Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Balhoofd omzetten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 975 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26445 - Balhoofd omzetten
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2300 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

HayeSM 20-2-2005 17:35 Print topicpost

Posts: 3052
Hallo,

een vriend van mij heeft een malaguti fifty, ik heb geen flauw id of deze een nederlandskeurmerk heeft, maar zou ik hier een ander balhoofd in kunnen lassen? van een ander merk brommer? (mb met mb voorvork ofzo??)

is dit legaal of krijg je dan gezeik met verzekering/politie?

 
Appie SXV550 .. the hooligans choice

yudb 20-2-2005 17:51 Print reply

Posts: 709
Het is sowiezo niet legaal, je mag om te beginnen niet aan een frame lassen, en het is denk ik wel lastig om het egt super stevig te maken, komt nl best wel veel kracht op je balhoofd
 
Blijhoofd 20-2-2005 17:53 Print reply

Posts: 7378
vraag me al lange tijd af waarom nooit iemand op het idee is gekomen om in bijvoorbeeld een ns1 een nsr balhoofd te lassen

een prof lasser zou dit toch wel meoten kunnen?
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
KaWaReZ 20-2-2005 17:53 Print reply

Posts: 20582
mag nie

en lasse aan je frame... kijk eens rond man, bijna iedereen doet dat

iig niet legaal.. maar asje doet zoals je voorstelt ga je veel gezeik krijgen asje gepakt wordt..
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Kampersjaak 20-2-2005 17:54 Print reply

Posts: 12285
dan heb je je bloknummer ook nog h
 
oderint dum metuant
Marthin 20-2-2005 17:54 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blijhoofd

vraag me al lange tijd af waarom nooit iemand op het idee is gekomen om in bijvoorbeeld een ns1 een nsr balhoofd te lassen

een prof lasser zou dit toch wel meoten kunnen?


zou idd wel moeten kunnen.
 
Hannes 20-2-2005 17:55 Print reply

Posts: 4530
Ja idd, zo even uit mijn hoofd meen ik te herrineren dat een cm las een halve ton zou kunnen dragen ofz. Zag ik laatst bij onze grote vriend mark evans.
Als je het goed last is het gewoon prima, nieuwe coating op het frame etc. En je hebt een legale brommer infeite.
 
Supermotard, seperates the men from the boys
KaWaReZ 20-2-2005 17:59 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak

dan heb je je bloknummer ook nog h?


tegenwoordig hebbe veel ouwere brommers een ander blok
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Kampersjaak 20-2-2005 17:59 Print reply

Posts: 12285
ja,
maar het beginn van je balhoofdnummer staat ook op het blok,
als die 2 gelijk zijn kunnen ze je niets maken inprincipe
 
oderint dum metuant
Marthin 20-2-2005 18:01 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak

ja,
maar het beginn van je balhoofdnummer staat ook op het blok,
als die 2 gelijk zijn kunnen ze je niets maken inprincipe


bloknummer wordt practisch nooit naar gekeken.

en je kunt dat nummer er ook even uit dremelen.
 
Blijhoofd 20-2-2005 18:30 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin

[...]


bloknummer wordt practisch nooit naar gekeken.

en je kunt dat nummer er ook even uit dremelen.


idd zou toch meoten kunne
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
christianos 20-2-2005 19:08 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin

[...]


bloknummer wordt practisch nooit naar gekeken.

en je kunt dat nummer er ook even uit dremelen.


heb idd nog nooit meegemaakt dat ze het bloknummer met het framenummer gingen vergelijken.
lijkt me ook best lastig, moeten ze contact opnemen met bijv Honda nl. want het lijkt me niet logisch dat de politie die lijsten heeft liggen, met framenummers,bloknummers en bouwjaren...
 
galibaba 21-2-2005 17:53 Print reply

Posts: 72
alles is na te maken,als je de tijd maar neemt,ze kunnen namelijk met rontgen zien of er aan geknoeit is,het beste is eerst het oude nummer weg te lassen en dan met een slijptol weer glad te maken,maar eerlijk duurt het langst.
 
Blorn 21-2-2005 17:57 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blijhoofd

vraag me al lange tijd af waarom nooit iemand op het idee is gekomen om in bijvoorbeeld een ns1 een nsr balhoofd te lassen

een prof lasser zou dit toch wel meoten kunnen?
Jij last 'even' een balhoofd om? En op zo'n manier dat ie goed staat, stevig is en er ook nog normaal mee te rijden is?

Lassen kan elke halve zool (al zijn er uitzonderingen), maar een frame incl balhoofd is toch best lastig om te doen.

Bovendien is het illegaal, en als de politie je frame gaat 'scannen' (kan ff niet op goeie woord komen) kunnen ze zien dat het balhoofd er later in is gelast (net zoals ze dat doen bij omgecatte auto's).
 
wiebutt 21-2-2005 17:59 Print reply

Posts: 6264
1 beetje scheve polio las en je vork staat zo krom als de tering erin :P
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
Neonlampje 21-2-2005 18:23 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wiebutt

1 beetje scheve polio las en je vork staat zo krom als de tering erin :P
ook een rechte las trekt zo krom als een hoepel

een andere balhoofd recht erin krijgen lukt je alleen met een frame-jig.. stel je vor je zit 0.5mm scheef.. wat voor een verschil dat wel niet is onderaan bij het wegdek
 

Dit topic is 2300 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved