Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #26576 - blowdown 50cc / 80cc blok
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 1614 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Exision |
25-2-2005 7:22 |
Posts: 283 |
ja, 1 verandering per keer aanbrengen. zo kan je precies nagaan wat je hebt gedaan.
Btw, als je std een timing van 22 hebt zou ik niet meteen 32 maken oid. begin maar eens met 28 ofzo.
Maar een goed gepoorte cilinder is niks zonder bijbehorende uitlaat...
Timingen zijn het aantal graden dat een poort open staat, of dat nu met een slag van 200mm is of van 40 is niet echt boeiend. alleen die slag van 200mm zal niet zoveel toeren kunnen draaien omdat je al snel aan de maximale zuigersnelheid zit.
have phun...
Dit bericht is ge-edit door Exision op 25-2-2005 7:23
|
|
|
|
robert |
25-2-2005 7:35 |
Posts: 900 |
Daarom, maar wat is dan zon beetje een max. toerental wat je kan draaien met een 8 blok?
En, om die betere blowdown te halen, is het makkelijker om de uitlaatpoort wat omhoog te halen, maar kan dus ook icm de spoeler.
Ik denk dat het beste is om de verhoudingen te blijven houden, dus 1mm uitlaatpoort / 1mm spoelpoort? Of toch alleen meer uitlaatpoort? Want die staat best laag, op 31mm. spoelers op 40.
|
|
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen. |
|
wiebutt |
25-2-2005 8:08 |
Posts: 6264 |
Welk topic had je gevonde over polini cilinders enz dan ?
|
|
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C |
|
De Schout |
25-2-2005 8:12 |
Posts: 5327 |
blowdown is net de 'verhouding' tussen spoel en uitlaatpoort. als je de spoelpoorten mee omhoog haalt gaat je blowdown nog niet (veel) omhoog.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
John Huijben |
25-2-2005 8:35 |
Posts: 2433 |
ik zou niet hoger gaan dan 12.000 toeren/min.
je kunt best leuke timingen hebben en toch daaronder blijven hoor .
mijn malossi 110 is getuned en heeft de volgende timingen :
Uitlaatpoorttiming : 190
Spoelpoorttiming : 120
Blowdown : 35
Powerband vanaf de 9 tot de 12k.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
robert |
25-2-2005 10:10 |
Posts: 900 |
|
|
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen. |
|
Neonlampje |
25-2-2005 11:11 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
ik zou niet hoger gaan dan 12.000 toeren/min.
je kunt best leuke timingen hebben en toch daaronder blijven hoor .
mijn malossi 110 is getuned en heeft de volgende timingen :
Uitlaatpoorttiming : 190
Spoelpoorttiming : 120
Blowdown : 35
Powerband vanaf de 9 tot de 12k.
had jij 190 graden als timing?
wazig.. die cylinder die ik voor john uit zweden heb getuned had toch wel wat meer voor een blowdown van 34 ongeveer moest ik de spoelpoorten meer dan een mm omhoog halen
|
|
|
|
robert |
25-2-2005 12:05 |
Posts: 900 |
uitlaat 190 graden is opzich vrij hoog, maar zal nog goed gaan op een schakel met elec ontsteking.
Maarja stel dat je voor een betere blowdown, je uitlaatpoort 4mm moet ophogen, er gaat dan een stuk compressie naar beneden. Is dan verstandiger om 2,5 uitlaat en 1,5 spoelers te doen?
Wat is een beetje een fijne verhouding zegmaar?
cilinder moet zoveel mogelijk koppel behouden.
Bij een metrakit 80cc is de blowdown 26,5, uitlaatpoort zit op 27mm. Spoelpoorten op 35,5 vrij dichtbij dus. Die cilinders trekken op een puchje al erg hard.
|
|
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen. |
|
Hans F |
25-2-2005 12:19 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: robert
uitlaat 190 graden is opzich vrij hoog, maar zal nog goed gaan op een schakel met elec ontsteking.
houd er wel rekening mee dat dit allemaal cilindertjes zijn met een enkele uitlaatpoort. Timing mag daarvan vaak wat hoger dan van cilinders meerdere uitlaatpoorten
|
|
|
|
robert |
25-2-2005 13:43 |
Posts: 900 |
ik zou juist zeggen dat je met een vlinder of w-poorter hogere timing kan nemen, omdat deze al een groot uitlaatoppervlak hebben, ivm een gewone uitlaatpoort.
Ik ben ook van plan fluitpoorten te maken..
|
|
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen. |
|
Neonlampje |
25-2-2005 13:44 |
Posts: 14825 |
Als je een vlinder poort enorme timingen geeft, is het nut van zo;n poort ook weer n beetje weer weg
Het voordeel van zo'n spijl in je poort is dat je hem breder kan maken zonder de hoogte in te gaan
|
|
|
|
robert |
25-2-2005 13:50 |
Posts: 900 |
ja dat begrijp ik wel, dan heb je niet snel compressie verlies. Maar als je timing zo is, dat je je spoelpoorten 2-3 mm naar voren moet halen wil je een betere blowdown krijgen, dan blaast die het mengsel direcht de uitlaatpoort in.
maargoed ik heb geen vlinderpoort, maar een gewone poort. En nog steeds geen antwoord op mijn vraag, spoelpoorten een stuk omhoog, of uitlaatpoort alleen omhoog, of beide in een verhouding van???
|
|
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen. |
|
Dit topic is 1614 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|