Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - AF1 contactslotmoeilijkheden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1107 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #26615 - AF1 contactslotmoeilijkheden
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3528 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Prodigital 26-2-2005 11:15 Print topicpost

Posts: 728
Eerst en vooral: waarom zijn er twee standen voor m'n contactslot (niet stuurslot, das de andere kant opdraaien) ?
Mijn AF1 Sintesi start dus enkel als de gele draad NIET in de 'Stop' stekker zit. Maar dan kan ik hem niet uitzetten door mn slot weer naar het midden te draaien, enkel door de gele draad te verbinden. En als ik dat doe voelde ik een kleine elektrische schok van bij mijn contatslot.
Ook hangt er vanonder aan ijn contactslot een oranje en een rood/witte draad los, maar der zijn 3 stekkertjes in mn contactslot nog open, en geen aanwijzingen.

 

KaWaReZ 26-2-2005 23:17 Print reply

Posts: 20582
sowieso lijkt et me handig om er een stroomschema bij tehouwe...

zoals je zegt dajje je gele draad moe verbinden denk ik dat dat je aarde is.(mss ergens kortsluiting?)

http://www.brommerforum.nl/kb/artikel/216

hoop dajje hier wat verder mee komt
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Prodigital 27-2-2005 1:25 Print reply

Posts: 728
bedankt, maar dit is toch iets waar ik meer dan een schema ga nodig hebben. Eerst en vooral zouk willen weten waarom er twee posities voor m'n sleutel zijn
 
richard3 27-2-2005 9:20 Print reply

Posts: 5198
is wel vaker dat er maar aan of uit op staat en niet meer wat je kan doen als je geld teveel hebt een nieuw contactslot kopen en dan gewoon alles aansluiten zoals daar aangegeven staat of ff je brommerboer lief aankijken of hij het voor een kleinigheidje/gratis wilt doen als je hem goed kentverder kan je het wel een beetje uitproberen want veel mis kan je er niet aan doen meestal had bij mij nsr ook maar kwam er uiteindelijk toch niet uit dus toch maar een nieuwe gekocht
 
op naar de grote brommers
jakob 27-2-2005 10:19 Print reply
Posts: 32
gewoon uitmeten met multimeter.
ik had ook problemen met mijn contctslot, kon mijn brom niet meer stilleggen maar er zat gewoon een vals contactje in, zorgen dat alle draadjes goed aan mekaar hangen en niet tegen je massas komen.
 
CustomWorks 27-2-2005 11:44 Print reply

Posts: 409
stand 1 kun je starten en rijden ,..en onder ut rijden bijvoorbeeld naar stand 2 draaien en dan gaat je licht aan,...je kan dus starten op stand 1 en 2 alleen stand 2 heeft nog extra een contact erbij waardoor je licht gaat branden

Regel een schema want die gele draad is de draad voor je licht en als je die lekker met je contactslot op aarde verbind ben je kortsluiting aant bouwen

 
...::: Viva La Revolution :::::..... ....:::Hasta La Racing Siempre:::......
Cebess 27-2-2005 14:37 Print reply

Posts: 1203
Kheb nog een een paar foto's van mijn contactslot. (en de 2de stand is idd voor je licht)




 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
Prodigital 27-2-2005 19:15 Print reply

Posts: 728
Ik zie wat andere kleurtjes en draden die op andere plaatsen zitten...


 
Prodigital 27-2-2005 21:07 Print reply

Posts: 728
Moet ik ze nou versteken of hebben wij een verschillende AF1 ?
 
mb-gek 27-2-2005 21:13 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB-Prodigital

Moet ik ze nou versteken of hebben wij een verschillende AF1 ?

probeer et gewoon is binnen 1 minuut gedaan
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
voederbiet 27-2-2005 21:13 Print reply

Posts: 10000
neej et zelfde want je zit allemaal dezelfde kleure alleen hang er 2 extra andere kleure bij jouw, dus doe ze is als de bovenste foto
 
BF is gewoon een kk site
Cebess 27-2-2005 23:38 Print reply

Posts: 1203
Jij hebt een oud model sintesi of replica zie ik. De meeste kleuren kloppen gewoon, die rode bij mij op de foto moet rood/groen zijn bij jou alleen zie je dat niet helemaal goed op de foto. Mijn gok is dat de zwarte draad bij mij dan de groene bij jou moet zijn. Probeer het anders gewoon even uit.
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
Prodigital 28-2-2005 19:16 Print reply

Posts: 728
Exact zoals Cebess gedaan, en geen veranderin. Start niet met gele draad in bobine, kleine schokken aan slot en bobine als ik m stop wil leggen met deze te verbinden.

Die gele draad zie ik trouwens niet in de bobine toekomen, alleen in de 'regulatore' wat wss gelijkrichter is. Zitten die twee samen ?
 
Cebess 1-3-2005 0:10 Print reply

Posts: 1203
Gele draad gaat ook niet naar de bobine toe, alleen rood, wit, groen en wit/rode draad die naar je contact gaat.
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
Prodigital 1-3-2005 17:59 Print reply

Posts: 728
Nu die gele draad die de problemen verooorzaakt moet onder de Rosso, Verde en Bianco zitten op dat zwarte 'Ducati Energia' doosje links, in een stekker waar 'STOP =>' bij staat.
 
Cebess 1-3-2005 20:34 Print reply

Posts: 1203
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB-Prodigital

Nu die gele draad die de problemen verooorzaakt moet onder de Rosso, Verde en Bianco zitten op dat zwarte 'Ducati Energia' doosje links, in een stekker waar 'STOP =>' bij staat.


Rosso = rood
Bianco = wit
Verde = groen
Stop = rood/wit (die naar het contact gaat)

Bij sommige bobines waar geen aparte stop aanduiding staat moet rood/wit gewoon op Verde (groen) aangesloten worden. (intern in de bobine zit stop namelijk ook aan verde)
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<

Dit topic is 3528 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved