Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - met choke aan veel toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 900 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26500 - met choke aan veel toeren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1948 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bom 22-2-2005 17:32 Print topicpost

Posts: 332
Ik heb pas een gilera gsm gekocht. Alleen als ik hem met de choke aan start maakt hij opeens veel toeren. Dit een beetje lastig Want zonder choke start hij niet. Ik probeer de choke maar zo snel mogelijk uit te zetten want het lijkt me niet zo goed voor me cilinder.

Wat zou dit kunnen zijn ?

ik heb een originele 50cc cilinder met een 19mm metrakit carb. als hij eenmaal warm is loopt hij goed. dit probleem is alleen met choke aan.

edit: ik heb net ff de choke aan laten staan. dan zakt vanzelf weer in toeren als hij eenmaal de 8k bereikt heeft.



Dit bericht is ge-edit door bom op 22-2-2005 17:36
 

Kerry King 22-2-2005 17:39 Print reply

Posts: 5037
daar is een shoke ook voor voor een koude motor te starten als hij eenmaal warm is dan hoef je hem ook niet meer tegebruiken
 
ik weet niet wat jouw probleem is ? maar de mijne is het niet
bom 22-2-2005 17:40 Print reply

Posts: 332
maar normaal bij een choke maakt hij niet veel meer toeren

hij maakt zoveel toeren dat het me niet zo goed lijkt als me cilinder koud is.



Dit bericht is ge-edit door bom op 22-2-2005 17:46
 
NED 179 22-2-2005 18:05 Print reply
Posts: 4
Ik heb een RX, die start vrijwel alleen maar als ik de choke aan doe. Ook deze draait veel toeren. Maar het grote idee achter een choke is en blijft het warm maken van de motor. Als je hem stationair laat draaien, wordt die d'r niet egt snel warmer op.

Oplossing: Starten, toerental oplaten lopen, en rustig eerste paar honderd meter rijden.... Pas als die stopt met haperen boven een bepaald toeren aantal, en lekker loopt, het gas erop.
 
TEAMRIDER *** KA SAILS AUSTRALIA / LORCH BOARDS TEAM ***
de_koen 22-2-2005 18:11 Print reply

Posts: 5595
wat rijker afstellen
 
Honda 5-Bak te koop
Aard 22-2-2005 18:19 Print reply

Posts: 710
Bij mij is het ook, als ik hem start met een koude motor start hij alleen met shoke aan.

Er zit nu een sproeier in die iets wat te groot is, want hij pruttelt een beetje voor de powerband, dus om hem NOG rijker af te stellen lijkt me niets.
 
wildhaguh 22-2-2005 19:12 Print reply

Posts: 1650
iets grotere sproeier

met dit weer zit er meer zuurstof in de lucht en ken die dus ook ietsjes meer benz gebruiken
 
www.brommer-onderdelen.tk
Joostvdw 22-2-2005 19:19 Print reply

Posts: 4789
kan de kou ook ernstig stotteren veroorzaken bij volgas? (onafhankelijk van toerental)

grotere sproeier lijkt me sterk, zit nu al 115 keihin in....

(20mm keihin, 50-zo-goed-als-std)
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
mattiasss 22-2-2005 20:21 Print reply

Posts: 211
ik had dit ook voor... brommer ligt voor moment uit elkaar voor te laten herspuiten Maar het leek bij mij alsof hij weer naft moest aanzuigen en dit duurde ff...Ik d8 dat het kwam omdat ik niet dagelijks rij met men brommer .. By the way iemand op sxchool heeft oook een gilera gsm en die maakt ook veel toeren as hij hem start.. grtz
 
honda's are nice
NED 179 22-2-2005 21:35 Print reply
Posts: 4
Quote:
kan de kou ook ernstig stotteren veroorzaken bij volgas? (onafhankelijk van toerental)



Ja, de koude motor, komt door koude temperatuur van de boze buitenwereld . En die kou zorgt voor stotteren. Volgas bij een stottering is trouwens niet echt aan te raden. Schakel over naar de volgende versnelling vlak voor, of als die gaat stotteren. Op een gegeven moment is die warm genoeg, en kan je hem door trekken naar z'n gewone aantal rondjes.


 
TEAMRIDER *** KA SAILS AUSTRALIA / LORCH BOARDS TEAM ***
Joostvdw 22-2-2005 21:38 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NED 179

[...]


Ja, de koude motor, komt door koude temperatuur van de boze buitenwereld . En die kou zorgt voor stotteren. Volgas bij een stottering is trouwens niet echt aan te raden. Schakel over naar de volgende versnelling vlak voor, of als die gaat stotteren. Op een gegeven moment is die warm genoeg, en kan je hem door trekken naar z'n gewone aantal rondjes.




ik weet wel wat warmrijden is hoor, heb al dik 8000km op dit ding gemaakt....

hij gaat stotteren na zo'n, wat zal het zijn, 8km ofzo, dan gaatie nog max 25km/u ofzo met mega veel stotter en reutel geluiden

de km's ervoor rijd ie prima
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
reinier 22-2-2005 22:38 Print reply

Posts: 84
kleinere sproeier dat had ik ook of de luchtschroef open draiien

 
Joostvdw 22-2-2005 22:46 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: reinier

kleinere sproeier dat had ik ook of de luchtschroef open draiien



kleinere sproeier?

maar koude lucht kan juist meer benzine bevatte, en dan maak jij em nog armer?

 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
reinier 22-2-2005 22:51 Print reply

Posts: 84
bij mij werkte het iig, hij stotterde na een tijdje rijden en toen heb ik er een kleinere sproeier ingedaan, toen stotterde hij niet meer
 
KaWaReZ 23-2-2005 22:36 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: reinier

bij mij werkte het iig, hij stotterde na een tijdje rijden en toen heb ik er een kleinere sproeier ingedaan, toen stotterde hij niet meer


rijdt je brom nog steeds?
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges

Dit topic is 1948 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved