Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ontploffingen, knallen en vuur

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1006 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26652 - ontploffingen, knallen en vuur
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 826 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

chappydriver 27-2-2005 15:59 Print topicpost
Posts: 291
een twee tal weken deed mijn honda camino zeer raar. als hij langer als 1 uur stilstond en ik wou hem terug starten moest ik met de choke op rennen en dan als hij aansloeg volle gas geven gedurende 4/5 seconden(met de rem ingeknepen) als ik halve gas of minder gaf viel hij gewoon uit.
nadat ik die 5 seconden dan volle gas gaf kon ik wel weer normaal ff opwarmen en dan rijden. maar onderweg viel hij dan uit. wou ik hem weer aanrennen en hoorde is een luide knal en kwamen er vlammen uit mijn uitlaat.
dan heb ik er een nieuw bougietje ingedraait en hij deed het weer perfect.
maar 3 dagen geleden begon hij weer zo slecht te starten en viel hij onderweg weer uit(geen ontploffingen).
dus ik denk dat mijn vispatlatinées fout staan.
maar hoe stel ik deze af? ik heb me laten vertellen dat je dit met een vijsje onder je vliegwiel moest doen en voelermaatjes.
voelermaatjes heb ik liggen maar welke afstand moet ik ze zetten, en hoe doe ik dit??
bedankt
niels
 

jona 27-2-2005 16:15 Print reply
Posts: 404
ik heb er ooit eentje gehad die een onderbreking in de bougiekabel had. Ik had dezelfde problemen. kontroleer eens op slecht kontakt ergens?
de afstand tussen de kontaktpuntjes moet 0.4mm zijn.
 
jona 27-2-2005 16:16 Print reply
Posts: 404
en als je kontaktpuntjes ingebrand zijn: condensator en kontaktpuntjes vervangen
 
Punk [Dave] 27-2-2005 16:40 Print reply

Posts: 7003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jona

en als je kontaktpuntjes ingebrand zijn: condensator en kontaktpuntjes vervangen




 
jona 27-2-2005 16:56 Print reply
Posts: 404
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Punk [Dave]

[...]



afbeelding


zeg ik iets dom dan?
 
Rio88 27-2-2005 17:01 Print reply

Posts: 841
nee, maar je moest het ff in 1 bericht zetten bedoelt ie ermee te zeggen ^o)
 
chappydriver 28-2-2005 17:19 Print reply
Posts: 291
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jona

en als je kontaktpuntjes ingebrand zijn: condensator en kontaktpuntjes vervangen



ik heb (nog) niet zoveel verstand van ontstekingtoestanden... hoe zie ik dat de contactpuntjes ingebrand zijn??

 
jona 28-2-2005 17:22 Print reply
Posts: 404
als de kontakt opppervlakjes niet vlak zijn maar er putjes in zijn, dit komt doordat er vonken overspringen tussen je kontaktpuntjes

 
Joostvdw 28-2-2005 17:26 Print reply

Posts: 4789
je bobine zou ook een beetje oud/gaar kunnen worden, dan krijgen ze wat meer "bougie-sloop" neigingen, probeer dus es een andere
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
denollie(the real one) 28-2-2005 18:20 Print reply

Posts: 501
check eerst je platinekes (contactpuntjes) maar is. mijn suzuki gt50k had dit ook ,
 
Life's a Bitch ......Be its Pimp ............
chappydriver 28-2-2005 18:49 Print reply
Posts: 291
ik heb net gezien dat mijn bougie wit aangeslagen is.(het metaalkleurige gedeelte dat niet in de cilinder kop gedraait zit)
zou het kunnen dat hij zo slecht rijd doordat de bougie nat wordt?
zo ja wat valt hieraan te doen?
de problemen zijn eigenlijk begonnen een weekje nadat ik een andere achterbrug had gestoken omdat deze gescheurd was. Op die andere achterbrug zat nog een bobine en omdat bij mijn andere bobine de bougiekabel doorgescheurd was op een bepaald punt had ik die "nieuwe" er maar opgelaten...

mogelijkheden : - bougie nat
- contactpuntjes
- bobine?
- ...
 
jona 28-2-2005 19:10 Print reply
Posts: 404
zoek eerst eens een andere bobine, 9 kansen op 10 is dit het probleem
 
jona 28-2-2005 19:12 Print reply
Posts: 404
camino's hebben ook vaak problemen met de bougiekap bij nat weer, kijk eens of die ook niet wit aangeslagen is aan de binnenkant en zo eventueel slecht kontakt maakt met de boegie
 
jona 28-2-2005 19:13 Print reply
Posts: 404
samengevat: zoek een bobine met bougiekabel en bougiekap waarvan je zker weet dat ze werken en steek die eens op jouw camino
 
chappydriver 28-2-2005 19:19 Print reply
Posts: 291
ik zal men oude er nog eens opzetten.
ik laat het jullie weten
 
mattiasss 1-3-2005 17:06 Print reply

Posts: 211
ik had ongeveer hetzelfde voor als resultaat van een slechte mengeling of m'n brommerboer zei dat dat wel vaker voorkwam na het motorblok open gehad te hebben... mijn bougie was verbrand en gaf daardoor maar soms vonken meer en daardoor kwam onverbrande naft in m'n uitlaat >> vandaar de knallen.


Dit bericht is ge-edit door mattiasss op 1-3-2005 17:07
 
honda's are nice

Dit topic is 826 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved