Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - binnenrotor puch

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1060 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26647 - binnenrotor puch
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 6385 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Gertjan 28-2-2005 18:55 Print reply

Posts: 1505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz

[...]


das geen antwoord op m'n vraag, heb je wel enig idee waar je over praat? vliegwielen afslijpen...

ja, toevallig wel
met contactpunten heb je dan alleen dat dingetje nodig dat de contactpunten open en dicht laat gaan, je moet dan je ontsteking op een accu aansluiten, anders heb je geen vonk (duh)
 
Mitchell17 28-2-2005 18:59 Print reply

Posts: 556
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz

[...]


das geen antwoord op m'n vraag, heb je wel enig idee waar je over praat? vliegwielen afslijpen...

je begrijpt het verkeerd ... hij haalt alles weg bahlve at om je kruk valt om je punten te openen ... je rijdt dus zo goed als zonder vliegwiel ... 1 windvlaag en je rijd 10 ...
 
mcdronkz 28-2-2005 19:01 Print reply

Posts: 32777
en waar zitten de contactpuntjes op die pic van honda ss50 dan?
 
Honda SS50 28-2-2005 19:01 Print reply

Posts: 1078
precies..
 
www.4strokealphen.nl
mcdronkz 28-2-2005 19:02 Print reply

Posts: 32777

 
apekop 28-2-2005 19:07 Print reply
Posts: 118
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GerTjaN

[...]

ja, toevallig wel
met contactpunten heb je dan alleen dat dingetje nodig dat de contactpunten open en dicht laat gaan, je moet dan je ontsteking op een accu aansluiten, anders heb je geen vonk (duh)


Jij begrijpt het , en je kunt contact puntjes van een andere onsteking passend maken
 
moge
arrier 28-2-2005 20:41 Print reply
Posts: 2221
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GerTjaN

[...]

ja, toevallig wel
met contactpunten heb je dan alleen dat dingetje nodig dat de contactpunten open en dicht laat gaan, je moet dan je ontsteking op een accu aansluiten, anders heb je geen vonk (duh)

en ik blijf van mening dat dit niet gaat omdat je accu gelijkstroom nodig heeft, en je bobine wissselstroom nodig heeft en dat dit dus niet gaat werken. er was de vorige keer ook iemand die zij dat door de condensator een stroomstoot geeft dat dat voor de magnetische inductie zorgt maar volgens mij is da larie koek
 
John Huijben 28-2-2005 20:54 Print reply

Posts: 2433
het kan, is een feit. klaar.
kheb het zelf gezien en zon sprintpuch op puchforum had het ook ( zon rode met witte velgen )
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Honda SS50 28-2-2005 20:58 Print reply

Posts: 1078
maar ik heb geen accu in me puch hoor....
en het zou echt moeten kunne zo bosmaaier ontsteking
 
www.4strokealphen.nl
JCG 28-2-2005 21:14 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arrier

[...]

en ik blijf van mening dat dit niet gaat omdat je accu gelijkstroom nodig heeft, en je bobine wissselstroom nodig heeft en dat dit dus niet gaat werken. er was de vorige keer ook iemand die zij dat door de condensator een stroomstoot geeft dat dat voor de magnetische inductie zorgt maar volgens mij is da larie koek


je mag me wel bij naam noemen hoor .

een transformator een wisselde spanning nodig. Omdat de primaire spoel dat omzet in magnetische krachten die via de kern naar de secundaire spoel gaan. De secundaire spoel zet die magnetische weer om in elektrische energie.

Als je hier verder in duik kom je er achter de sinusvorm een cosinus vorm word. De spanningwisseling verschuift een halve pie.

Stel dat je alle negatieve spanning eruit filter (een diode er tussen dus)Dan krijg je alleen de positieve spanning de trnasformator in. Maar de spanning is schommelt nog steeds. Maar nu tussen 0 en de maximale spanning. Dus krijg je aan de uitgang een negatieve spanning, weliswaar geen mooie "halve" sinus.

Dus als je een condensator zich laat ontladen, krijg je een positieve stroomstoot door de primaire spoel. Dus een verandering in de spanning, die word dus "doorgegeven" aan de secundaire spoel. die die zit verbonden met de bougie. Dus een vonk.

Als het wat uitgebreider moet pm me maar.


 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
marcel 28-2-2005 21:18 Print reply

Posts: 1533
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sander-gpr

ik zou voor de hpi gaan, hpi heeft namelijk een vervroegende cdi unit, dat heeft pvl en zo'n bosmaaier geval niet.


dat heeft een pvl ook hoor vriend. het is een duits merk wat net als hpi onstekingen maakt voor karts e.d. en daar zit ook een cdi op enzo.
 
Honda SS50 28-2-2005 21:23 Print reply

Posts: 1078
zo'n PVL kost 165euro...
beetje duur

maar ik wil graag weten hoe ik me bosmaaier ontsteking moet aansluiten
 
www.4strokealphen.nl
JCG 28-2-2005 23:12 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda SS50

zo'n PVL kost 165euro...
beetje duur

maar ik wil graag weten hoe ik me bosmaaier ontsteking moet aansluiten


Best makkelijk, 1 pool van je spoel gaat naar da ding bij je onstekingsplaat. De andere kant gaat op de aardje. Op de andere aansluiting van dat ding gaat naar je bobine.

Maar dit kan ook een andere variant zijn dus hang me er niet aan op

 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel

Dit topic is 6385 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved