Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #26437 - bladblazer opvoeren
|
Pagina 3 van 3
|
Dit topic is 6371 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
bram-hercules |
20-2-2005 19:55 |
Posts: 317 |
als je een hovercraft wil gaan bouwen, waarom gebruik je dan een bladblazer motor om een propellor aan te drijven, ik heb net mijn profielwerkstuk over een hovercraft gehouden, is goed gelukt, die van ons ging op stroom 230 v, met een aggegraat erop, ging heel goed, als het nodig is kan ik je ons verslag wel opsturen (is wel groot (rond 25 mb),
|
|
***als je een probleem niet kan oplossen, vul het dan op met pur*** ---soms voel ik mij zo`n noob---###Woei, ik rijd binnenkort op een schakelskoeter#### |
|
koen-z |
20-2-2005 19:57 |
Posts: 3702 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
Nou, vraag maar aan Lawrence, die heeft toen een vastloper gehad op 't water (onder het motto, we moeten benzine besparen, dus ik stop er maar een kleinere sproeier in )
Op onze hovercrafts hebben we van dat schuim in de skirts zitten. Die hebben genoeg drijfvermogen om de hovercraft drijvend te houden. Je zinkt dus niet. Alleen je moet niet bewegen, want dan komt er water in het bodywork, en dan zink je dus wel. Toen lawrence die vastloper had, moest hij in de hovercraft blijven zitten en wachten tot iemand hem meetrok (jetski in dit geval), alleen die kerel gaf in 1x volgas, dus die trok de hovercraft half onder water, lawrence's pik werd toen bijna geamputeerd (zat een lus om z'n pink, en die trok toen strak ), hovercraft zat helemaal vol met water, was meer een onderzee?r geworden. Niet zo'n probleem opzich, ff omkiepen en hij is leeg. Alleen het motorblok is dan wat meer werk, cilinderkoppen eraf, en dan gewoon heel vaak aantrekken, carburateurs ff schoonmaken enzo, en gaan met die banaan!
Dit bericht is ge-edit door -Tom- op 20-2-2005 19:53
Dit bericht is ge-edit door -Tom- op 20-2-2005 19:53
haha bruut geweld maar als het niet meer werkt is het niets . echt mooi spul.. maar wel duur geintje denk?
|
|
|
|
richard3 |
20-2-2005 19:59 |
Posts: 5198 |
lijkt me eigelijk ook wel wat ziet er wel stoer uit altijd ga es kijken of ik iets meer kan vinden bij een oude vriend die heeft da ook gedaan
|
|
op naar de grote brommers |
|
-Tom- |
20-2-2005 20:01 |
Posts: 4151 |
Mwa, we hebben de school als sponsor
Racehovercrafts kan je kant en klaar kopen, de goedkoopste (bij conairsports.co.uk) is ?4498.84, daar zit motor enzo bij. Je kan ze net zo duur maken als je wilt.
Zelf maken is goedkoper, ik denk dat wij voor rond de 2000/3000 euro een complete hovercraft hebben. Bodywork en motorblok zijn het duurste. Zo'n rotaxblok is tyfesduur, je kan beter van een schademotor (GSX oid) een goede motor kopen, en die erop bouwen. Vriend van me doet dat nu ook met z'n pa, GSX600 blok erop, van nog geen 2 jaar uit volgens mij, met injectie enzo, programeerbare chip en al die shit.
|
|
FTS Member |
|
koen-z |
20-2-2005 20:04 |
Posts: 3702 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
Mwa, we hebben de school als sponsor
Racehovercrafts kan je kant en klaar kopen, de goedkoopste (bij conairsports.co.uk) is ?4498.84, daar zit motor enzo bij. Je kan ze net zo duur maken als je wilt.
Zelf maken is goedkoper, ik denk dat wij voor rond de 2000/3000 euro een complete hovercraft hebben. Bodywork en motorblok zijn het duurste. Zo'n rotaxblok is tyfesduur, je kan beter van een schademotor (GSX oid) een goede motor kopen, en die erop bouwen. Vriend van me doet dat nu ook met z'n pa, GSX600 blok erop, van nog geen 2 jaar uit volgens mij, met injectie enzo, programeerbare chip en al die shit.
de school als sponser? school=collectief, dus de bevolking zit een beetje jullie hovercrafts te betalen, nou word ie mooi!
|
|
|
|
-Tom- |
20-2-2005 20:07 |
Posts: 4151 |
Ja idd, goed bekeken of niet en altijd vrij krijgen van school als we wedstrijden hebben (vorig jaar 1,5 week min of meer vakantie gehad, tripje naar berlijn, en daarna meteen door naar zuid-frankrijk )
|
|
FTS Member |
|
koen-z |
20-2-2005 20:10 |
|
-Tom- |
20-2-2005 20:15 |
Posts: 4151 |
Mja, 't is jammer dat je niet echt bepaald in de buurt woont :P we zoeken nog leden :P
|
|
FTS Member |
|
bram-hercules |
20-2-2005 20:24 |
|
-Tom- |
20-2-2005 20:26 |
Posts: 4151 |
de HAN (hogeschool arnhem en Nijmegen) in Arnhem, doe HTS werktuigbouwkunde
|
|
FTS Member |
|
Zembla |
20-2-2005 21:31 |
Posts: 118 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bram-hercules
als je een hovercraft wil gaan bouwen, waarom gebruik je dan een bladblazer motor om een propellor aan te drijven, ik heb net mijn profielwerkstuk over een hovercraft gehouden, is goed gelukt, die van ons ging op stroom 230 v, met een aggegraat erop, ging heel goed, als het nodig is kan ik je ons verslag wel opsturen (is wel groot (rond 25 mb),
ik zou dat verslag graag zien. Zitten er ook tekeningen in je verslag? en ik gebruik een bladblazer omdat dat voor mij de beste oplossing is. Ik kan namelijk niet zomaar aan een kleine aggregaat komen. ook al zat ik er wel over te denken om ergens een auto dynamo vandaan te halen en dan daarmee de propellor aandrijven
|
|
|
|
Zembla |
21-2-2005 17:47 |
|
Dit topic is 6371 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 3
|
|