Blukaap2 |
25-2-2005 9:48 |
Posts: 9955 |
koelvloeistof en olie word wit, koelvloeistof zelf is vaak blauw of groen.
Maar komt het niet uit 1 van de slangen ?
|
|
Stoere brommers |
|
Runner |
25-2-2005 10:18 |
Posts: 108 |
nee, rad is lekvrij, de slangen die er van en naar gaan ook..
de kvs die ik erin gooi is blauw idd..
k heb wel mn waterpomp los gehad, maar hier komt geen olie langs, dus dat is uitgesloten..
mss dat er een keerring lek is oid, maar hoe kan dan kvs boven op mn blok liggen?
k heb wel mn zuiger vervangen, en net daarvoor is het gelazer begonnen (2x zonder kvs komen te staan vond de zuiger niet geweldig)..
anders moet ik strax de zooi laten reviseren :S een scooterblok gaat me goed af, maar een schakel..
|
|
YeaH RighT |
|
Mr.MTX |
25-2-2005 10:47 |
Posts: 1854 |
Niet gewoon lekker koppakking?
|
|
YOU GOT 3 SECONDS, EXCACTLY 3 FUCKING SECONDS BEFORE I GOULGE OUT YOUR EYEBALLS, AND SKULLFUCK YOU! |
|
Runner |
25-2-2005 11:28 |
Posts: 108 |
nee, k ben geen n00b hoor..
voet en kop pakking heb ik beide vernieuwd toen ik die nieuwe zuiger erin gezet heb.
bovendien begon dat lekken al eerder, en hoe verklaar je dan dat er prut OP de bovenkant van mn blok ligt(onder de carb zeg maar)?
|
|
YeaH RighT |
|
brommercrazy |
25-2-2005 11:51 |
Posts: 2594 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Runner
nee, k ben geen n00b hoor..
voet en kop pakking heb ik beide vernieuwd toen ik die nieuwe zuiger erin gezet heb.
bovendien begon dat lekken al eerder, en hoe verklaar je dan dat er prut OP de bovenkant van mn blok ligt(onder de carb zeg maar)?
Dat wil nog niet zeggen dat de pakkingen niet lek kunnen zijn, heb je de oude pakkingsresten goed verwijderd? Welke kleur is de bougie?
|
|
|
|
Runner |
25-2-2005 12:15 |
Posts: 108 |
ik heb de cilinderkop en de cilinder opgeschuurt (voorzover dat ie weer "glad" was)
de bougie is vrij zwart.. de afstelling van dat ding is ook nog dramatisch
ik heb bijna geen tijd om er eens goed naar te kijken (en ik rij auto, dus haast heeft t niet)
kga iig ngo een keer kloten met sproeiers.
maar ik zit met die koelvloeistof..
als het de cilinder oid zou zijn, zou ik dat moeten zien.. maar dat is niet.
het ligt op het blok onder de carburateur (zit daar geen overstort oid?) desnoods smeer ik er vloeibaar metaal tegenaan
|
|
YeaH RighT |
|
thedoctor47 |
25-2-2005 12:29 |
Posts: 52 |
DDat je geen koelvloeistof terug vind kan wel kloppen, aangezien dit door de warmte verdampt, maar je zou wel ergens resten tegen moeten komen..
Zet het systeem onder druk in de compressie slag, en het lijkt me dat je wel een lek zou moeten ontdekken..
|
|
|
|
Hans F |
25-2-2005 12:36 |
Posts: 4326 |
Koppakkingen voor nsr lekken bijna altijd, je moet ze dan ook monteren met heel dun laagje vloeibare pakking.
|
|
|
|
sparky. |
25-2-2005 13:04 |
Posts: 47 |
onzin, koppakkingen van nsr's lekker bijna nooit. Als je de kop en cilinder maar vlak hebt. En koelvloeistof verdampt bijna niet.
Kan het trouwens wezen dat de slang tussen je radiateur en je kvs-reservoir beschadigt is of niet niet goed bevestigt is op de radiateur? Anders zou ik niet weten hoe het helemaal onder de caburateur moet komen.
|
|
|
|
Joscross |
25-2-2005 13:59 |
Posts: 12501 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sparky.
onzin, koppakkingen van nsr's lekker bijna nooit.
Idd, ook nooit last van
Trouwens, het ligt bij de carberateur?
Is je ontluchtingmechanisme mischien kapot? (Als je geen resevoir heb aangesloten tenminste.)
Dit bericht is ge-edit door Joscross op 25-2-2005 14:02
|
|
|
|
Hans F |
25-2-2005 15:09 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sparky.
onzin, koppakkingen van nsr's lekker bijna nooit. Als je de kop en cilinder maar vlak hebt.
Mijn ervaring bij het monteren van zeer veel koppakkingen is anders.
kvs lekken opsporen is vrij simpel, maak alles schoon/ontvet met remmenreiniger en spuit daarna een vloeistof en gaslekken opsporingsspulletje erop en start de brommer.
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 25-2-2005 15:28
|
|
|
|
MBX_cruiser |
25-2-2005 15:59 |
Posts: 828 |
ik had ook zoiets voor,
elke keer als ik hem parkeerde lag er een druppeltje onder, maar ik zag echt niet vanwaar het kwam. Toen heb ik de cilinder een beetje aangedraaid, en sindsdien heb ik er geen last meer van. Wrs was mijn koppakking een beetje rot ofzo...
En er lag ook koelvloeistof op men carb ed, echt vreemd... maar da's mss van tijdens het rijden, dat het naar achter vliegt door de wind ofzo...
|
|
|
|
Runner |
26-2-2005 10:30 |
Posts: 108 |
k heb t gevonden..
alleen, hoe los ik het op?
als je vanaf de schakelpookje kant kijkt (om maar ff duidelijk te zijn :P) dan "spuit" het er langs zo`n "gaatje" inhet blok eruit..
egt vaag
kl zal proberen om eens een foto te maken
|
|
YeaH RighT |
|
wildhaguh |
26-2-2005 10:34 |
Posts: 1650 |
zeker wete nie lekke koppaking?
wand had ik bij me crosser eerst weles
was die alleen naar binne toe lek
dus alle compresie druk komt ook op je radiateur te staat dan en dan staat er teveel druk op en gaat het langs alle mogelijke gaatjes eruit
bij mijn langs de slange terwijl die super vast zaten
anders ff zoek waar da gaatje uitkomt en de oorzaak?
|
|
www.brommer-onderdelen.tk |
|
Hans F |
26-2-2005 13:37 |
Posts: 4326 |
aah, zo'n gaatje
|
|
|
|