Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Carb overstroming

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 827 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26539 - Carb overstroming
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1412 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Etienne 23-2-2005 22:07 Print topicpost

Posts: 54
Mijn carburateur (13mm Keihin) blijft bij de overloop constant overlopen!
ik heb alles geprobeerd
Ik heb een stuk of 6 originele Keihin carburateurs liggen, allemaal geprobeerd met nieuwe vlotters en vlotternaalden, constant elke keer goed schoongemaakt en doorgeblazen met de compressor.

Als ik hem gewoon los in m'n handen hou zonder vlotterbak en aansluit op m'n benzinekraan en ik druk de vlotter omhoog, stopt ie gewoon, Maar als hij er eenmaal onder zit en vol loopt loopt ie over.
En ik heb ook het lipje die m'n vlotternaald naar binnen duwt voorzichtig iets verbogen zodat hij eerder omhoog hoort te gaan.

Maar alles tevergeefs, iemand ideeën/ dit probleem eerder gehad/gehoord?
 
jaja, zou je niet zeggen heh..

KaWaReZ 23-2-2005 22:30 Print reply

Posts: 20582
wss gaat er iets mis asjem eronder zet..
pakking trouwens ertussen?

staafje dat je vlotter op zn plaats houdt goed?
vlotternaald wel met goeie kant erin?

(puntje naar beneden geloof ik)
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Pegaso 23-2-2005 22:38 Print reply

Posts: 347
Teveel druk achter benzine uit tank?
 
KaWaReZ 23-2-2005 22:39 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pegaso

Teveel druk achter benzine uit tank?


hoe wil je dat voormekaar krijge?
(daar is dat vlotternaalddinggeval voor )
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
LambalraceR 23-2-2005 22:41 Print reply

Posts: 2187
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]

[...]


hoe wil je dat voormekaar krijge?
(daar is dat vlotternaalddinggeval voor )


compressor erop bouwen...
 
un fireblade..... het zou toch niet gekker moeten worden
Pegaso 23-2-2005 22:41 Print reply

Posts: 347
als er te veel druk achter staat kan vlotternaaldgeval em niet meer dicht drukken

overdruk in benzinetank door dichte dop een opwarming

niet echt waarschijnlijk nee

of dat rubbertje wat em afdicht is versleten.

Dit bericht is ge-edit door Pegaso op 23-2-2005 22:42
 
Marthin 24-2-2005 0:14 Print reply

Posts: 6164
als je het bakje van de vlotterkamer erop hebt geschroeft, en je schud dan de caburateur heen en weer.

hoor je de vlotter dan ook?

als je die namelijk niet hoort, zit de vlotter namelijk vast wat ook nog wel eens voor wil komen bij foutieve montage.
 
Etienne 24-2-2005 8:04 Print reply

Posts: 54
Pakkingen zitten er allemaal goed tussen.
Ik hoor de vlotter ook goed op en neer gaan als ik hem schud.

Dat over die druk achter me tank zat ik ook al aan te denken.. want toen ik laatst me tank vol gooide tot ongv. 3/4 vol en ik kickte hem aan met de kraan dicht stroomde het ook uit te tankdop maar rubber is nog goed.

Vlotternaald (zit er goed in ja) en vlotter zelf zijn nieuw, en vlotter is niet lek."
 
jaja, zou je niet zeggen heh..
Remco RS 24-2-2005 8:05 Print reply

Posts: 11463
gewoon kraantje dicht doen, ik had t ook altijd
 
Etienne 24-2-2005 8:12 Print reply

Posts: 54
Ja ik weet 't.. maar het is ook nogal lastig als ik onderweg merk dat me voet onder de benzine zit, en na 15 min me tank leeg is gelopen..

Het werkt gwn niet zoals het zou moeten werken
 
jaja, zou je niet zeggen heh..
John Huijben 24-2-2005 8:28 Print reply

Posts: 2433
kheb er ook last van gehad, ik gewon gewoon een piepklein stukje van een tairippie afgeknipt en tussen de vlotter gedaan ( daar waar de vlotterpen omhoog word geduwt, pastie precies tussen ).

btw 1 tip : probeer niet de overloop dicht te maken. dan gaatie langs de bovenkant overlopen en dan kotm al die benzine in het carter. ( mn blok is zo een keer in de fik gevlogen ).
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
honda-mbx 24-2-2005 8:55 Print reply

Posts: 1688
volgens mij staat je vlotter niveau niet goed, dan moet je het stukje koper even na boven buigen in je carb. (wanneer het mogelijk is bij jou carb )
 
ik vlam je..
Pegaso 24-2-2005 11:37 Print reply

Posts: 347
je kan ook de benzineslag iets afklemmen met een taiwrap
 
Kampersjaak 24-2-2005 11:54 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx

volgens mij staat je vlotter niveau niet goed, dan moet je het stukje koper even na boven buigen in je carb. (wanneer het mogelijk is bij jou carb )


dit zit er dik in, en heeft niets te maken met een nieuwe vlotter want dan blijft net weer op dat niveau hangen
 
oderint dum metuant
tsx3 24-2-2005 16:55 Print reply
Posts: 56
heb je een membraam? zo ja is hij nog goed? als hij niet goed doorstroom kom het terug in je cab
 
Etienne 24-2-2005 18:13 Print reply

Posts: 54
Wat bedoelen jullie met vlotter-niveau?
Wat ik wel al geprobeerd heb is een stukje blik om de vlotter gedaan zodat ie de vlotternaald net wat eerder dicht duwt.

Membraam is in orde, dit staat toch buiten de mogelijkheid om ervoor te zorgen dat me vlotter op een of andere manier niet goed afsluit.
 
jaja, zou je niet zeggen heh..

Dit topic is 1412 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved