lamahoofd |
24-5-2005 17:59 |
Posts: 3432 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gerrit_Z
crosspuch dus geen zin om er veel geld aan te besteden. Maar ik hoorde een keer iets over een extra voetpakking oid dat dit ook je koppel zou verhogen. Wat is hiervan waar?
Ja dan blijven je poorten langer open,maar scheelt niet veel op niet al te brute cilinder
|
|
Een baron in de morgen,is een dag zonder zorgen |
|
Tijzzz |
24-5-2005 18:00 |
Posts: 4215 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gerrit_Z
crosspuch dus geen zin om er veel geld aan te besteden. Maar ik hoorde een keer iets over een extra voetpakking oid dat dit ook je koppel zou verhogen. Wat is hiervan waar?
Je krijgt dan meer verbrandingsruimte, dus in theorie een grotere knal enzo.
Dan heb je in theorie dus meer koppel.
Maar volgens mij gaan daarmee je timingen weg.
|
|
|
|
Marthin |
24-5-2005 19:09 |
Posts: 6164 |
ik heb sinds kort een yamaha yz250 uit begin 80 ergens.
leuke machine, moet een nieuwe zuiger in.
nu zijn er toen der tijd geloof ik 2takt en 4takt versie's van gemaakt.
nu ben ik totaal een noob op het gebied van 4takt, maar is dit nou een 4takt? en zijn dat de kleppen?
zie foto:
http://www.marthin.nl/foto/PHTO0059.JPG
zit een soort stangetje vanuit het motorblok naar de cilinder.
|
|
|
|
brommercrazy |
24-5-2005 19:11 |
Posts: 2594 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marthin
ik heb sinds kort een yamaha yz250 uit begin 80 ergens.
leuke machine, moet een nieuwe zuiger in.
nu zijn er toen der tijd geloof ik 2takt en 4takt versie's van gemaakt.
nu ben ik totaal een noob op het gebied van 4takt, maar is dit nou een 4takt? en zijn dat de kleppen?
zie foto:
http://www.marthin.nl/foto/PHTO0059.JPG
zit een soort stangetje vanuit het motorblok naar de cilinder.
Lijkt me de powervalve
|
|
|
|
Joostvdw |
24-5-2005 19:14 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marthin
ik heb sinds kort een yamaha yz250 uit begin 80 ergens.
leuke machine, moet een nieuwe zuiger in.
nu zijn er toen der tijd geloof ik 2takt en 4takt versie's van gemaakt.
nu ben ik totaal een noob op het gebied van 4takt, maar is dit nou een 4takt? en zijn dat de kleppen?
zie foto:
http://www.marthin.nl/foto/PHTO0059.JPG
zit een soort stangetje vanuit het motorblok naar de cilinder.
ding is 2t en dat stangetje is idd de powervalve
je kan et altijd makkelijk herkennen aan de cilinderkop, bij een 4t zitten daar de kleppen en nog wat rommel, zjin dus stukken groter dan bij een 2t
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Marthin |
24-5-2005 19:37 |
Posts: 6164 |
ohw mooi zo.
was al bang dat ik een traag ding had gekocht
|
|
|
|
S1lv3r |
24-5-2005 19:39 |
Posts: 5213 |
waarom rijd er zoveel politie. K zie echt 4 autos per dag rijden de laatste maand, terwijl het eerst altijd 1 keer per maand was :s
|
|
|
|
Blukaap2 |
24-5-2005 19:43 |
Posts: 9956 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marthin
nu ben ik totaal een noob op het gebied van 4takt, maar is dit nou een 4takt? en zijn dat de kleppen?
Maar je weet wel wat van 2-takt ?
Dan zou je het toch moeten kunnen zien ?
|
|
Stoere brommers |
|
mcdronkz |
24-5-2005 19:48 |
Posts: 32777 |
de uitlaat heeft toch een expansiegedeelte?
vooral marthin moet dat weten
|
|
|
|
mulder |
24-5-2005 19:51 |
Posts: 13701 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
waarom rijd er zoveel politie. K zie echt 4 autos per dag rijden de laatste maand, terwijl het eerst altijd 1 keer per maand was :s
op de grote markt is nu elke werkdag een rollercontrole. En ergens anders in de stad ook. Meestal vinkhuizen enzo.
Ze willen gewoon al die opgevoerde scoots enzo pakken.
|
|
|
|
bobje |
24-5-2005 20:00 |
Posts: 2955 |
rijdt inderdaad veel politie tegenwoordig overal. Twee maten van me hebben vandaag nog boete gehad voor op 't fietspad rijden, zaten ze in een 'onopvallende' wagen beetje mensen op te wachten
|
|
Sooner or later it's lager time |
|
m_a_r_c_o |
24-5-2005 22:07 |
Posts: 6443 |
weet iemand een site waar ze politie sirenes(Nederlands) verkopen voor niet al te veel geld?
|
|
Seat Leon 20vt |
|
sjappie |
24-5-2005 22:09 |
Posts: 336 |
wat zou er sneller zijn
honda nsr
70 cc malossi
16 carb
techno
twv 13/45
aprilia rs 1998
alle begrenzingen eruit
originele tandwielverhouding
|
|
TZRRRR |
|
S1lv3r |
24-5-2005 22:11 |
Posts: 5213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sjappie
wat zou er sneller zijn
honda nsr
70 cc malossi
16 carb
techno
twv 13/45
aprilia rs 1998
alle begrenzingen eruit
originele tandwielverhouding
ik hoop de nsr
|
|
|
|
sjappie |
24-5-2005 22:14 |
Posts: 336 |
ja ik ook
|
|
TZRRRR |
|