Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - RS met nieuwe krukas maakt raar geluid

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 949 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26533 - RS met nieuwe krukas maakt raar gel...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1999 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

S.Brouwer 23-2-2005 21:00 Print reply

Posts: 1783
zit je lager wel goed vast? draait die nu niet mee in je carter? heb ik ook gehad nadat er nieuwe lagers waren ingezet. kon wel gewoon nog rijden maar te vaag geluid. daarna wel nieuw carter kunnen kopen
 
gonzales 23-2-2005 21:13 Print reply

Posts: 1319
big end lager kost geen drol ! tis het persen dat geld kost ! en ja als je blok na 300km ofzo terug raar doet en je hebt het LATEN doen dan zou ik teruggaan . maar ik gok op lager dat niet lekekr zat en daardoor nu kapotgelopen is ! of men heeft tijdens het monteren net iets te veel gehamerdt op je lagers !
 
burn your rubber not your soul
PRO TUNING 24-2-2005 8:44 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gonzales

big end lager kost geen drol ! tis het persen dat geld kost ! en ja als je blok na 300km ofzo terug raar doet en je hebt het LATEN doen dan zou ik teruggaan . maar ik gok op lager dat niet lekekr zat en daardoor nu kapotgelopen is ! of men heeft tijdens het monteren net iets te veel gehamerdt op je lagers !


Big-end lager is meestal niet los te koop ?
En het oog waar dit lager inloopt is ook versleten, dus zit je vast aan een complete drijfstangset.

 
Roedi-Loerbeek 24-2-2005 10:29 Print reply

Posts: 1492
in een krukas van 300km oud een niet bigend persen????


schup die oliepomp er dan ook vanaf, want dat ding is dan geheid naar de klote..

 
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT
Martinez-RS 24-2-2005 14:28 Print reply

Posts: 310
Ja guys dit word me te vaag. wat is een Big end lager.Is dat onderdeel van je krukas, lager bij je drijfstang ofzo?
Mn setup is niet veel bijzonders. Gewoon een andere uitlaat (fasmem met roestlook) dr zit wel een andere cilinder op een gilardoni(kwam ik laats achter)ik had laats mn cilinder dr ff afgehaald om te kijken of mn zuigerveren nog wel heel waren, maar dat zag er allemaal nog wel goed uit.
Maar volgens jullie is het dus of de krukaslagers of de bigend lager?
PS;Is het niet logisch dat als je dr een nieuwe krukas inzet dat je ook gelijk nieuwe krukaslagers dr in doet en niet die ouwe afgetrapte dingen dr weer ingooit?

 
Ik sjors op een opgesjorste brommer en hij sjorst em vet hard!
Martinez-RS 25-2-2005 9:03 Print reply

Posts: 310
Ja en over die krukas he (van doppler, am6) die was 160 euro!! is dat niet een beetje erg overdreven want die krukassen van doppler (am6) op internetsites(scootparts.nl enzo) daar vstaan ze voor 92 of 96 euro. wat denke jullie ben ik gewoon fcking genaaid? En is het mogelijk om er dan wat van terug te vragen?

 
Ik sjors op een opgesjorste brommer en hij sjorst em vet hard!
De Schout 25-2-2005 9:08 Print reply
Posts: 5327
genaaid ben je allicht als je naar fietsenmaker gaat. geld terug krijgen kun je wel vergeten denk, maar zou er wel is gaan praten, want na 300 km weer in puin is niet normaal.
 
tune tweak fiddle bang bummer
RS_70_power 25-2-2005 9:50 Print reply

Posts: 1990
jij bent niet genaaid , je hebt 2 types doppler assen , eentje van rond de 100 euro dat is de normale versie , en de doppler extreme die is richting de 200,-
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 25-2-2005 10:12 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gonzales

big end lager kost geen drol ! tis het persen dat geld kost ! en ja als je blok na 300km ofzo terug raar doet en je hebt het LATEN doen dan zou ik teruggaan . maar ik gok op lager dat niet lekekr zat en daardoor nu kapotgelopen is ! of men heeft tijdens het monteren net iets te veel gehamerdt op je lagers !


