Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - straalmotor idee

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 948 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26629 - straalmotor idee
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6506 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Tom- 28-2-2005 16:36 Print reply

Posts: 4151
Ga nou maar aan je stageverslag werekn dan ipv hier die sterke verhalen van jou te verkondigen :P
 
FTS Member
Lawrence 28-2-2005 16:37 Print reply

Posts: 663
ga es een niet-vastlopende brommer kope
 
-Tom- 28-2-2005 17:15 Print reply

Posts: 4151
Die hek al
Ga jij nou maar lere afstellen HA
 
FTS Member
Lawrence 28-2-2005 17:17 Print reply

Posts: 663
touche
 
Neonlampje 28-2-2005 17:19 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-

Ga nou maar aan je stageverslag werekn dan ipv hier die sterke verhalen van jou te verkondigen :P
vertel jij ns een leuke dan
 
-Tom- 28-2-2005 17:21 Print reply

Posts: 4151
M'n auto trekt de auto van lawrence er uit

En mijn auto rijdt straks op geluidsdruk

Dit bericht is ge-edit door -Tom- op 28-2-2005 17:21


Dit bericht is ge-edit door -Tom- op 28-2-2005 17:22
 
FTS Member
Lawrence 28-2-2005 17:25 Print reply

Posts: 663
idd, die subwoofer heeft meer rms vermogen dan dat 0,85 liter motortje in je cuore

MaarGoed, t schijnt hier over straalmotoren te gaan
 
Neonlampje 28-2-2005 17:26 Print reply

Posts: 14825
Ik heb btw nog eens zitten denken over een benzine aangedreven subwoofer

MAarja idd.. straalmotoren..
 
-Tom- 28-2-2005 17:27 Print reply

Posts: 4151
1 loze reply noch:
http://www.marktplaa...%3Fq%3Dbx%2Bmotorkap

Nu nog ff een prullenbak jatten en polyesteren maar
 
FTS Member
phil is chil 28-2-2005 18:29 Print reply

Posts: 483
in de scootin stond een squad met rolce roys helicopter gasturbine en kk heb wel is bij standard earo gekeke (das bedrijf waar ze die dinge reviceren) en toen starte ze zon ding das wel cool maar is daar wel overal heel streng
 
<3 the massive
Markos 2-3-2005 21:56 Print reply

Posts: 5048
hoe werkt zo'n straalmotor nou eigenlijk? (kon op howstuffworks.com nix vinden)
Ik neem aan dat het stuwkracht is? Dan wordt het karretje toch vooruit "geblazen"?

ja ik weet het, hier gebeurd er nog nix
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
Lawrence 2-3-2005 22:13 Print reply

Posts: 663
een straalmotor levert altijd stuwkracht, anders ist geen straalmotor. (voor de harries onder ons, idd, een straalmotor levert geen stuwkracht als ie uit staat)

op de meeste vliegtuigen vind je een vorm van een turbine motor terug. hoe die werken kan je makkelijk vinden.

dit is een ander soort straalmotor, namelijk een pulsejet. hierin zitten geen bewegende delen, hijs helemaal hol van binnen, en werkt door gaspulsaties, zeg maar ongeveer als een 2 takt uitlaat.

op de foto van me aanhanger zie je dat de pulsejet bestaat uit:
-kort dun gedeelte, de inlaat
-kort dik gedeelte, de verbrandingskamer
-lang gedeelte van dun naar dik, de uitlaat of tailpipe

je laat constant brandstof in de verbrandingskamer vernevelen.

als er een explosie plaats vindt in de verbrandingskamer schieten deze gassen naarbuiten door de in en de uitlaat.
Als de gassen in de verbrandingskamer op zijn onststaat hier een vacuum door de wegstromende gassen.
Dit vacuum wil alles weer terugzuigen.
Bij de inlaat zijn de meeste verbrande gassen al weg, doordat deze zo kort is. Hier wordt dus weer verse lucht aangezogen, de verbrandingskamer in, waar het met brandstof wordt gemengt.
De gassen die nog in de uitlaat zitten worden ook weer teruggezogen. Deze zijn nog vrij heet, en als ze in de verbrandingskamer komen, ontsteken ze het nieuwe mengsel, waardoor het weer opnieuw begint.


hier zie je een beetje hoe het werkt


 
Markos 2-3-2005 22:29 Print reply

Posts: 5048
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lawrence

een straalmotor levert altijd stuwkracht, anders ist geen straalmotor. (voor de harries onder ons, idd, een straalmotor levert geen stuwkracht als ie uit staat)

op de meeste vliegtuigen vind je een vorm van een turbine motor terug. hoe die werken kan je makkelijk vinden.

dit is een ander soort straalmotor, namelijk een pulsejet. hierin zitten geen bewegende delen, hijs helemaal hol van binnen, en werkt door gaspulsaties, zeg maar ongeveer als een 2 takt uitlaat.

op de foto van me aanhanger zie je dat de pulsejet bestaat uit:
-kort dun gedeelte, de inlaat
-kort dik gedeelte, de verbrandingskamer
-lang gedeelte van dun naar dik, de uitlaat of tailpipe

je laat constant brandstof in de verbrandingskamer vernevelen.

als er een explosie plaats vindt in de verbrandingskamer schieten deze gassen naarbuiten door de in en de uitlaat.
Als de gassen in de verbrandingskamer op zijn onststaat hier een vacuum door de wegstromende gassen.
Dit vacuum wil alles weer terugzuigen.
Bij de inlaat zijn de meeste verbrande gassen al weg, doordat deze zo kort is. Hier wordt dus weer verse lucht aangezogen, de verbrandingskamer in, waar het met brandstof wordt gemengt.
De gassen die nog in de uitlaat zitten worden ook weer teruggezogen. Deze zijn nog vrij heet, en als ze in de verbrandingskamer komen, ontsteken ze het nieuwe mengsel, waardoor het weer opnieuw begint.

afbeelding
hier zie je een beetje hoe het werkt


heuj dan zat ik er neit heel veel naast.
Maar hoe kun je zo'n ding dat testen? Want jij zei dat die grote veel kracht levert. Dan kun je hem toch niet op zo'n karrtje testen?
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
Lawrence 2-3-2005 22:39 Print reply

Posts: 663
t is niet de bedoeling om m rijdend te testen
als k het karretje loskoppel en op de grond zet, staat ie vooraan op rubbers.

als de pulsejet aanstaat zoals ie op de kar staat, duwt ie dus schuin naar onderen, tegen de rubbers.

als k zelf zo duw krijg k de kar met moeite naar voren geduwt.

tijdens testruns op vloeibaar propaan ontwikkelde ie iig genoeg kracht om de kar zo naar voren te duwe :P
 
zundappchefke 2-3-2005 23:27 Print reply

Posts: 1715
dus een ongelooflijke sterke gasbrander zal k maar zegge
 
verhuist maar blijft het zelfde

Dit topic is 6506 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved