Kampersjaak |
27-2-2005 11:55 |
Posts: 12285 |
dt heeft alle kenmerken zoals hierboven,
de versnellingsbak is precies zo,
en dt heeft standart geen compressie
|
|
oderint dum metuant |
|
dt_driver |
27-2-2005 12:01 |
Posts: 20 |
ok wist ik niet ik ben gewent dat die dat wel heeft maar heb ik nog een vraag. as ik ongeveer 60/65 rijd dan vald hij uit alsof die geen vonk heeft en dan as die weer onder de 60 komt trekt die weer door. mnaar heel soms doet hij het ook als ik langsamer rijd (meestal als ik lang volgas heb gereden en ff afgeremt ben en weer optrek)
|
|
|
|
koen-z |
27-2-2005 12:01 |
Posts: 3702 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
dt heeft alle kenmerken zoals hierboven,
de versnellingsbak is precies zo,
en dt heeft standart geen compressie
dt heeft standaart heus wel compressie..
maar dat versnellingbak zit wel goed.
@ the trouble, to shoot. ff je benzine kraantje doorspuiten. als het goed is heeft hij het dan niet meer.
Dit bericht is ge-edit door koen-z op 27-2-2005 12:02
|
|
|
|
dt_driver |
27-2-2005 12:02 |
Posts: 20 |
er is mij verteld dat het een 60cc is met ori uitlaat en ori carb (uitlaat ziet er ori uit en carb is volges mij een 13mm dus ook ori ga ik vanuit maar met 60cc verwagt ik wel wat meer compressie persoonlijk
edit: volges mij loopt de forumklok niet egt goed
Dit bericht is ge-edit door dt_driver op 27-2-2005 12:04
|
|
|
|
herman103 |
27-2-2005 12:04 |
Posts: 1352 |
mijn dt had met een originele cilinder die gehoond was en met nieuwe zuiger en zuigerveren geen drol compressie. nu heb ik een 70cc eurokut en heeft ie het wel wat meer maa nog lang niezo veel als mijn mt. magoed dat zal wel aan de vertanding ligge in het blok van het kickstarter mechanisme. (schiet dat ding van jou ook wel een uit de 4 als je aant rijen bent?) en dat ie weg valt heb ik ook. ik denk dat het mijn vlotter is dat het vlotter kamertje te snel leeg word gezogen als dat er benzine in komt. ook heb ik altijd gekloot met de ontsteking wat daar bij mij ook wel veel me te maken heeft
|
|
|
|
low rider1 |
27-2-2005 12:04 |
Posts: 60 |
klopt gewoon hor een kickstarter bij een crosser of off de roed brommer gaat meestal licht ow kee bij een honda 500 off de road kan je er op gaan staan
maar dat hijnuitvalt is meschien bezinksel in he benzine tank
|
|
|
|
koen-z |
27-2-2005 12:05 |
Posts: 3702 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dt_driver
er is mij verteld dat het een 60cc is met ori uitlaat en ori carb (uitlaat ziet er ori uit en carb is volges mij een 13mm dus ook ori ga ik vanuit maar met 60cc verwagt ik wel wat meer compressie persoonlijk
als je compressie wil kan je alle pakkingen bij je cilinder vervangen, je kop afvlakken, niewe zuigerveren.
|
|
|
|
herman103 |
27-2-2005 12:06 |
Posts: 1352 |
allemaal al gedaan wat jij net zegt maar dat schiet geen ene reet op. ik denk dat het toch de vertanding in het blok is omdat alle dt's amper compressie hebbe
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koen-z
[...]
als je compressie wil kan je alle pakkingen bij je cilinder vervangen, je kop afvlakken, niewe zuigerveren.
|
|
|
|
dt_driver |
27-2-2005 12:08 |
Posts: 20 |
haha nouw jah t maakt mij niet uit ik wil eerst dat uitval probleem verhelpen en dan wel iets meer compressie (mn vormalege scooter zonderuitlaat en bougie had meer compressie)
edit: blij dak diej variotoll kwijt ben
Dit bericht is ge-edit door dt_driver op 27-2-2005 12:09
|
|
|
|
koen-z |
27-2-2005 12:11 |
Posts: 3702 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dt_driver
haha nouw jah t maakt mij niet uit ik wil eerst dat uitval probleem verhelpen en dan wel iets meer compressie (mn vormalege scooter zonderuitlaat en bougie had meer compressie)
edit: blij dak diej variotoll kwijt ben
Dit bericht is ge-edit door dt_driver op 27-2-2005 12:09
wat ik al zei, probeer een je kraantje door te spuiten ofzo, zit wsl verstopt.
|
|
|
|
herman103 |
27-2-2005 12:13 |
Posts: 1352 |
als ik jou was zou ik ff naar je contactpunten kijken. die afstand behoort 0.40mm te zijn. en dan ff je carb los schroeven en dan het lipje van je vlotter waar hij het benzine kanaaltje me dicht drukt iets na benede drukken zodat hij er meer benzine in laat. dit ga ik nu ook doen.
Dit bericht is ge-edit door herman103 op 27-2-2005 12:13
|
|
|
|
xeno |
27-2-2005 12:15 |
Posts: 1189 |
dt heeft standaard wel compressie (duh) maar er zit een andere kickstart tandwiel verhouding in dus je kan alleen aan het vliegwiel voelen of ie veel compressie heeft
|
|
|
|
Teunmenator |
27-2-2005 12:16 |
Posts: 2524 |
Hij is denk ik slecht afgesteld dat hij daarom uitvalt het klinkt als een soort warmloper, ofzo. voelt het alsof er zeg maar een aanhanger achter je brommer hangt als hij inhoud? Dan denk ik aan een soort van warmloper of een verstopte benzine kraan.
Een ori DT heeft vrij weinig compressie maar zo'n 60cc al beduidend meer. alleen heb je bij een DT op de kickstarter altijd veel minder tegendruk dit is lichter vertand lijkt het, draai maar eens aan je vliegwiel waarschijnlijk gaat dat wel een stuk moeilijker..
|
|
|
|
herman103 |
27-2-2005 12:17 |
Posts: 1352 |
klopt. daart heeft xeno gelijk in. en dat is niet te vergelijken met het kicken zelf ja. maar nog is de compressie nie veel hoor. valt echt tege bij deze brommers. (maar ben ik nu de enige die 2 dt blokken heeft die allebij uit de 4 schieten?)
|
|
|
|
dt_driver |
27-2-2005 12:17 |
Posts: 20 |
ok laat ff weten hoe t bij jou ging (contacktpunten enzo heb ik geen verstand van ) maar de carb ff bekijken gaat wel lukken
edit @ herman103 mijne sgiet ook wel is uit versnelling maar knijp ik koppeling weer in en zit diej weer goed
Dit bericht is ge-edit door dt_driver op 27-2-2005 12:19
|
|
|
|