Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Knallen bij hoge toeren?????

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 998 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2657 - Knallen bij hoge toeren?????
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4959 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DeAmOnChiLd 15-1-02?22:58 Print topicpost
Posts: 875
HEEJ mijn mb doet VAAAG heel vaag.
als ik hem goed warm heb gereden en ik wil hem lekker doortrekken in ze vesnelling ( niet eens het maximale wat ik normaal trek ) dan begint ie vet in te houden en te knallen uit me cyl.

ik snap er geen bal van ik heb net me kop weer goed aangedraait ff een nieuw stukkie bougie kabel erin gezet me bougie vonkt goed hij start in 1 keer dus heb geen id :a
compressie is goed,en me luchtfilter zit erook goed op ( standaart filter ) ik heb wel laatst me carb eraf gehaald BTW dat was gister.
er zat wat troep in van het spuiten denk dat de vorige eigenaar de tank niet had afgesloten.
maar dat heb ik er allemaal uitgehaald.



IK heb dus totaal geen id. LIGT het aan het weer ofzo of is et wat met me ontsteking me bougie is wel redelijk mooi koffie bruin dat wel maar mijn mening iets te licht koffie bruin ( was slap bakkie denk )

ik hoor graag ff wat
 
[url=http://www.growyourownshit.com/users/DeAmOnChiLd][b]Wanna grow weed legally? Join growyourownshit.com[/b][/url]

-Michiel RS- 15-1-02?23:11 Print reply
Posts: 2803
ik denk dat je sproeier verstopt zit dan, of iets anders wat voor benzine aanvoer zorgt in je carb.

Als dat het niet is kan het ook je ontsteking wezen die een beetje slecht vonkt door vocht misschien.
 
Zeta-boy 15-1-02?23:19 Print reply

Posts: 2066
Ik denk toch dat je bougie kapot is. Hij kan wel een mooie kleur hebben maar toch kapot zijn. Anders is het denk ik je bobine. Dus zet er eerst een nieuwe bougie in en kijk dan weer.
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
Neonlampje 15-1-02?23:41 Print reply

Posts: 14825
andere boewsjie erin
 
Siepie Wokkel 16-1-02?08:23 Print reply
Posts: 3888
bougie, k hebbet vorige week nog gehad met me mt, was ook in 1kixk aan enzo en vonkte ook goed, bougie van de mtx erin en toen wassut over
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
MBBBBBB 16-1-02?08:26 Print reply
Posts: 2340
Als het toch je bougie niet is, ...
En er komen echt doffe ploffen uit je uitlaat/cilinder dan is het je ontsteking, klinkt wel herkenbaar voor me, heb ik ook gehad met wat meer hoge toeren knallen/ploffen en heel erg inhouden lijkt wel.


 
Sneks 16-1-02?11:33 Print reply
Posts: 2499
rotte bougie. Had ik ook met een bougie waarmee ik ooit een warmloper had gehad. Of een te grote electrode afstand (die hoort ongeveer een duimnnagel te zijn).
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
B3AST 16-1-02?12:48 Print reply
Posts: 2469
ja kan vanalles zijn het zit denk ik ergens tussen je grondplaat en je bougie
wat er denk ik gebeurt is het volgende, als je brommer stottert bij hoge toeren komt er in de uitlaat een mengsel van bezine-lucht en dat fikt wel en als je bougie dan te laat ontsteekt of whatever en de verbranding is nog gaande als de uitlaatpoort open staat dan ontsteek je dus het mengsel IN de pijp dat knalt wel...

dus ik zou maar us een nieuwe bougie proberen, en als dat niet werkt staat misschien je grondplaat niet goed oid.
 
- insane in the brain -
Neonlampje 16-1-02?13:22 Print reply

Posts: 14825
tis gewoon rotte bougie, of verkeerde hittegraad dat hij voor ontsteekt (en dan ontsteektie dus uit uitlaat)
 
Joost 20-1-02?19:12 Print reply
Posts: 1108
Wisten jullie trouwens dat de hitte graad van een bougie niet warmte van de vonk aan geeft?

Met de hitte graad word bedoeld de hoeveelheid hitte die de isolator van de bougie naar buiten geleid. Op zicht lochisch, maar had ik nog nooit zo over na gedacht eigenlijk. Hoe meer compressie, hoe meer hitte, hoe meer warmte moet worden afgevoerd om voor onsteking te voorkomen, toch?
 
It is going to be a Endless summer...
Sneks 20-1-02?19:59 Print reply
Posts: 2499
dat wist ik had ik gezien op een plaatje,
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Steve_ZHC 21-1-02?02:52 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Originally posted by: Joost?Moesker

Wisten jullie trouwens dat de hitte graad van een bougie niet warmte van de vonk aan geeft?

Met de hitte graad word bedoeld de hoeveelheid hitte die de isolator van de bougie naar buiten geleid. Op zicht lochisch, maar had ik nog nooit zo over na gedacht eigenlijk. Hoe meer compressie, hoe meer hitte, hoe meer warmte moet worden afgevoerd om voor onsteking te voorkomen, toch?


Maar waarom is het dan schadelijk als je een t ehete bougie neemt?
ohw, wat is de beste bougie als je een 50 snel hebt, hogedrukkop, luhao 50 bocht (dunne pijp) en 12mm?
een B8HS = 1/2 maand, B9HS = idem, wat feller bij stationair, trekt wat beter, L86C = 500 meter :p
 
Nick - Administrator 21-1-02?10:15 Print reply

Posts: 4967
Tis niet schadelijk hoor volgens mij om een warmere bougie te nemen, maar het probleem is dat je die goed moet warmrijden. Anders knapt de boel (de bougie dus).
Ik heb btw de laatste tijd ook vage problemen met me bougie...
Als me brommer tijdje stilstaat (dag of 2-3) moet ik er nieuwe bougie indraaien. Dat heb ik nu 2 keer achter elkaar gehad. Ik hoop niet dat het zo blijft want dan betaal ik me strax scheel aan bougies. Maar tis toch vaag. Lijkt wel of ze verroesten ofzo doordat ie zo lang stilstaat
Niet dat er roest opzit ofzo, maar geen idee wat het kan zijn.
 
rob220303 21-1-02?10:28 Print reply
Posts: 25
Ik heb nu al 1 jaar lang op me 50 snel
een NGK br8es nooit problemen

[This message is edited by TSX BeNNiS on 21-1-02 10:30]
 
Neonlampje 21-1-02?11:30 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: Joost?Moesker

Wisten jullie trouwens dat de hitte graad van een bougie niet warmte van de vonk aan geeft?

Met de hitte graad word bedoeld de hoeveelheid hitte die de isolator van de bougie naar buiten geleid. Op zicht lochisch, maar had ik nog nooit zo over na gedacht eigenlijk. Hoe meer compressie, hoe meer hitte, hoe meer warmte moet worden afgevoerd om voor onsteking te voorkomen, toch?

juist

met een te hoge hittegraad rijden zorgt ervoor dat de bougie niet warm genoeg wordt waarvoor ie bedoeld is, en dan krijg je haarscheurtjes in de isolator, wat resulteert in het niet goed in toeren kunnen komen...
 
Sneks 21-1-02?11:34 Print reply
Posts: 2499
ja, maar een te warme bougie (bij ngk een te laag nummer) is wel schadelijk, er kunnen nl. putjes inbranden in de zuiger, zelfs een gat door de bovenkant van de zuiger
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)

Dit topic is 4959 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved