Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #26437 - bladblazer opvoeren
|
Pagina 2 van 3
|
Dit topic is 6372 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Zembla |
20-2-2005 17:26 |
Posts: 118 |
|
|
|
|
Derbi-Vokay |
20-2-2005 17:44 |
Posts: 423 |
ik heb ooit ergens wat gelezen oer wereld kampioen schappen ketingzagen...ikzou niet weten wathet werkwoord er voor is
maar die maakte alles ongeveer zelf en die zetten er dan ook expansie uitlaten op enzo..
zag er wel stoer uit..
|
|
snowboard is beter!! |
|
Pauluzzz[Furia]Jovinx |
20-2-2005 18:31 |
|
Neonlampje |
20-2-2005 18:36 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
He lude, als je nog skirt materiaal nodig hebt, moet je ff zeggen, wij hebben nog heel vele oude kapotte skirts over, waar we eigenlijk niks meer mee doen. Je kunt die dingen uit elkaar knippen en een paar stukken aan elkaar naaien, dan heb je weer een redelijk stuk voor skirt :P
Of je koopt gewoon een paar m^2 zeil-doek (voor boten)
Dat zou misschien wel gaaf zijn! fingerskirt? Ik zat te denken om nu eentje met randstraalprincipe te maken
|
|
|
|
Leen |
20-2-2005 18:37 |
Posts: 26877 |
kep ook wel es een V8 kettingzaag gezien,(stond hier op forum ofzo?) erg leuk :P
|
|
|
|
Zembla |
20-2-2005 18:44 |
Posts: 118 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
[...]
Dat zou misschien wel gaaf zijn! fingerskirt? Ik zat te denken om nu eentje met randstraalprincipe te maken
wat bedoel je met randstraal principe?
|
|
|
|
-Tom- |
20-2-2005 19:23 |
Posts: 4151 |
Fingerskirts uiteraad.
Over die uitknipvormen, ik had ergens een pdf file ofzo met wat voorbeelden van zo'n modehovercraft skirt. Geen fingerskirt, maar een bagskirt.
|
|
FTS Member |
|
xeno |
20-2-2005 19:27 |
Posts: 1189 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
kep ook wel es een V8 kettingzaag gezien,(stond hier op forum ofzo?) erg leuk :P
v8 2 tha bone
|
|
|
|
Neonlampje |
20-2-2005 19:28 |
Posts: 14825 |
hmm ik zal het onthouden!
zembla: randstraalprincipe.. heb je minder druk voor nodig dan bij finger en bag skirts.. je cre?ert een soort lucht-muur rondom je hovercraft.. waarbinnen je lucht op sluit, google maar ns naar randstraal en hovercraft ofzo.. levert vast wel wat op
|
|
|
|
koen-z |
20-2-2005 19:28 |
Posts: 3702 |
kan je je zelf dan optillen met een 50cc motertje? en is dat nou moeilijk zo'n hoeverkraft maken?
ik ga mij er ff in verdiepen..
Dit bericht is ge-edit door koen-z op 20-2-2005 19:30
|
|
|
|
-Tom- |
20-2-2005 19:30 |
Posts: 4151 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koen-z
kan je je zelf dan optillen met een 50cc motertje? en is dat nou moeilijk zo'n hoeverkraft maken?
In sommige formule 1 hovercrafts gebruiken ze 50cc (ok, geen langzame :P) motoren als liftmotor (dus alleen voor "omhoog" te gaan).
Dus jou optillen moet in principe ook wel gaan hoor
|
|
FTS Member |
|
koen-z |
20-2-2005 19:39 |
Posts: 3702 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]
In sommige formule 1 hovercrafts gebruiken ze 50cc (ok, geen langzame :P) motoren als liftmotor (dus alleen voor "omhoog" te gaan).
Dus jou optillen moet in principe ook wel gaan hoor
dus een big bad madderfakker als ik krijgt dat apparaat wel de lucht in. en ik neem an je dat vooruit gaat met zo'n big fan achterop. daar moet wel wat KW op zeker
|
|
|
|
-Tom- |
20-2-2005 19:47 |
Posts: 4151 |
Mwa, je hebt ook formule 25, dat houdt in dat je dan van die hovercrafts hebben die maximaal maar 25 pk hebben. Daar zitten van van die Honda motoren op, je kent ze wel, die ook op karts wel eens zitten (wel 2 takt uiteraard). Gaat alleen ubersloom
Wij racen met een Rotax 503, met standaard uitlaat en 2x36mm bing hebben die rond de 58 pk. Daarmee haal je ook snelheden van rond de 80 km/h op een goed recht eind. Tijdens de wedstrijden haal je topsnelheden van rond de 60 km/h met die hovercraft die wij hebben (en op 't water is dat best hard!). Die formule 1 hovercrafts kunnen rond de 160 km/h gaan (of harder, hoe meer vermogen, hoe harder vaak )
|
|
FTS Member |
|
koen-z |
20-2-2005 19:48 |
|
-Tom- |
20-2-2005 19:52 |
Posts: 4151 |
Nou, vraag maar aan Lawrence, die heeft toen een vastloper gehad op 't water (onder het motto, we moeten benzine besparen, dus ik stop er maar een kleinere sproeier in )
Op onze hovercrafts hebben we van dat schuim in de skirts zitten. Die hebben genoeg drijfvermogen om de hovercraft drijvend te houden. Je zinkt dus niet. Alleen je moet niet bewegen, want dan komt er water in het bodywork, en dan zink je dus wel. Toen lawrence die vastloper had, moest hij in de hovercraft blijven zitten en wachten tot iemand hem meetrok (jetski in dit geval), alleen die kerel gaf in 1x volgas, dus die trok de hovercraft half onder water, lawrence's pik werd toen bijna geamputeerd (zat een lus om z'n pink, en die trok toen strak ), hovercraft zat helemaal vol met water, was meer een onderzee?r geworden. Niet zo'n probleem opzich, ff omkiepen en hij is leeg. Alleen het motorblok is dan wat meer werk, cilinderkoppen eraf, en dan gewoon heel vaak aantrekken, carburateurs ff schoonmaken enzo, en gaan met die banaan!
Dit bericht is ge-edit door -Tom- op 20-2-2005 19:53
Dit bericht is ge-edit door -Tom- op 20-2-2005 19:53
|
|
FTS Member |
|
Dit topic is 6372 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 3
|
|