ghost-rider |
22-2-2005 14:19 |
Posts: 1886 |
begrenst je CDI'tje alsut goed is.. en mijn verstop plek is onder dat zwarte zijkappie
|
|
Team Holland ? // Doe is normaal, met je hoofd! |
|
Cebess |
22-2-2005 17:00 |
Posts: 1203 |
In het kort: het kortsluit je signaalspoel bij hoge toeren zodat je cdi geen tijdstip meer door krijgt en maakt dus geen vonk.
|
|
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<< |
|
Sjoerd. |
22-2-2005 17:09 |
Posts: 2607 |
Ik heb het laatst gezien bij iemand onder zijn rempedaaltje ( RS50 ) en bij iemands TZR aan de linkerkant, door het gaas heen. Btw: als je goed leest op de site hoef je em niet te verbergen??!! Suc6!
|
|
|
|
EdzeRS |
23-2-2005 19:38 |
Posts: 47 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: AR50Gast
Ik heb het laatst gezien bij iemand onder zijn rempedaaltje ( RS50 ) en bij iemands TZR aan de linkerkant, door het gaas heen. Btw: als je goed leest op de site hoef je em niet te verbergen??!! Suc6!
Idd!! Staat dat als je het plugje weggooit dat het dan geen begrenzer is omdat je het niet gemakkelijk kunt omzetten ofzo. Maar zou dat echt zo zijn
|
|
|
|
GU/\/SY |
11-3-2005 10:37 |
Posts: 341 |
Even een oud topic omhoog schoppen.
Wat is nou precies het verschil tussen de Euro begrenzer en een zelfgemaakte met een elco en een schakelaartje/plug?
|
|
|
|
wipe-out |
11-3-2005 10:54 |
Posts: 7672 |
Volgens mij alleen maar 20 euro.
|
|
|
|
GU/\/SY |
11-3-2005 10:59 |
Posts: 341 |
hm, ok.
Want ze geven zelf aan dat er geen gebruik van elco's wordt gemaakt, en dat lijkt me zo vreemd. Niet dat mijn mtx veel te hard loopt, maar als mij dat ongeveer 2 - 3x per jaar 30 euro scheelt zou dat erg mooi zijn.
|
|
|
|
the ghansman |
11-3-2005 11:54 |
Posts: 227 |
Eh een begrenzer met elco's werkt als volgt:
De cdi krijgt een puls signaal van een onderdeeltje op de onstekingsplaat (weet niet hoe dat ding heet). Deze geeft aan de cdi door wanneer er gevonkt moet worden. Door die elcos verstoor je dit puls-signaal.
Dit komt doordat elcos (lees electrische condensators) een soort batterijtjes zijn die erg snel kunnen op en ontladen. Hierdoor vang je de grootste pieken van die pulsen dus als het ware op. De pulsen komen dus minder sterk bij de cdi aan. Als dan het toerental stijgt, stijgt ook de puls-intensiteit. Hierdoor wordt er dus steeds meer van de puls afgepakt door de elcos. Dus bij een hoog toerental zal de cdi een steeds slechter getimede vonk afgeven. Het is dus niet zo dat de begrenzer een aantal vonken er tussen uit plukt!!! De timing wordt alleen verstoord!!! Hopelijk snap je het een beetje.
|
|
Altijd druk met heelveel niks |
|
GU/\/SY |
11-3-2005 11:59 |
Posts: 341 |
ok, dit was mij niet helemaal duidelijk, maar nu wel. Alleen is dit nog niet helemaal het antwoord op mijn vraag wat nu het verschil tussen een zelfgemaakte met elco's en die euro begrenzer die anders zou werken dan alle andere begrenzers.
zelf denk ik dat het wel het zelfde werkt als een zelfgemaakte, maar dat het je een beetje geklooi bespaart met het zelf uitproberen, omdat die jongen er meer ervaring mee hebben.
|
|
|
|
Apriliars105 |
11-3-2005 12:40 |
Posts: 6111 |
volgens mij lullen die euro mensen uit hun nek en werken ze ook gewoon met concensatoren
|
|
As finishing touch, God created the Dutch |
|
PlaceR |
11-3-2005 12:43 |
Posts: 1588 |
klopt
heb ooit zon eurobegrenzer uit elkaar gehaald en zat gewoon bi polaire elco in...
das het enige verschil
veel mensen gebruiken gewone elco's
hunn bi-polaire
zou zogenaamd minder schade aan cdi geven
|
|
|
|
GU/\/SY |
11-3-2005 13:30 |
Posts: 341 |
zou minder schade aan je cdi geven....
hoe schadelijk is het dan precies?
update:
Wat is een bi-polaire elco eigenlijk ?
Dit bericht is ge-edit door GU//SY op 11-3-2005 14:17
|
|
|
|
Cebess |
11-3-2005 17:11 |
Posts: 1203 |
Een elco die geen + en - heeft.
Maar is echt niet beter voor je cdi, hooguit minder slecht voor je signaalspoel of je begrenzer.
|
|
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<< |
|
GU/\/SY |
11-3-2005 19:59 |
Posts: 341 |
ok, maar is zo'n begrenzer ( alleen bij rollenbanken aan ) nou echt slecht?
Of: Zijn er mensen die hun ontsteking hebben verknooit met een soortgelijke begrenzer?
|
|
|
|
wipe-out |
11-3-2005 20:14 |
Posts: 7672 |
Zolang je de begrenzer maar af en toe gebruikt veroorzaakt hij geen schade.
Ik heb trouwens toen ik m'n MB net had 2 dagen met begrenzer gereden, maar toen was ik nog heel stom (nu wat minder stom). Maar alles is nog steeds heel enzo, dus zo snel gaat het niet kapot.
|
|
|
|