bigend set kost 50 euro persen kost 40 dus is al niet waar wat je zegt
 
christianos 25-2-2005 10:15 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MartineZRS

Ja guys dit word me te vaag. wat is een Big end lager.Is dat onderdeel van je krukas, lager bij je drijfstang ofzo?
Mn setup is niet veel bijzonders. Gewoon een andere uitlaat (fasmem met roestlook) dr zit wel een andere cilinder op een gilardoni(kwam ik laats achter)ik had laats mn cilinder dr ff afgehaald om te kijken of mn zuigerveren nog wel heel waren, maar dat zag er allemaal nog wel goed uit.
Maar volgens jullie is het dus of de krukaslagers of de bigend lager?
PS;Is het niet logisch dat als je dr een nieuwe krukas inzet dat je ook gelijk nieuwe krukaslagers dr in doet en niet die ouwe afgetrapte dingen dr weer ingooit?



Als je er een nieuwe krukas erin gooit, zou ik aanraden om er altijd nieuwe lagers in te doen, misschien hoeft het niet maar als je toch bezg bent.... en ik denk dat het idee gewoon lekkerder is.
Ik weet niet of lagers kunnen inslijten op 1 krukas, zoals bij ketiingen en als je 1 vervangt dat je dan de rest ook moet vervangen.
Maar ik zou ze gewoon vervangen , als was het maar op het idee.
 
honda mb power 25-2-2005 11:26 Print reply
Posts: 41
Sommige malooten lijmen die krukaslagers vast in de carters!! Om te voorkomen datie rond gaat draaien. nooit doen een krukas lager moet altijd ruimte hebben (niet veel maar toch ) om heen en weer te kunnen. Ik had dit ook en dan ratelt de krukas, omdat de drijfstang in de zuiger wel heen en weer kan. K'zou ff vrage als ik jou was!


 
Neonlampje 25-2-2005 11:32 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda mb power

Sommige malooten lijmen die krukaslagers vast in de carters!! Om te voorkomen datie rond gaat draaien. nooit doen een krukas lager moet altijd ruimte hebben (niet veel maar toch ) om heen en weer te kunnen. Ik had dit ook en dan ratelt de krukas, omdat de drijfstang in de zuiger wel heen en weer kan. K'zou ff vrage als ik jou was!


huh?
 
brommercrazy 25-2-2005 11:39 Print reply

Posts: 2594
Carter is dan uitgesleten, bus in carter laten draaien is een oplossing
 
Martinez-RS 25-2-2005 11:41 Print reply

Posts: 310
Wat vragen, of ze em hebben vastgelijmt?
Maarja als dus een zo'n lager in mn krukas is ingesleten en lekker heb zitten draaien dr op (op die ouwe krukas dan he) Dan zal die lager dus wel niet helemaal lekker zijn denk. Maar als je die lager dan ook weer op zo'n nieuwe krukas doet is dan toch niet slim. Want misschien heb ik nou weer zo'n ingevreesde krukas en is dat dinge weer naar de klote.
Dus stel he, 'als' ie weer verneukt is kan ik dan hun de schuld geven en ervoor zorgen dat zij het maar in orde maken (als een soort garantie of 'fout werk')?
 
Ik sjors op een opgesjorste brommer en hij sjorst em vet hard!
brommercrazy 25-2-2005 11:43 Print reply

Posts: 2594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MartineZRS

Wat vragen, of ze em hebben vastgelijmt?
Maarja als dus een zo'n lager in mn krukas is ingesleten en lekker heb zitten draaien dr op (op die ouwe krukas dan he) Dan zal die lager dus wel niet helemaal lekker zijn denk. Maar als je die lager dan ook weer op zo'n nieuwe krukas doet is dan toch niet slim. Want misschien heb ik nou weer zo'n ingevreesde krukas en is dat dinge weer naar de klote.
Dus stel he, 'als' ie weer verneukt is kan ik dan hun de schuld geven en ervoor zorgen dat zij het maar in orde maken (als een soort garantie of 'fout werk')?


Dat zouden ze in princiepe wel moeten doen ja, maar als ze het niet doen heb ik daar ook wel weer begrip voor.
 

Dit topic is 1999 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved