Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Nsr-blok weer helemaal vol met koelvloeistof

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 754 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26487 - Nsr-blok weer helemaal vol met koel...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1844 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Leen 22-2-2005 13:52 Print reply

Posts: 26877
vinden je keringen wsl niet zo feestelijk
 
Blukaap2 22-2-2005 13:57 Print reply

Posts: 9953
Ik zou eerst eens met die zaak overleggen over garantie voordat je zelf je hele blok om zeep helpt en 'm daar alsnog heen kan brengen, maar wie ben ik .
 
Stoere brommers
De Schout 22-2-2005 13:58 Print reply
Posts: 5327
spoelen met benzine daarna beetje olie erin mieteren voor je lagers, anders roest alles aan elkaar. en snel zijn. als je het nog een dag laat staan is alles meej beetje pech al verroest..
 
tune tweak fiddle bang bummer
wiebutt 22-2-2005 14:00 Print reply

Posts: 6264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsr-freak

Waarom niet met thinner dan....??[...]



tinner laat je lagers piepe :P
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
Supernova 22-2-2005 21:27 Print reply

Posts: 7654
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

Heeft meer met keringen te maken..



En zon gekke waterpompkering kost 47 euro ofzo.. hoop niet dat die kapot gaat bij mij
 
WP Car Customs
KaWaReZ 22-2-2005 21:30 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Ik zou eerst eens met die zaak overleggen over garantie voordat je zelf je hele blok om zeep helpt en 'm daar alsnog heen kan brengen, maar wie ben ik .


Harrie: kben et met je eens....
maar ook hier geldt: wie ben ik?
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Blukaap2 22-2-2005 22:19 Print reply

Posts: 9953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Supernova

[...]


En zon gekke waterpompkering kost 47 euro ofzo.. hoop niet dat die kapot gaat bij mij


Ding is 'maar' 32 euro nogwat hoor
 
Stoere brommers
Verschoor 22-2-2005 22:37 Print reply

Posts: 86
Niks openmaken! Gewoon naar de brommerzaak terug gaan! Je hebt 175 euros betaalt voor een reparatie , dan mag je ook wel verwachten dat je waar voor je geld krijgt .
 
Liever een zuster als hoer , dan een politieagent als broer .
Supernova 23-2-2005 7:28 Print reply

Posts: 7654
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

[...]


Ding is 'maar' 32 euro nogwat hoor


mwa op 50 cc.nl 47, maar 32 euro is nog geld zat voor een keringkje
 
WP Car Customs
Hans F 23-2-2005 8:43 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Supernova

[...]


mwa op 50 cc.nl 47, maar 32 euro is nog geld zat voor een keringkje


waterpompkeringen zijn altijd zo duur (ook bv. voor in vijverpompen e.d.), is ook wel wat anders als een simpel stukje rubber.
 
Leen 23-2-2005 10:34 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen

waterpomp kering is een mechanical seal toch?

 
Pol de MT5 Crosser 23-2-2005 11:14 Print reply

Posts: 2892
Dus?
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
Leen 23-2-2005 11:28 Print reply

Posts: 26877
nee dat vraag ik nog steeds...
 
mtxr2rijder 23-2-2005 13:43 Print reply

Posts: 133
bij mijn blok had ik hetzelfde keering zat er verkeerd om in, het eizeren ringetje van de keering moet aan de kant zitten waar het meeste druk opstaat(waar de kvs stroomt dus)
 
MTX-speed 23-2-2005 14:00 Print reply

Posts: 1229
Ik neem aan dat je bedoelt dat de koelvloeistof in je blok terecht komt, dwz in de versnellingsbak enzovoorts.

De koelvloeistof kan dan maar via 1 kant in je blok komen, namelijk via de waterpomp.
In deze waterpomp zitten 2 keerringen
1e keering; zit tussen het blok en de "loze ruimte" en zorgt ervoor dat je olie niet naar buiten kan.
2e keering; wordt ook wel de waterpompseal genoemt. Dit zijn 2 soorten steentjes. Deze zitten achter het schoepenradje die je ziet als je de waterpomp openhaalt.

Tussen deze 2 keerringen zit een loze ruimte, onderin deze loze ruimte zit een overstortpijpje (dat is die uitmonding die onderaan de waterpomp zit). Wanneer er dus olie lekt via de eerste keerring loopt het dus naar buiten via het overstortpijpje. Als er zo koelvloeistof lekt via de 2e keerring, dan loopt het ook via datzelfde overstort pijpje.

Wat er volgens mij bij jou aan de hand is dat het overstortpijpje dicht zit. Hierdoor kan de koelvloeistof niet weg en omdat deze, wanneer de motor warm wordt, onder een hoge druk komt te staan. Zo gaat dus de koelvloeistof via de 1e keering het blok binnen.

Je zult dus 2 dingen moeten verhelpen:
- Zorg dat het overstortgaat open is
- Zorg dat je waterpompseal (de 2e keerring) gemaakt wordt. Nadeel is dat deze stervensduur zijn, en dus beter is het om deze weer vlak te laten schuren.


Wanneer er koelvloeistof bij je krukas komt (in de karterruimte) dan zal hoogstwaarschijnlijk de koelvloeistof via je cilinder komen. Wanneer dit het geval is dicht je voetpakking niet goed af. Dit kun je verhelpen door je voetpakking in te smeren met vloeibaar pakkingsmateriaal. Kwestie van een dag wachten voordat deze hard is en je kunt weer rijden.


Wanneer er koelvloeistof boven op je zuiger komt en je dus (een beetje) witte rook uit je uitlaat krijgt, dan zal je koppakking lekken. Kwestie van een nieuwe koppakking en eventueel vloeibare pakking ertussen en klaar. Je zult ook zien dat waarschijnlijk je koelvloeistof vervuilt is en deze zou ik wel vervangen.

De prijs die de bij de shop vroegen, is schandelig hoog, en ik zou ook proberen hiervan wat terug te eisen. Het zijn gewoon een stel afzetters. Voor dat geld wat je betaald hebt kun je 3 blokken voor reviseren.
Zet ze onder druk zodat zij jouw blok GOED maken.
 

Dit topic is 1844 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved