Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - wat moet ik doen ???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 965 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26672 - wat moet ik doen ???
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1419 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rock-Dog 28-2-2005 15:34 Print topicpost

Posts: 575
Hey hallo,

ik ga binnenkort mijn MTX-SH grondig verbouwen. Uiterlijk, maar ook motorisch. Ik ga hem o.a van AC naar LC maken

Nu heb ik een 18mm Keihin carb op een originele Honda 50cc cilinder (AC). Nu wil ik dus of een 70cc cilinder (LC) kopen of een aardig snelle 50cc en dan met een 16mm carbarateur. Aangezien ik bij allebij toch de 10.500 toeren haal, en dus dezelfde top heb (namelijk 80 km/h), wil ik mischien een 16mm carb met 50cc cilinder er op zodat 'ie minder zuipt. (ik vind hem nu al kk erg zuipen met 18mm op 50cc). Alleen dan heeft die wel wat minder kracht en trekt die langzamer neem ik aan. Zit er veel verschil tussen het benzine-verbuik bij een 16mm carb op 50cc cilinder en een 18mm carb op 70cc of valt dat nog wel mee? Ik wil namelijk toch ook wel erg hard kunnen optrekken. Ik ga sowieso al een groter achtertandwiel er op zetten, iets groter zodat die nauwelijks overtoeren maakt nog. Als de snelheid dan 65 km/h is of iets minder is dat nog goed

Maar denken jullie dat het benzine-verbruik en de optrek-snelheid veel zal verschillen? Graag ervaringen en meningen a.u.b
 

jona 28-2-2005 17:11 Print reply
Posts: 404
harder optrekken = meer verbruiken, daar kan je toch echt niet vanonder
 
puch_master 28-2-2005 17:12 Print reply

Posts: 3429
je kunt met 70cc en 18 mm wel redelijk zuinig rijden als je maar gewoon in lage toeren blijft
je hebt dan nog trekkracht genoeg
 
Toyota AE86 Levin coupé
Bazz -> DRD 28-2-2005 17:52 Print reply

Posts: 1884
Als je wilt kun je wel harden dan 80 met 10.500toeren hoor. Je zult alleen je tandwielverhouding aan moeten passen.
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
christianos 28-2-2005 17:55 Print reply

Posts: 20445
koop geen eurocilindro, die zuipen als een malle (maar gaan wel hard )
ik reed er 1 op 8 in je 1ntje mee en 1 op 4 met zijn tween
en dat lag egt aan de cilinder, zit nu een 70cc onder, en dat zuipt helemaal niet (Kaio)
 
MT70-nolimit 28-2-2005 18:08 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos

koop geen eurocilindro, die zuipen als een malle (maar gaan wel hard )
ik reed er 1 op 8 in je 1ntje mee en 1 op 4 met zijn tween
en dat lag egt aan de cilinder, zit nu een 70cc onder, en dat zuipt helemaal niet (Kaio)


Volgens mij heb jij zelf liggen prutsen, eurocylindero hoort bij de top 3 goede cylinders....
 
gaat lang goed
mt80 28-2-2005 18:13 Print reply

Posts: 2071
Quote:
Ik ga sowieso al een groter achtertandwiel er op zetten, iets groter zodat die nauwelijks overtoeren maakt nog.


moet je je achtertandwiel verkleinen he
 
Rock-Dog 28-2-2005 18:18 Print reply

Posts: 575
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt80

[...]


moet je je achtertandwiel verkleinen he


Wil hard kunnen optrekken

En nog redelijk zuinig rijden, top maakt niet veel uit.

 
mt80 28-2-2005 18:22 Print reply

Posts: 2071
hmm, dan zou ik gewoon een laagtoerige 70cc nemen..
 
christianos 28-2-2005 18:23 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit

[...]


Volgens mij heb jij zelf liggen prutsen, eurocylindero hoort bij de top 3 goede cylinders....




zeg ik dan dat ie slecht reed?

neej hij reed belachelijk hard.
 
Rock-Dog 28-2-2005 18:28 Print reply

Posts: 575
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt80

hmm, dan zou ik gewoon een laagtoerige 70cc nemen..


En welk van de onderstaande is dan laagtoerig? :P

70cc kaio/italkit 45mm
70cc eurocilindro 45mm
70cc charmoo 45mm
70cc malossi 45,5mm

Het zou mooi zijn als die als de tyfus optrekt, maar maar een top heeft van 55 km/h (rollerbankproof ). Als ik nou een laagtoerige 70cc neem (en 18mm carb) en groter achtertandwiel moet dit toch te realiseren zijn?

Oja en ik hoorde dat een Proma uitlaat hoogtoerig is, welke is dat niet? Gianelli mischien?

Dit bericht is ge-edit door Rock-Dog op 28-2-2005 18:29
 
christianos 28-2-2005 18:30 Print reply

Posts: 20445
gianellie is het hoogtoerigste wat te krijgen is

kaio is heel laagtoerig, maar trekt als een malle

als je egt laagtoerige uitlaat wil hebben neem dan een ori 50 pijp.
 
jona 28-2-2005 18:30 Print reply
Posts: 404
gianelli is volgens mij ook hoogtoerig
voor een laagtoerige moet je zoeken naar een uitlaat met een korte expansiekamer
 
Rock-Dog 28-2-2005 18:33 Print reply

Posts: 575
Ik had trouwens nog een idee, maar weet niet of het kan.

Kan je ervoor zorgen dat je 4e versnelling zwaarder vertand is? Dus dat ik zeg maar een groter achtertandwiel neem, hij in z'n 1,2 en 3 goed trekt, maar overtoeren maakt en dat die in z'n 4 dan weer zo zwaar is vertand dat die gewoon rijdt zoals met het originele achtertandwiel. Dus een groter tandwiel in de 4e versnelling ofzoiets is zoiets uberhoubt mogelijk en uit te voeren?

Zou mooi alle problemen oplossen
 
jona 28-2-2005 18:34 Print reply
Posts: 404
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rock-Dog

[...]


En welk van de onderstaande is dan laagtoerig? :P

70cc kaio/italkit 45mm
70cc eurocilindro 45mm
70cc charmoo 45mm
70cc malossi 45,5mm

Het zou mooi zijn als die als de tyfus optrekt, maar maar een top heeft van 55 km/h






55 km/u met een 70cc, dan maakt hij veels te veel toeren
 
christianos 28-2-2005 18:35 Print reply

Posts: 20445
hij kan dan nooit genoeg snelheid in zijn 3 maken om zijn 4 te trekken.
 

Dit topic is 1419 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved