Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - is dit nu een hoog toerige cilinder?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1251 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26415 - is dit nu een hoog toerige cilinder...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 918 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bullet 19-2-2005 20:13 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

[...]


Stond in de bijsluiter die bij de cilinder geleverd werd.

Je kunt namelijk een cilinder nooit perfect maken voor verschillende afstellingen.
Zo zijn de 110-malossi's LC gemaakt voor een malossi 110-uitlaat en voor een malossi 32mm carburateur. Verder moet er een cilinderpet op gemonteerd worden die zorgt voor een compressieverhouding van 1:10. Ook moet er een B9-bougie(er word een Bosch-bougie aangeraden maar de NGK B9ES is een vergelijkbare) in zitten.
Ook wordt er een malossi CDI aangeraden.

Wanneer je hem met een gewone 80 setup wil laten lopen wordt er een een sproeier en gasnaald bijgeleverd. Hiermee wordt de op het papier behaalde testresultaten behaald.
afbeelding


niet alles geloven wat malossi zegt, malossi beweert ook dat je de 22pk haalt met de nieuwe mhr cilinder

ben het wel eens met harrie, malossi spul zuigt (alleen de malossi spruitstuk is goed)

Dit bericht is ge-edit door Bullet op 19-2-2005 20:17
 
**My BungHole Will Speak Now**
Teunmenator 19-2-2005 20:24 Print reply

Posts: 2524
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3

maar idd 2 tact moet schreeuwen om aandacht (behalve als politie komt :P) nee veel toeren maken rijdt soms veel beter met de oude cil kwam ik niet boven de 9k uit en daar had ik ook gewoon hinder van want in een bochtschakelen is niet leuk(1x voor de lol gedaan met iemandt achterop!)daarna nooitmeer,niet gevallen btw maar als je net optrekt zoals bij mij in de buurt heel veel moet 30km zone drempels enz. en je gaat door een bocht kan je niet door versnellen en meestal als je 10k of 11k haald dan ben je de bocht uit of zo ver dat schakelen wel zonder enig gevaar kan en je kan die power van hoge toeren nog gebruiken om nog weg te komen mocht er iets gebeuren (iedere weeek ligt hier een bromfietser aangereden)dus
en het moet janken gewoon


als ik jou was zou ik gaan oefenen om in een bocht te kunnen schakelen...

Ik heb een 70cc eurokit op m'n dt met een luhao pijp (op het moment weer ff niet maargoed). Dat rijd heerlijk. zo ontzettend veel koppel, echt veel krachtonderin. en dan is het idd dat wanneer je het gas opengooid dat je ook echt doortrekt/wegrijd. Ik heb ook een hoogtoerige cilinder liggen, dat klinkt natuurlijk wel vet, vooral als je dan rustig in toeren rijd, terugschakeld en ervandoor knalt. Maar dat het nou fijn rijd kan ik niet zeggen..
 
MTX-speed 19-2-2005 20:24 Print reply

Posts: 1229
hmmm.... je legt het misschien verkeerd uit.
Malossi zegt waarschijnlijk dat het MOGELIJK is om er 22pk uit te halen, maar wanneer je niet af kunt stellen ofzo dan zal de cilinder dit hoogstwaarschijnlijk ook niet halen nee.

Aan de anders kant zie ik geen reden waarom Malossi in zijn eigen bijsluiter zou gaan liegen?

En inderdaad zul je de 110 malossi misschien harder kunnen laten lopen met een andere setup maar ik wed dat je betrouwbaarheid hieronder te lijden heeft. De setup die Malossi aanbeveelt is om de cilinder optimaal te laten lopen. Wat betekent: zo hard mogelijk, zo betrouwbaar mogelijk, en zo zuinig mogelijk.

Als ik eerlijk moet zijn, durf ik wel te zeggen dat de cilinder die ik van Malossi heb gekocht zijn geld meer dan waard is. Dit omdat niet alleen snelheid maar vooral ok betrouwbaarheid bij mij hoog in het vaandel staat.
 
honda_2takt_power 19-2-2005 20:26 Print reply

Posts: 6744
je betaalt alleen veel te veel voor grotendeels alleen voor het merk
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
PRO TUNING 19-2-2005 20:27 Print reply

Posts: 4000
Ik denk dat op de meeste brommers een " opgevoerde " toerenteller zit.

Als je de meeste cilinders narekent leveren ze meestal hun maximaal vermogen bij 6500 / 7000 RPM. Reken hier zo`n 2000 / 2500 RPM bij en dan heb je het toerental wat de meeste blokken zullen draaien.


 
Bullet 19-2-2005 20:27 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

hmmm.... je legt het misschien verkeerd uit.
Malossi zegt waarschijnlijk dat het MOGELIJK is om er 22pk uit te halen, maar wanneer je niet af kunt stellen ofzo dan zal de cilinder dit hoogstwaarschijnlijk ook niet halen nee.

Aan de anders kant zie ik geen reden waarom Malossi in zijn eigen bijsluiter zou gaan liegen?




nee, want elke idioot kan wel zien aan de cil dat de 22pk zo goed als onmogelijk met zo'n tamme (+slecht afgewerkte} cilinder.
 
**My BungHole Will Speak Now**
richard3 19-2-2005 21:18 Print reply

Posts: 5198
denk dat dat schakelen in de bocht ook gewoon een kwestie is dat auto's dat niet gewend zijn want ik had bij een vriend achterop gezeten en toen die schakelde in een bocht door de terugval enz. knalde de auto achter ons vol tegen ons aan (arm gebroken)dus miss dat ik het idee minderperettig vindt of zo kan ook maar deze cil zal onderin ook wel redelijk kracht leveren volgens mij mijn oude ori cil deed dat dus niet dan had je van 6tot9k kracht en voor de rest kon je het vergeten das dus wel klote hoop iigg dat het lekker rijdt en rustig toeren en dan terug schakelen voor kracht vindt ik niet zo'n probleem hoor
 
op naar de grote brommers

Dit topic is 918 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved