Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - gaatje in tank

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 841 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26653 - gaatje in tank
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3275 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gtc-sander 27-2-2005 19:12 Print reply

Posts: 1384
naaitem
 
I'm the man!
MTX-speed 27-2-2005 19:21 Print reply

Posts: 1229
Vrijwel alle kunststoffen hebben te lijden onder benzine en houden het dus niet lang vol. De beste en degelijkste manier is dus lassen. Autogeen is het beste omdat bij de meeste andere lasmethoden de temperatuur te hoog is waardoor de tank misvormt of het gat alleen maar groter wordt. Je kunt het beste lassen met zilver, weet je zeker dat he gat nooit meer opengaat.

Nadeel van Tin is dat het niet zo goed wil gaan hechten aan ijzer. Hierdoor kan er van lievelee toch benzine door gaan lekken die je lak zal beschadigen. Vooral de primer is hier niet goed tegen bestand. Voor de rest raken de plamuren en andere zooi op den duur verweekt.
 
m.v 27-2-2005 19:38 Print reply

Posts: 76
Vrijwel alle kunststoffen hebben te lijden onder benzine en houden het dus niet lang vol.

Waar zijn jerrycans ook al weer van gemaakt?
Plastic bekertjes kenne er nie tege maar vrijwel al het kunststof wat dikker is kan het wel hebbe..
Ik zou het dicht polyhesteren..
 
KaWaReZ 27-2-2005 19:52 Print reply

Posts: 20582
verf maak geen drol uit.. gaat puur om de dichting ervan
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
low rider1 27-2-2005 19:54 Print reply
Posts: 60
pak wa bumgum da is een soort klei
en da word hard moet lukken
 
DaVaRo 27-2-2005 19:55 Print reply

Posts: 1382
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

Vrijwel alle kunststoffen hebben te lijden onder benzine en houden het dus niet lang vol. De beste en degelijkste manier is dus lassen. Autogeen is het beste omdat bij de meeste andere lasmethoden de temperatuur te hoog is waardoor de tank misvormt of het gat alleen maar groter wordt. Je kunt het beste lassen met zilver, weet je zeker dat he gat nooit meer opengaat.

Nadeel van Tin is dat het niet zo goed wil gaan hechten aan ijzer. Hierdoor kan er van lievelee toch benzine door gaan lekken die je lak zal beschadigen. Vooral de primer is hier niet goed tegen bestand. Voor de rest raken de plamuren en andere zooi op den duur verweekt.


er zijn genoeg brommers waarvan de tank standaard van kunsstof is
 
-Niellesie- 27-2-2005 19:56 Print reply

Posts: 6454
gewoon dichtpolyesteren werkt zeer goed en ist makkelijkst
 
allalallalallalalallalala
suzuki rijder 27-2-2005 20:05 Print reply

Posts: 2322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Niellesie-

gewoon dichtpolyesteren werkt zeer goed en ist makkelijkst


Ja inderdaad even mooi opschuren een paar polyester matten eroverheen plakken en dan nog een laagje plamuur erover en ik verzeker je dat ie niet meer lekt heb het zelf ook al een keer gedaan
 
[url=http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=91781&page=2]Projectje:)[/url]
Ruben. 27-2-2005 20:18 Print reply

Posts: 6131
ja maar of het dan nog mooi is
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
-Niellesie- 27-2-2005 20:20 Print reply

Posts: 6454
juwel je ken het zo schuren datje er niks meer van ziet
 
allalallalallalalallalala
MTX-speed 27-2-2005 20:28 Print reply

Posts: 1229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DaVaRo

[...]


er zijn genoeg brommers waarvan de tank standaard van kunsstof is


Sorry, verkeerd geformuleerd, ik bedoel eigenlijk met de kunststoffen die in kit en dergelijken worden verwerkt. Ik ken namelijk maar 1 soort wat tegen benzine bestand is maar dat is weer niet stevig genoeg om een tank mee af te dichten.

Misschien is polyester ook een oplossing, nadeel hiervan is dat het weer wel wat moeite kost om het mooi te krijgen. Lassen lijkt mij nog steeds de beste oplossing, nadeel is dat niet iedereen op deze manier kan lassen en dat het vrij duur kan zijn.

Dit bericht is ge-edit door MTX-speed op 27-2-2005 20:31
 
Ruben. 27-2-2005 20:37 Print reply

Posts: 6131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Niellesie-

juwel je ken het zo schuren datje er niks meer van ziet


idd en dan is het niet makkelijk meer he, dan duurt het te lang
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
YAMAHAPOWER 27-2-2005 22:55 Print reply

Posts: 822
cola ingooien en zorgen dat al het roest eruit is.... dan even proberen voorzichtig te lassen anders een laagje plamuur...


 
jona 28-2-2005 17:18 Print reply
Posts: 404
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

[...]



wel 15 minuten


dat staat op de verpakking ja, maar bij mij was het na 2 uur nog niet hard (verkeerd gemengd wss )
 
Joostvdw 28-2-2005 17:24 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jona

[...]


dat staat op de verpakking ja, maar bij mij was het na 2 uur nog niet hard (verkeerd gemengd wss )


te weinig verharder ja,

Rez, als je et echt goed wilt doen, slijp je de roestige stukken eruit (ik weet niet heoveel dit is, maar post anders piccie) en last daarna een plaatje erop, niet elektrode, maar mig idd zodat er materiaal bij komt om te compenseren voor het wegbranden

en daarna wat plamuren ofzo, maar aangezien et toch een ratkwak wordt, zouk dat niet doen, gewoon nog wat plaatjes er random op lassen, wel cool effect, of met potnagels erop maken en expoxy benzine bestendig maken

ja dat laatste is een goeie
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer

Dit topic is 3275 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved