Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - meerderen vragen dt50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 930 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26641 - meerderen vragen dt50
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1491 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dt_driver 27-2-2005 11:06 Print topicpost
Posts: 20
ik heb gister een dt50 gekocht.
nu zijn er 2 dingen diej volges mij niet goed zijn

1: alle versnellingen zijn omhoog dus niet eerst 1 naar benede maar gelijk alles omhoog

2: hij heeft geen compressie (kan met 1 vinger mn kickstart naar benede doen) maar als diej koud is loop ik hem in onegeveer 5 meter aan en as diej warm is kan ik m gewoon kickstarten maar heb nog geen compressie

alvast bedank
 

Kampersjaak 27-2-2005 11:55 Print reply

Posts: 12285
dt heeft alle kenmerken zoals hierboven,

de versnellingsbak is precies zo,

en dt heeft standart geen compressie
 
oderint dum metuant
dt_driver 27-2-2005 12:01 Print reply
Posts: 20
ok wist ik niet ik ben gewent dat die dat wel heeft maar heb ik nog een vraag. as ik ongeveer 60/65 rijd dan vald hij uit alsof die geen vonk heeft en dan as die weer onder de 60 komt trekt die weer door. mnaar heel soms doet hij het ook als ik langsamer rijd (meestal als ik lang volgas heb gereden en ff afgeremt ben en weer optrek)
 
koen-z 27-2-2005 12:01 Print reply

Posts: 3702
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak

dt heeft alle kenmerken zoals hierboven,

de versnellingsbak is precies zo,

en dt heeft standart geen compressie



dt heeft standaart heus wel compressie..

maar dat versnellingbak zit wel goed.

@ the trouble, to shoot. ff je benzine kraantje doorspuiten. als het goed is heeft hij het dan niet meer.

Dit bericht is ge-edit door koen-z op 27-2-2005 12:02
 
dt_driver 27-2-2005 12:02 Print reply
Posts: 20
er is mij verteld dat het een 60cc is met ori uitlaat en ori carb (uitlaat ziet er ori uit en carb is volges mij een 13mm dus ook ori ga ik vanuit maar met 60cc verwagt ik wel wat meer compressie persoonlijk

edit: volges mij loopt de forumklok niet egt goed

Dit bericht is ge-edit door dt_driver op 27-2-2005 12:04
 
herman103 27-2-2005 12:04 Print reply

Posts: 1352
mijn dt had met een originele cilinder die gehoond was en met nieuwe zuiger en zuigerveren geen drol compressie. nu heb ik een 70cc eurokut en heeft ie het wel wat meer maa nog lang niezo veel als mijn mt. magoed dat zal wel aan de vertanding ligge in het blok van het kickstarter mechanisme. (schiet dat ding van jou ook wel een uit de 4 als je aant rijen bent?) en dat ie weg valt heb ik ook. ik denk dat het mijn vlotter is dat het vlotter kamertje te snel leeg word gezogen als dat er benzine in komt. ook heb ik altijd gekloot met de ontsteking wat daar bij mij ook wel veel me te maken heeft
 
low rider1 27-2-2005 12:04 Print reply
Posts: 60
klopt gewoon hor een kickstarter bij een crosser of off de roed brommer gaat meestal licht ow kee bij een honda 500 off de road kan je er op gaan staan
maar dat hijnuitvalt is meschien bezinksel in he benzine tank
 
koen-z 27-2-2005 12:05 Print reply

Posts: 3702
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dt_driver

er is mij verteld dat het een 60cc is met ori uitlaat en ori carb (uitlaat ziet er ori uit en carb is volges mij een 13mm dus ook ori ga ik vanuit maar met 60cc verwagt ik wel wat meer compressie persoonlijk


als je compressie wil kan je alle pakkingen bij je cilinder vervangen, je kop afvlakken, niewe zuigerveren.
 
herman103 27-2-2005 12:06 Print reply

Posts: 1352
allemaal al gedaan wat jij net zegt maar dat schiet geen ene reet op. ik denk dat het toch de vertanding in het blok is omdat alle dt's amper compressie hebbe

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

[...]


als je compressie wil kan je alle pakkingen bij je cilinder vervangen, je kop afvlakken, niewe zuigerveren.

 
dt_driver 27-2-2005 12:08 Print reply
Posts: 20
haha nouw jah t maakt mij niet uit ik wil eerst dat uitval probleem verhelpen en dan wel iets meer compressie (mn vormalege scooter zonderuitlaat en bougie had meer compressie)


edit: blij dak diej variotoll kwijt ben

Dit bericht is ge-edit door dt_driver op 27-2-2005 12:09
 
koen-z 27-2-2005 12:11 Print reply

Posts: 3702
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dt_driver

haha nouw jah t maakt mij niet uit ik wil eerst dat uitval probleem verhelpen en dan wel iets meer compressie (mn vormalege scooter zonderuitlaat en bougie had meer compressie)


edit: blij dak diej variotoll kwijt ben

Dit bericht is ge-edit door dt_driver op 27-2-2005 12:09


wat ik al zei, probeer een je kraantje door te spuiten ofzo, zit wsl verstopt.
 
herman103 27-2-2005 12:13 Print reply

Posts: 1352
als ik jou was zou ik ff naar je contactpunten kijken. die afstand behoort 0.40mm te zijn. en dan ff je carb los schroeven en dan het lipje van je vlotter waar hij het benzine kanaaltje me dicht drukt iets na benede drukken zodat hij er meer benzine in laat. dit ga ik nu ook doen.

Dit bericht is ge-edit door herman103 op 27-2-2005 12:13
 
xeno 27-2-2005 12:15 Print reply

Posts: 1189
dt heeft standaard wel compressie (duh) maar er zit een andere kickstart tandwiel verhouding in dus je kan alleen aan het vliegwiel voelen of ie veel compressie heeft
 
Teunmenator 27-2-2005 12:16 Print reply

Posts: 2524
Hij is denk ik slecht afgesteld dat hij daarom uitvalt het klinkt als een soort warmloper, ofzo. voelt het alsof er zeg maar een aanhanger achter je brommer hangt als hij inhoud? Dan denk ik aan een soort van warmloper of een verstopte benzine kraan.

Een ori DT heeft vrij weinig compressie maar zo'n 60cc al beduidend meer. alleen heb je bij een DT op de kickstarter altijd veel minder tegendruk dit is lichter vertand lijkt het, draai maar eens aan je vliegwiel waarschijnlijk gaat dat wel een stuk moeilijker..
 
herman103 27-2-2005 12:17 Print reply

Posts: 1352
klopt. daart heeft xeno gelijk in. en dat is niet te vergelijken met het kicken zelf ja. maar nog is de compressie nie veel hoor. valt echt tege bij deze brommers. (maar ben ik nu de enige die 2 dt blokken heeft die allebij uit de 4 schieten?)
 
dt_driver 27-2-2005 12:17 Print reply
Posts: 20
ok laat ff weten hoe t bij jou ging (contacktpunten enzo heb ik geen verstand van ) maar de carb ff bekijken gaat wel lukken

edit @ herman103 mijne sgiet ook wel is uit versnelling maar knijp ik koppeling weer in en zit diej weer goed

Dit bericht is ge-edit door dt_driver op 27-2-2005 12:19
 

Dit topic is 1491 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved