Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - putje in cylinderwand

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1062 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26427 - putje in cylinderwand
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 383 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

piwi 19-2-2005 21:25 Print topicpost
Posts: 42
toen ik vandaag mijn cylinder van mijn peugeot 103 heb gehaal d zag ik dat er een putje in de want zat niet zo groot maar toch nu vraag ik mij af of dit kwaad kan?
mijn brommer rijdt nochtans even snel enzo dus wrschijnlijk is die put er al lang .
Dan zit ik nog met een probleem aan beide kanten van een zuiger zitten zo 2 van die veerringetjes een soort cyclipsen ovaalvormig die een pennetje op zijn plaats houden dat de zuiger met de drijfstang verbindt dus een borgsysteem , nu heb ik die er uitgehaald met een tangetje , ik wou ze er terug insteken maar zag dat ze niet meer zo vast zaten als toen ik ze er heb uitgehaald , zou het kwaad kunnen als ik die er gewoon van tussen laat? want die pen krijg ik er toch nie uit en als die ringetjes in mijn cylinder zouden schieten zou er alleen maar een grotere put kunnen ontstaan . (binnekort verkoop ik hem toch aan ne nerd ofzo die er niets van kent )


 

Rock-Dog 19-2-2005 21:33 Print reply

Posts: 575
putje zal leiden tot beetje compressie verlies. Is niet veel van te merken, maar als je hem echt weer goed wilt hebben moet je hem uithonen.

En die ringetjes die jij bedoeld zijn pistonpenveertjes. Ik zou ze er maar in laten, in je zuiger zie je zo'n klein groefje waar die veertjes in passen. Als je ze daar in hebt gedraaid is het gewoon goed.

Alleen je laatste zin bevalt me niet, maar dat kan je zelf wss ook wel begrijpen hoop ik
 
honda_2takt_power 19-2-2005 21:36 Print reply

Posts: 6744
piston pen veertjes moet je ook niet met punttang dichtknijpen en dan erin douwen maar egwoon met geduld en een schroevendraaier erin dan blijft er spanning op staan
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
piwi 19-2-2005 21:37 Print reply
Posts: 42
ja daar heb je gelijk in kzou zelf ook niet graag opgelicht worden sorry
 
ironbird 19-2-2005 21:37 Print reply

Posts: 1096
memo to myself: never make business with piwi.

en ik zou de veertjes er maar indoen. ik heb ook eens gedacht van ze eruit te laten, maar dan zou je pistonpen mss in een spoelpoort kunne haken en dan ga je koprollen...$

verder is het steeds aan te raden deze seclipsjes te vervangen of op zijn minst terug een beetje open te knijpen/op spanning brengen.

Ik heb het al een aantal keren meegmaakt dat ze eruitnaaien en dan kan je een andere cilinder steken...
 
honda_2takt_power 19-2-2005 21:39 Print reply

Posts: 6744
of honen
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
ironbird 19-2-2005 21:41 Print reply

Posts: 1096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_2takt_power

of honen


en dan moet je ook een nieuwe zuiger kopen en al die handel dus komt het (meestal) goedkoper uit om een 2dehands cilindertje te kopen/van het schap te nemen
 
-Tom- 19-2-2005 21:45 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ironbird


verder is het steeds aan te raden deze seclipsjes te vervangen of op zijn minst terug een beetje open te knijpen/op spanning brengen.

Ik heb het al een aantal keren meegmaakt dat ze eruitnaaien en dan kan je een andere cilinder steken...

Gewoon nieuwe kopen dus. Dingen kosten een paar cent per stuk. Met een beetje geluk krijg je ze zelfs gratis mee.
 
FTS Member

Dit topic is 383 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved