Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - straalmotor idee

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1032 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26629 - straalmotor idee
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6504 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Night-Rider RS 28-2-2005 11:17 Print reply

Posts: 435
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YAMAHAPOWER

volgens mij heeft die lawrence dat al een keer gedaan met een batavus city...



dattuh jah...
 
Apriliars105 28-2-2005 11:18 Print reply

Posts: 6111
Ik heb weleens iemand gezien die het op een solex had gebouwd. Die had gewoon een straalmotor van een modelvliegtuig (ging wel vrij hard )
 
As finishing touch, God created the Dutch
Lawrence 28-2-2005 11:38 Print reply

Posts: 663
k heb dus geen straalmotor op een batavus city gebouwd he, gelukkig nie :P
ik was zelf al tot de conclusie gekomen dat een puch te klein was (voor me 2 grote pulsejets)

nja, ben er vorig jaar veeel mee bezig geweest, heb er uiteindelijk 4 gebouwt, 1e werkte nie vanwege verkeerde verhoudingen, 2e werkte perfect, en de 3e werkt ook, alleen is vanwege de grootte een iets beter injectie systeem nodig.
4e is dezelfde als de 3e, alleen nooit aangesloten, maar werkt dus ook.



de kleine



en de grote
de aanhanger werkt alleen als teststand, dus niet om tijdens het rijden aan te zetten he:P

ik heb dus alleen kleploze pulsejets gebouwd, omdat membranen maar een erg korte tijd meegaan in zo'n heet ding, afscheuren en als scheermesjes naarbuiten kunnen vliegen :P

en een straalmotor is beter voor je frame dan een relatief even sterke motor voor achterwielaandrijving, omdat een straalmotor een constante kracht op je frame levert, terwijl je bij achterwiel aandrijving ook nog es met torsie te maken krijgt.

pulsejets kunnen in principe overal op lopen, propaan, benzine, alcohol en speciaal voor leen ook diesel om mee te beginnen is propaan t makkelijkst,dit staat namelijk zelf al oder druk, voor de andere brandstoffen heb je een extra pomp (en dus accu) nodig.

een pulsejet bouwen zodat ie loopt is vrij simpel, m exact aan de maat bouwen volgens tekening is al een stuk lastiger.
en je hebt een injectiesysteem nodig dat je precies kan regelen, wat dus de juiste hoeveelheid brandstof onder de juiste druk kan leveren
bij de grote pulsejet was propaangas niet meer voldoende, de fles leverde niet genoeg. op vloeibaar propaan had ie veeeeel meer vermogen, alleen een goed regelsysteem had ik niet..

een testmodel kan je wel van pisbakkestaal plaat braaien, een die langer meegaat heeft toch echt rvs nodig (ik heb 316 gebruikt voor de grote)

ik had trouwens uitgerekend dat als de grote pulsejets het vermogen echt konden geven (40kg / stuk) je met een mt5 oid rond de 5 sec op de 100km/h zit, met een top van d8 ik 220, leveren ze maar de helft hou je nog 170km over (bij de berekeningen alleen de luchtweerstand genomen, en ook het feit dat pulsejets op hogere snelheid efficienter gaan werken buiten beschouwing gelaten)

als je het op een brommer wil bouwen, pak dan een flinke brommer, dan heb je gewoon meer ruimte om dat gloeiend staal van je vandaan te houden.

ennuh, dit soort taferelen zijn wel te verw88




 
SteFanO 28-2-2005 13:40 Print reply

Posts: 121
haha relaxt
 
-Wheelie-Johie- 28-2-2005 13:50 Print reply

Posts: 2814
dit is best chill ja maak er werk van.. en dan racen tyegen die 129cc puch haha

en wat valt te verwachten? die foto doetet niet...
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Harm 28-2-2005 13:52 Print reply

Posts: 3032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-

dit is best chill ja maak er werk van.. en dan racen tyegen die 129cc puch haha

en wat valt te verwachten? die foto doetet niet...

Bij mij lekker wel

Ben benieuwd of het iets gaat worden
 
http://www.durtikkers.tk
WiZZ [wesley] 28-2-2005 13:56 Print reply

Posts: 4831
elvis bou het gewoon op je auto :P
 
Houdoe.FM!! Wij maken je radio pas echt stuk!
Lawrence 28-2-2005 14:01 Print reply

Posts: 663
neu, ben al weer met wat anders bezig, wel met wielaandrijving
 
Ryan 28-2-2005 14:15 Print reply
Posts: 950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lawrence

neu, ben al weer met wat anders bezig, wel met wielaandrijving


zeg zeg zeg zeg
 
Lawrence 28-2-2005 15:19 Print reply

Posts: 663
Nee, staat in me pro-fiel
 
mtx freak 28-2-2005 15:34 Print reply

Posts: 2711
komen er nu ook mooie vlammen uit de pijp


 
asbsolute16 28-2-2005 15:37 Print reply

Posts: 2485
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx freak

komen er nu ook mooie vlammen uit de pijp




de pijp word iig roodgloeiend, op discovery hadden ze ook zo'n pijp gemaakt voor op een boot. Maakt ongelofelijk veel lawaai en als ik me niet vergis kwam er ook ee vlam uit de pijp

edit:





Above: A clean burning multi-fuel pulse reactor in action. A pair of these engines, equipped with thrust augmenters weighed 30 pounds, and produced 300 pounds of thrust. They are efficient, cheap to build, can use almost any fuel, are completely immune to particle intake damage, have low exhaust temperatures, and can be produced in various shapes as long as the basic geometry is retained.

Dit bericht is ge-edit door Dark op 28-2-2005 15:44
 
Lawrence 28-2-2005 15:41 Print reply

Posts: 663
er is een lichtblauwe vlam uit de inlaat te zien, en als ie uitvalt komt er een vuurbal uit beide kanten (dus hoe grotere pulsejet, hoe meer brandstof, grotere vlam.
k heb dus al vaak zat de haren op me handen en armen verschroeit :P
 
Neonlampje 28-2-2005 16:08 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dark

[...]


de pijp word iig roodgloeiend, op discovery hadden ze ook zo'n pijp gemaakt voor op een boot. Maakt ongelofelijk veel lawaai en als ik me niet vergis kwam er ook ee vlam uit de pijp

edit:

afbeelding



Above: A clean burning multi-fuel pulse reactor in action. A pair of these engines, equipped with thrust augmenters weighed 30 pounds, and produced 300 pounds of thrust. They are efficient, cheap to build, can use almost any fuel, are completely immune to particle intake damage, have low exhaust temperatures, and can be produced in various shapes as long as the basic geometry is retained.

Dit bericht is ge-edit door Dark op 28-2-2005 15:44
lage uitlaat temperaturen en effici?nt?
 
Lawrence 28-2-2005 16:12 Print reply

Posts: 663
efficient iig niet :- nja, wel als je doel is om propaan te verbranden, daarbij veel lawaai, hitte en en beetje wind te produceren

lage uitlaat temperatuur wel hoor (iig in vergelijking met turbojets) ook de uitlaat zuigt steeds verse lucht aan, waar door de gemiddelde uitlaat temperatuur relatief laag blijft
mwaaa, iig nog hoog genoeg om gaten int asfalt te fikken
 

Dit topic is 6504 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved