robert |
24-2-2005 17:40 |
Posts: 900 |
het mooie van een 70cc is, dat je je tandwielvehouding aan kan passen, omdat je stukken harder trekt.
Als je je twv dus een paar tanden zwaarder kan doen, zodat hij mss maar ietsje harder dan een 50 snel trekt, maar de top wel 15 km.u hoger kan liggen.
|
|
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen. |
|
Rock-Dog |
24-2-2005 17:43 |
Posts: 575 |
ja, maar als je je tandwiel verhouding hetzelfde houd zal je nooit harder kunnen gaan?
Ik wil namelijk opzich wel een 70cc op m'n brommer weer zetten, wil hoge top hebben (80 zou mooi zijn) maar wil vooral f*cking hard optrekken heb een mtx-sh
|
|
|
|
wiebutt |
24-2-2005 17:44 |
Posts: 6264 |
70cc maakt ook wel meer toere ( dan een ori 50 )dus rijd het ook wel harder op top
|
|
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C |
|
wipe-out |
24-2-2005 17:45 |
Posts: 7672 |
Als je met een 50cc evenveel toeren draait als met een 70cc zul je niet harder rijden, maar wel harder optrekken. Dan verander je de tandwielverhouding en dan kun je ook harder.
|
|
|
|
Ariej |
24-2-2005 17:45 |
Posts: 3685 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rock-Dog
beetje vage titel, maar ik ben vaag
{blaat1}
Je kan idd je tandwielverhouding aanpassen bij 70cc, omdat het veel krachtiger is
{blaat2}
cdi begrensd niet precies op 10.500, geeft wel wat meer
{blaat3}
meer mm's schelen niet veel om snelheid, bij een kleinere carburateur word het er nl harder in gezogen, meer mm's schelen vooral meer trekvermogen
Ik zit namelijk ook nog te twijfelen of ik mijn 50cc cilinder nu zal tunen zodat die ook de 10.500 toeren maakt of gewoon een 70 koop.
Reacties graag
Dit bericht is ge-edit door Ariej op 24-2-2005 18:01
|
|
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
24-2-2005 18:25 |
Posts: 17929 |
we hebben nog t verhaal koppel
als je meer koppel heb kan dus je vertanding zwaarder en dus kun je net zo hard met minder toeren maar je kan dan ook hoger in toere dus kun je weer harder
voorbeeld:
50cc met lichte vertanding gaat 70 bij 10.000k
50cc met zware vertanding gaat theoretisch 90 bij 10.000k maar haalt dat in de praktijk niet omdat er minder koppel is
er is minder koppel omdat je zuigeroppervlakte kleiner is in verhouding met 70cc
70cc met lichte vertanding gaat 70 bij 70k maar maakt dan overtoeren dus moet je vertanding zwaarder
70cc met zware vertanding gaat 90 bij 10.000k
je kan natuurlijk nog meer toeren maken en andere vertandingen nemen maar dit is maar voorbeeld
dus 70cc gaat harder omdat hij meer koppel heeft al zie je in de praktijk niet veel verschil in snelheid
een tsx met 70cc haalt 100 en een rs met 50 snel kan ook wel 100 halen dus dan kom je bij het verhaal beter en nieuwer blok
|
|
|
|
Gertjan |
24-2-2005 18:36 |
Posts: 1505 |
verander 70k even in 10k
en de rest van het k verhaal ook maar ff
Dit bericht is ge-edit door GerTjaN op 24-2-2005 18:37
|
|
|
|
Rock-Dog |
25-2-2005 17:36 |
Posts: 575 |
Ik heb nu een Honda MTX-SH met 39.50mm cilinder en 18mm carbarateur. De cilinder is de ori Honda (keertje uitgehoond) waarmee je maximaal 8K toeren maakt of met een beetje geluk haal je de 9.000 net. Nu wil ik het volgende doen:
- de cilinder maximaal uithonen (tot ongeveer een 70cc dus)
- Uitlaatport, inlaatport en spoelporten etc hetzelfde laten
- Proma uitlaat eronder flikkeren
- en groter achtertandwiel
Ik wil dan netjes 55 km/h rijden, maar wil wel kk hard optrekken. Met die uitgehoonde cilinder + 18mm carb en groter achtertandwiel moet dat toch wel lukken? Ik neem aan dat mijn cilinder dan nog steeds 9K maximaal trekt, dat blijft toch zo als ik hem alleen uithoon?
