Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - wat moet ik doen ???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 741 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26672 - wat moet ik doen ???
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1430 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jona 28-2-2005 18:35 Print reply
Posts: 404
ja maar met die lange vierde versnelling rij je wel weer sneller
 
jona 28-2-2005 18:36 Print reply
Posts: 404
of hij trekt het niet in zen vierde idd
 
Teunmenator 28-2-2005 18:37 Print reply

Posts: 2524
Het is zo ongeveer: een uitlaat met een wat kortere expansie stuk en een langere stinger heeft vaak wat meer koppel onderin.

Ik rijd 70cc eurokit en ik heb een luhao pijp en dat geeft er veel koppel samen (op een DT) ik weet niet of eurokit ook LC heeft? Die is iig erg gericht op trekkracht...
 
christianos 28-2-2005 18:37 Print reply

Posts: 20445
dus om ff na te denken,

een gewone 4 bak

maar zijn 4 de vertanding van een 6 bak (bijv.)

whahahaha lol

zoals ik al zei kan ie dna nooit genoeg trekkracht in zijn 3 leveren om zijn 4 te trekken
 
Rock-Dog 28-2-2005 18:38 Print reply

Posts: 575
Hmmm...moeilijke keuzes hoor

Ik wil iig hard kunnen optrekken. Dus wat ik kan doen is een (iets) groter achtertandwiel sowieso en dan nog eventueel een ringetje in de uitlaat zodat die weinig toeren kan maken, ofwel de 55 km/h max haalt. Zou zo'n ringetje (of een uitlaat met hetzelfde effect) er ook voor zorgen dat je wel harder optrekt? Of anders pleur ik gewoon er alleen een iets groter achtertandwiel op, zal die 70 ofzo rijden (beetje overtoeren, kan ik mee leven) en een mooi begrenzertje er in. Kweet het effe niet
 
christianos 28-2-2005 18:39 Print reply

Posts: 20445
wrom als je zo graag 55 km/h wil rijden neem je dan 70cc
als je met 70cc 55 km/h wil rijden moet je hem gigantisch ligt vertanden, je sloopt alles ermme (cilinder blok enz, door de overtoeren.)

edit: als je met een 70cc fatsoenlijk wil rijden (zonder te slopen) rijd je minimaal 80 ofzo

Dit bericht is ge-edit door christianos op 28-2-2005 18:40
 
jona 28-2-2005 18:40 Print reply
Posts: 404
indeed met een 50 cc en 55 km/u trek je toch gewoon goed op?

 
Teunmenator 28-2-2005 18:42 Print reply

Posts: 2524
Met die 70cc krijg je hem nooit onder de 65, en zelfs dan maakt ie nog wat overtoeren, is geen ramp maar dan moet je geen lange stukken volgas gaan rijden.. Ik denk dat tandwielverhouding 16/45 ongeveer het lichtste is wat je erop kunt leggen, misschien 15/45 maar dat is behoorlijk aan de lichte kant, dan wordt ie behoorlijk snel warm..
 
Rock-Dog 28-2-2005 18:45 Print reply

Posts: 575
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jona

indeed met een 50 cc en 55 km/u trek je toch gewoon goed op?



wou ik net op komen

hoef niet perce 70cc, met een snelle 50cc heb ik precies dezelfde top (alleen minder kracht) als ik voor de rest alles hetzelfde laat.

Alleen op 50cc.nl zijn geen 50cc cilinders te koop voor de MTX-SH, 2e hands zie ik ook alleen originele 50cc cilinders, maar die heb ik nu ook maar heeft maximaal 8k toeren ongeveer. Hiermee rij ik 60. Ik had eerst ook het idee om m'n 50cc maximaal uit te honen (tot ongeveer 65cc) en dan alleen een iets groter achtertandwiel. Rijdt die mooi 55 en maakt nauwelijks overtoeren. Alleen de porttimingen schijnen dan niet meer helemaal te kloppen, zacht gezegt :P maar echt SNEL hoef ik niet gaan als die maar veel KRACHT en OPTREK-KRACHT heeft :P

Dit bericht is ge-edit door Rock-Dog op 28-2-2005 18:46
 
christianos 28-2-2005 18:46 Print reply

Posts: 20445
50 eurocilindro LC
 
Rock-Dog 28-2-2005 18:48 Print reply

Posts: 575
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos

50 eurocilindro LC


Die schiet wss wel gelijk door naar de 10.500 toeren. Daarmee rij ik 80 in z'n 4 met mijn huidige tandwielverhouding. Ben bang dat die dan teveel overtoeren maakt als ik een groter achtertandwiel er op zet, of zal dat meevallen?

Want dan pleur ik er gewoon die cil op met 16mm carb dan en de kleine extra snelheid die die dan te hard rijdt is alleen maar mooi meegenomen :P begrenzertje er in pleuren dan
 
christianos 28-2-2005 18:50 Print reply

Posts: 20445
dat ding maakte bij mij 13.000 toeren

ik reed met 16 mm , wind mee 85, en ziek optrekken
 
Rock-Dog 28-2-2005 18:52 Print reply

Posts: 575
Maar kan het kwaad als ik dan een iets groter achtertandwiel neem met die 50cc eurocilindro LC met 16mm carb? Qua topsnelheid dan als ik op z'n top rij.


edit: is bij deze setup een Proma uitlaat dan wel goed? Als ik dan gewoon 75 km/h rij en optrek als een gek en niet teveel overtoeren maak ga ik dit doen.

Dit bericht is ge-edit door Rock-Dog op 28-2-2005 18:54
 
christianos 28-2-2005 18:53 Print reply

Posts: 20445
welke twv. heb je nu?
 
Rock-Dog 28-2-2005 18:58 Print reply

Posts: 575
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos

welke twv. heb je nu?


voortandwiel is 13, achtertandwiel weet ik nog niet, maar denk dat die gewoon originele grootte is. In z'n 4 ree ik met tegen de 11.000 RPM aan net iets harder als 80. 83 km/h was dan echt de top wat ik halen kon. Zal later effe tellen
 

Dit topic is 1430 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved