Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Euro begrenzer Yamaha TZR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1247 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #26489 - Euro begrenzer Yamaha TZR
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 14982 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bas_TZR 22-2-2005 14:06 Print topicpost
Posts: 3
He,

Ik heb laatst ook zo'n eurobegrenzertje besteld...
Maar kan misschien iemand mij vertellen hoe een eurobegrenzer precies werkt? Verlaat het je ontsteking of wat doet het? Ik zoek btw nog steeds een mooie verstopplek in mijn stuurkuipje...

Bas
 

ghost-rider 22-2-2005 14:19 Print reply

Posts: 1886
begrenst je CDI'tje alsut goed is.. en mijn verstop plek is onder dat zwarte zijkappie
 
Team Holland ? // Doe is normaal, met je hoofd!
Cebess 22-2-2005 17:00 Print reply

Posts: 1203
In het kort: het kortsluit je signaalspoel bij hoge toeren zodat je cdi geen tijdstip meer door krijgt en maakt dus geen vonk.
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
Sjoerd. 22-2-2005 17:09 Print reply

Posts: 2607
Ik heb het laatst gezien bij iemand onder zijn rempedaaltje ( RS50 ) en bij iemands TZR aan de linkerkant, door het gaas heen. Btw: als je goed leest op de site hoef je em niet te verbergen??!! Suc6!
 
EdzeRS 23-2-2005 19:38 Print reply
Posts: 47
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: AR50Gast

Ik heb het laatst gezien bij iemand onder zijn rempedaaltje ( RS50 ) en bij iemands TZR aan de linkerkant, door het gaas heen. Btw: als je goed leest op de site hoef je em niet te verbergen??!! Suc6!


Idd!! Staat dat als je het plugje weggooit dat het dan geen begrenzer is omdat je het niet gemakkelijk kunt omzetten ofzo. Maar zou dat echt zo zijn
 
GU/\/SY 11-3-2005 10:37 Print reply

Posts: 341
Even een oud topic omhoog schoppen.

Wat is nou precies het verschil tussen de Euro begrenzer en een zelfgemaakte met een elco en een schakelaartje/plug?


 
wipe-out 11-3-2005 10:54 Print reply

Posts: 7672
Volgens mij alleen maar 20 euro.
 
GU/\/SY 11-3-2005 10:59 Print reply

Posts: 341
hm, ok.
Want ze geven zelf aan dat er geen gebruik van elco's wordt gemaakt, en dat lijkt me zo vreemd. Niet dat mijn mtx veel te hard loopt, maar als mij dat ongeveer 2 - 3x per jaar 30 euro scheelt zou dat erg mooi zijn.


 
the ghansman 11-3-2005 11:54 Print reply

Posts: 227
Eh een begrenzer met elco's werkt als volgt:
De cdi krijgt een puls signaal van een onderdeeltje op de onstekingsplaat (weet niet hoe dat ding heet). Deze geeft aan de cdi door wanneer er gevonkt moet worden. Door die elcos verstoor je dit puls-signaal.
Dit komt doordat elcos (lees electrische condensators) een soort batterijtjes zijn die erg snel kunnen op en ontladen. Hierdoor vang je de grootste pieken van die pulsen dus als het ware op. De pulsen komen dus minder sterk bij de cdi aan. Als dan het toerental stijgt, stijgt ook de puls-intensiteit. Hierdoor wordt er dus steeds meer van de puls afgepakt door de elcos. Dus bij een hoog toerental zal de cdi een steeds slechter getimede vonk afgeven. Het is dus niet zo dat de begrenzer een aantal vonken er tussen uit plukt!!! De timing wordt alleen verstoord!!! Hopelijk snap je het een beetje.
 
Altijd druk met heelveel niks
GU/\/SY 11-3-2005 11:59 Print reply

Posts: 341
ok, dit was mij niet helemaal duidelijk, maar nu wel. Alleen is dit nog niet helemaal het antwoord op mijn vraag wat nu het verschil tussen een zelfgemaakte met elco's en die euro begrenzer die anders zou werken dan alle andere begrenzers.

zelf denk ik dat het wel het zelfde werkt als een zelfgemaakte, maar dat het je een beetje geklooi bespaart met het zelf uitproberen, omdat die jongen er meer ervaring mee hebben.
 
Apriliars105 11-3-2005 12:40 Print reply

Posts: 6111
volgens mij lullen die euro mensen uit hun nek en werken ze ook gewoon met concensatoren
 
As finishing touch, God created the Dutch
PlaceR 11-3-2005 12:43 Print reply
Posts: 1588
klopt
heb ooit zon eurobegrenzer uit elkaar gehaald en zat gewoon bi polaire elco in...

das het enige verschil
veel mensen gebruiken gewone elco's
hunn bi-polaire
zou zogenaamd minder schade aan cdi geven
 
GU/\/SY 11-3-2005 13:30 Print reply

Posts: 341
zou minder schade aan je cdi geven....
hoe schadelijk is het dan precies?

update:
Wat is een bi-polaire elco eigenlijk ?





Dit bericht is ge-edit door GU//SY op 11-3-2005 14:17
 
Cebess 11-3-2005 17:11 Print reply

Posts: 1203
Een elco die geen + en - heeft.
Maar is echt niet beter voor je cdi, hooguit minder slecht voor je signaalspoel of je begrenzer.
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
GU/\/SY 11-3-2005 19:59 Print reply

Posts: 341
ok, maar is zo'n begrenzer ( alleen bij rollenbanken aan ) nou echt slecht?

Of: Zijn er mensen die hun ontsteking hebben verknooit met een soortgelijke begrenzer?
 
wipe-out 11-3-2005 20:14 Print reply

Posts: 7672
Zolang je de begrenzer maar af en toe gebruikt veroorzaakt hij geen schade.

Ik heb trouwens toen ik m'n MB net had 2 dagen met begrenzer gereden, maar toen was ik nog heel stom (nu wat minder stom). Maar alles is nog steeds heel enzo, dus zo snel gaat het niet kapot.
 

Dit topic is 14982 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved