Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - "kleine vragen" topic - deel 2

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 813 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #26447 - "kleine vragen" topic - deel 2
Pagina 195 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 194, 195, 196 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 95182 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PraatPaal 26-5-2005 13:05 Print reply

Posts: 7977
ligt aan de setup heh

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FazuL NSR

gaat een MBX 6bak in 6e versnelling sneller dan een NSR 4bak in 4e versnelling op bijvoorbeeld 8000 toeren met eenzelfde tandwielverhouding?


Dit bericht is ge-edit door PraatPaal op 26-5-2005 13:05
 
dthedjuh 26-5-2005 13:09 Print reply

Posts: 693
kan iemand mij svp de kleine verschillen (ophanging enzo) tussen een ts80x en een ts50x wijzen?



 
Suzuki TSX!!!
MasterM 26-5-2005 13:40 Print reply

Posts: 912
Niemand enig idee of het veel werk is om voorvork van derbi senda rx in tsx te zetten? Als je kroonplaten er gewoon bij hebt, is het dan te doen zonder al te veel beunwerk?
 
mr.honda 26-5-2005 13:42 Print reply
Posts: 323
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal

ligt aan de setup heh

[...]


Dit bericht is ge-edit door PraatPaal op 26-5-2005 13:05


tuurlijk ligt dat niet aan de setup. tandwielverhouding en toeren zijn hetzelfde. alleen zou ik zelf het antwoord ook niet weten.
 
PraatPaal 26-5-2005 13:45 Print reply

Posts: 7977
uhh, als een R6 in zen 4 8k toeren draait gaat ie niet net zo hard als een R1 die 8k doet in zen 6 hoor
 
mr.honda 26-5-2005 13:50 Print reply
Posts: 323
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal

uhh, als een R6 in zen 4 8k toeren draait gaat ie niet net zo hard als een R1 die 8k doet in zen 6 hoor


je hebt een nsr met 4-bak. je rijd in z'n 4 bij 8000 toeren met een tandwielverhouding 15-45.

je hebt een mbx met 6-bak. je rijd in z'n 6 bij 8000 toeren met een tandwielverhouding 15-45.

welke brommer rijd er nou harder? dat is zijn vraag. dat heeft dus niks met setup te maken.
 
PraatPaal 26-5-2005 13:54 Print reply

Posts: 7977
waars de mbx, want die heeft meer vermogen.
 
ArcticTiger 26-5-2005 13:56 Print reply

Posts: 1655
Wat dacht je van de versnellingsbak?
Die brengt het aantal RPM over op het voortandwiel.
 
IJzig koud...
mr.honda 26-5-2005 13:57 Print reply
Posts: 323
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal

waars de mbx, want die heeft meer vermogen.


dat heeft er dus niks mee te maken. als je een brommer hebt waarmee je in zn 4 rijd. dan zou je met 50cc dezelfde snelheid hebben als met 70cc als je bij beide cilinders met 8000 toeren rijd

Dit bericht is ge-edit door mr.honda op 26-5-2005 13:58
 
mr.honda 26-5-2005 13:58 Print reply
Posts: 323
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ArcticTiger

Wat dacht je van de versnellingsbak?
Die brengt het aantal RPM over op het voortandwiel.


ja, hier gaat het dus over de overbrengingsverhoudingen van de versnellingsbak
 
ArcticTiger 26-5-2005 14:01 Print reply

Posts: 1655
Waarom beginnen ze dan over vermogen??
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal

waars de mbx, want die heeft meer vermogen.

Je moet maar zien of je bv genoeg vermogen hebt om de 8k toeren te halen.
Maar ik denk dat je voortandwiel op een mbx in zn 6 harder gaat dan een nsr in zn 4
 
IJzig koud...
Apriliars105 26-5-2005 14:15 Print reply

Posts: 6111
site van unigarant:
Quote:
WA
Als eigenaar van een motorvoertuig bent u wettelijk verplicht uw brommer/scooter te verzekeren tegen wettelijke aansprakelijkheid (WA). De WA-dekking omvat schade die u een ander toebrengt tot ? 1.000.000,-.




Dan vraag ik me toch af he, stel nou dat je iemand blijvend invalide rijdt. En dat die daardoor allerlei duyre operaties moet ondergaan en dure aanpassingen moet laten doen aan zijn huis etc etc. Dan kom je echt wel boven de miljoen uit, ben je dan de lul en moet je het dan zelf betalen ofzo (het bedrag dat boven het miljoen uitkomt dan dus)
 
As finishing touch, God created the Dutch
sm_driver 26-5-2005 14:28 Print reply

Posts: 13
kheb een probleempje met mijn vespa ciao: Laatst een Leovince Krul gekregen maar krijg hem er niet onder?! Ori uitlaat gaat wel gewoon erop en eraf. Zijn er miss dingen die ik anders moet doen om deze uitlaat eronder te zetten??
 
Deon 26-5-2005 14:33 Print reply

Posts: 9656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sm_driver

kheb een probleempje met mijn vespa ciao: Laatst een Leovince Krul gekregen maar krijg hem er niet onder?! Ori uitlaat gaat wel gewoon erop en eraf. Zijn er miss dingen die ik anders moet doen om deze uitlaat eronder te zetten??


verloopbusje miss
 
Deon 26-5-2005 14:40 Print reply

Posts: 9656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ArcticTiger

Waarom beginnen ze dan over vermogen??
[...]

Je moet maar zien of je bv genoeg vermogen hebt om de 8k toeren te halen.
Maar ik denk dat je voortandwiel op een mbx in zn 6 harder gaat dan een nsr in zn 4


wat je zegt

tligt gewoon aan de grootte van de tandwiel in versnellingsbak(bij nsr 4e versn., bij mbx 6e versn.)
 

Dit topic is 95182 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 195 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 194, 195, 196 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved