Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Nsr-blok weer helemaal vol met koelvloeistof

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 691 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26487 - Nsr-blok weer helemaal vol met koel...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1843 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

nsr-freak 22-2-2005 13:33 Print topicpost

Posts: 82
Mijn blok zit dus voor de 2e keer weer helemaal vol met koelvloeistof, de 1e keer heb ik hem dus naar de shop gebracht en hebben ze hem ''gemaakt'' voor 175,00.
Waar ik al niet blij mee was, maargoed dan kan ik toch lijkt mij een beetje garantie verwachten en nu zit hij weer helemaal vol, en nu ben ik niet van plan om hem weer weg te brengen maar om het zelf te doen. Maar het blok openen begin ik niet aan, want dat zal uiteindelijk toch wel weer mislukken dus op wat voor manier krijg ik die koelvloeistof uit heel mijn blok?? `help mij aub??. En waar ligt het aan dat iedere keer dat blok volstroomt met koelvloeistof, want ik had mijn cilinder kop er dus afgehaald en wat zie ik in de cilinder,lag gewoon helemaal vol met koelvloeistof.Dus help mij aub, alvast bedankt, mvg nsr-freak
 
-

christianos 22-2-2005 13:35 Print reply

Posts: 20445
koop nieuwe pakkingen ?

175, - om te maken ?
 
puch_master 22-2-2005 13:38 Print reply

Posts: 3429
had je vantevoren wel je kvs afgetapt? want als je de kop omhoogtrekt dan loopt de kvs die nog in de cil. kop zit in je cil.
 
Toyota AE86 Levin coupé
christianos 22-2-2005 13:39 Print reply

Posts: 20445
Ik zou eerste je waterpomp openmaken en daar kijken of ie daar lekt, nieuwe pakkingen erin, en dan niewe voet en kop pakking

bij mekaar iets van 4 euri ofzo
 
nsr-freak 22-2-2005 13:40 Print reply

Posts: 82
Ja dat had ik wel gedaan, maar nieman geeft antwoord hoe ik de koelvloeistof uit mijn blok kan krijgen
 
-
Leen 22-2-2005 13:40 Print reply

Posts: 26877
om het eruit te halen:

injectie spuit nemen, slangetje eraan.. cilinder eraf, slangetje tussen je krukas in friemelen, en je krukholte leeg sucken :P


daarna cilinder weer monteren met nieuwe pakkingen die je eerst ff invet tegen het plakken (kan je ze later nog ene keer gebruiken, scheuren ze niet gelijk af omdat ze overal aan vastgekleeft zitten) en dan doe je dr weer nieuwe kvs in, en gassen maar
 
christianos 22-2-2005 13:40 Print reply

Posts: 20445
ikkuh wel
 
christianos 22-2-2005 13:41 Print reply

Posts: 20445
maarw aar zit het in je blok, onder je cilinder of ook in je vernsellingsbak?
 
puch_master 22-2-2005 13:41 Print reply

Posts: 3429
olie aftap plug eruit draaien das is (lijkt mij) het laagste punt in je blok dus dan loopt daar alle olie en kvs uit
 
Toyota AE86 Levin coupé
Joscross 22-2-2005 13:41 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos

koop nieuwe pakkingen ?

175, - om te maken ?
Heeft meer met keringen te maken..
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch_master

had je vantevoren wel je kvs afgetapt? want als je de kop omhoogtrekt dan loopt de kvs die nog in de cil. kop zit in je cil.

HIj bedoelt het blok zelf, niet de krukasholte.

Overigens hoeft je blok helemaal niet uit elkaar, alleen je koppelingsdeksel er af.
Je waterpomp kering is waarschijnlijk kapot, en die dingen zijn smerig duur. Maar 175 euro
Gewoon zelf doen. Koppelingskant openhalen is niet zo moeilijk. Gewoon ff logisch nadenken red je het wel.
 
christianos 22-2-2005 13:42 Print reply

Posts: 20445
ah dacht dar een pakking zat i.pv een kering
 
Leen 22-2-2005 13:43 Print reply

Posts: 26877
waterpomp kering is een mechanical seal toch?
 
Joscross 22-2-2005 13:43 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos

ah dacht dar een pakking zat i.pv een kering

Zit er ook, alleen als die kapot is loopt de kvs de grond in, niet het blok in..

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 22-2-2005 13:43
 
nsr-freak 22-2-2005 13:45 Print reply

Posts: 82
Nou nu het beste antwoord? Want kan ik dus het beste doen, en zet alles even op een rijtje wat ik moet controleren en checken.
En moet mijn blok onder mijn brommer uit??
En ik kreeg van iemand een tip dat ik mijn blok moet spoelen met tinner en dan als ik klaar ben beetje bezine erin en dan terug eronder leggen.
Nou wat ken ik het beste doen.
 
-
Joscross 22-2-2005 13:47 Print reply

Posts: 12501
Blok spoelen met benzine, niet met thinner..
En je blok onder je brommer vandaan is wel handig ja
 
nsr-freak 22-2-2005 13:51 Print reply

Posts: 82
Waarom niet met thinner dan....??
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

Blok spoelen met benzine, niet met thinner..
En je blok onder je brommer vandaan is wel handig ja

 
-

Dit topic is 1843 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved