerding):-w |
|
JCG |
28-2-2005 20:34 |
Posts: 1531 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]
en accepteren dat je geen licht hebt
maar ligt dus voornamelijk aan de curve blijkbaar, niet zozeer aan het verminderde gewicht
kan je eigenlijk neit gewoon HPI cdi aan een ori mt ontsteking zetten?
ik heb een ori onsteking, zorg jij voor de hpi cdi en de testbank, zorg ik ook voor het bier
|
|
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel |
|
Joostvdw |
28-2-2005 20:36 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JCG
[...]
ik heb een ori onsteking, zorg jij voor de hpi cdi en de testbank, zorg ik ook voor het bier
jah me reet :P ik heb ook ori ontsteking en bier
nee vroeg me gewoon af of iemand dat al had gedaan...
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
JCG |
28-2-2005 20:38 |
Posts: 1531 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]
jah me reet :P ik heb ook ori ontsteking en bier
nee vroeg me gewoon af of iemand dat al had gedaan...
Was te proberen
Het zal waarschijn niet of moeilijk gaan want ik neem dat anders al iemand dat gedaan had.
|
|
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel |
|