Dan heb ik tenminste een lekker hard optrekkende brommer met aardig wat kracht die toch netjes 55 km/h rijdt toch?
|
|
|
|
MTX-speed |
25-2-2005 17:44 |
Posts: 1229 |
|
|
|
|
mangoo |
25-2-2005 17:44 |
Posts: 743 |
nee dat niet, ligt ook aan de timing van je poorten h?! Hij kan zeg maar niet meer mengsel krijgen dus echt harder trekken zal je niet denk ik(weet neit eens of je zo'n ori cilinder wel zo ver kan honen want je timingen veranderen dan ook)
ehh n?t te laat
Dit bericht is ge-edit door mangoo op 25-2-2005 17:45
|
|
|
|
Tuning_Centre_Tax |
25-2-2005 17:58 |
Posts: 901 |
ik denk niet eens dat je van je 50cc een 70cc kan maken
|
|
Nsr onderdelen te koop!!!! Inbox voor meer info. |
|
KaWaReZ |
25-2-2005 17:59 |
Posts: 20582 |
gietijzer cil nemen, uitboren, nicawandje in laten dampen en afwerken
bejje alleen wel veel centejs kwijt
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
JCG |
25-2-2005 17:59 |
Posts: 1531 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tuning_Centre_Tax
ik denk niet eens dat je van je 50cc een 70cc kan maken
Van zo'n krad cilinder wel.
Maar ik zou gewoon een 70 cctje kopen.
|
|
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel |
|
Rock-Dog |
25-2-2005 18:07 |
Posts: 575 |
ik wil eigenlijk wel gewoon maximaal 60 km/h rijden ofzo vanwege de minder prettige personen op deze aardbol met blauwe petten, maar als ik een nieuwe 70cc koop gaat die gelijk 80.
En m'n cilinder kan ik niet naar 45.50mm uithonen nee, maar wel iets minder dus een 60 - 65 cc ongeveer wordt dat dan
Lijkt me sterk dat die dan nog minder toeren maakt, inlaat is wel goed en anders laat ik die nog beetje tunen + extra spoelporten ofzo.
Over de kosten: uithonen ori cilinder tot ongeveer 65 cc is 25 euri + kosten voor nieuwe zuiger. 70cc cilinder = 160 euri ongeveer ... dan heb ik mijn keuze snel gemaakt en juist omdat ik niet zo veel toeren wil kunnen maken wat een 70cc al doet. en een begrenzertje er in is ook geen goed idee.
|
|
|
|
christianos |
25-2-2005 19:55 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rock-Dog
ik wil eigenlijk wel gewoon maximaal 60 km/h rijden ofzo vanwege de minder prettige personen op deze aardbol met blauwe petten, maar als ik een nieuwe 70cc koop gaat die gelijk 80.
En m'n cilinder kan ik niet naar 45.50mm uithonen nee, maar wel iets minder dus een 60 - 65 cc ongeveer wordt dat dan
Lijkt me sterk dat die dan nog minder toeren maakt, inlaat is wel goed en anders laat ik die nog beetje tunen + extra spoelporten ofzo.
Over de kosten: uithonen ori cilinder tot ongeveer 65 cc is 25 euri + kosten voor nieuwe zuiger. 70cc cilinder = 160 euri ongeveer ... dan heb ik mijn keuze snel gemaakt en juist omdat ik niet zo veel toeren wil kunnen maken wat een 70cc al doet. en een begrenzertje er in is ook geen goed idee.
denk niet dat hget gaat werken als je ene ori cilinder laat uitboren tot 65 cc.
de poorten zijn gewoon bagger op die dingen..
|
|
|
|