richard3 |
19-2-2005 18:42 |
Posts: 5198 |
dus volgens jou is ie hoogtoerig das mooi
|
|
op naar de grote brommers |
|
christianos |
19-2-2005 19:29 |
Posts: 20445 |
welke brommer? MT?
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
19-2-2005 19:31 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: meneer zuigerveer
eurocilindro is een best prijzig merk dus ik ga der vanuit dat dit niet is en hij de 11/12k wel haalt.
dus duur merk is hoogtoerig??
ok logisch....
|
|
|
|
puch_master |
19-2-2005 19:36 |
Posts: 3429 |
orri cil is duur en ook niet bepaald hoog toerig
|
|
Toyota AE86 Levin coupé |
|
Tijzzz |
19-2-2005 19:37 |
Posts: 4215 |
Ik heb Athena onder mn MT (maar aan de onderkant van mn spruitstukaansluiting staat eurocilindro )
Daarmee haalde ik op de toerenteller van een MB 10500 tot 11000
|
|
|
|
Bullet |
19-2-2005 19:38 |
Posts: 12150 |
Athena = eurocilindro
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
MTX-speed |
19-2-2005 19:38 |
Posts: 1229 |
Het hoogtoerige zit niet altijd alleen in de cilinder.
Zo heb ik altij 110c malossi gereden. Deze cilinders kunnen, mits je ze goed afsteld, makkelijk tot de 12000 of soms wel 13000 toeren gaan.
De mijn ging echter hooguit tot de 9500 toeren maar trok op zich hartstikke goed. Dit kwam omdat ik er een 80-Proma onder had hangen. Zo laat een 80-uitlaat altijd wat minder lucht door dan een echte 110-uitlaat wat al aardig in toeren scheelt. Verder lag er maar een 24mm achter terwijl deze cilinders gemaakt zijn voor 32mm. En ook de luchtslang die relatief weinig lucht doorlaat hielp hieraan mee.
Het lijkt allemaal wel leuk en aardig dat je een hoogtoerige cilinder hebt maar neem van mij aan dat hoe meer toeren je krukas maakt hoe sneller je cilinder verslijt. Ik heb zelf een 110 malossi gekocht omdat ik een betrouwbare cilinder wou die lang mee zou gaan. Qua dat betreft heb ik er zeker een hele goede cilinder aan gehad.
|
|
|
|
Bullet |
19-2-2005 19:40 |
Posts: 12150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
Het hoogtoerige zit niet altijd alleen in de cilinder.
Zo heb ik altij 110c malossi gereden. Deze cilinders kunnen, mits je ze goed afsteld, makkelijk tot de 12000 of soms wel 13000 toeren gaan.
De mijn ging echter hooguit tot de 9500 toeren maar trok op zich hartstikke goed. Dit kwam omdat ik er een 80-Proma onder had hangen. Zo laat een 80-uitlaat altijd wat minder lucht door dan een echte 110-uitlaat wat al aardig in toeren scheelt. Verder lag er maar een 24mm achter terwijl deze cilinders gemaakt zijn voor 32mm. En ook de luchtslang die relatief weinig lucht doorlaat hielp hieraan mee.
Het lijkt allemaal wel leuk en aardig dat je een hoogtoerige cilinder hebt maar neem van mij aan dat hoe meer toeren je krukas maakt hoe sneller je cilinder verslijt. Ik heb zelf een 110 malossi gekocht omdat ik een betrouwbare cilinder wou die lang mee zou gaan. Qua dat betreft heb ik er zeker een hele goede cilinder aan gehad.
en hoe kom je daarbij?
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
richard3 |
19-2-2005 19:41 |
Posts: 5198 |
gaat om een nsr btw ik heb daarbij een techno zoals eersder vermeld en 20mm dellorto dus daar zal het niet aan liggen maar 10 11 12 k moet haalbaar zijn ?
|
|
op naar de grote brommers |
|
Joostvdw |
19-2-2005 19:45 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: richard3
gaat om een nsr btw ik heb daarbij een techno zoals eersder vermeld en 20mm dellorto dus daar zal het niet aan liggen maar 10 11 12 k moet haalbaar zijn ?
waarom wil je veel toeren maken? dan slijt alles alleen maar harder en laagtoerig met zware vertanding gaat net zo hard
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
KaWaReZ |
19-2-2005 19:53 |
Posts: 20582 |
2tact moet toeren maken
te laagtoerig trek je vanalles kapot
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
MTX-speed |
19-2-2005 19:56 |
Posts: 1229 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bullet
[...]
en hoe kom je daarbij?
Stond in de bijsluiter die bij de cilinder geleverd werd.
Je kunt namelijk een cilinder nooit perfect maken voor verschillende afstellingen.
Zo zijn de 110-malossi's LC gemaakt voor een malossi 110-uitlaat en voor een malossi 32mm carburateur. Verder moet er een cilinderpet op gemonteerd worden die zorgt voor een compressieverhouding van 1:10. Ook moet er een B9-bougie(er word een Bosch-bougie aangeraden maar de NGK B9ES is een vergelijkbare) in zitten.
Ook wordt er een malossi CDI aangeraden.
Wanneer je hem met een gewone 80 setup wil laten lopen wordt er een een sproeier en gasnaald bijgeleverd. Hiermee wordt de op het papier behaalde testresultaten behaald.
|
|
|
|
richard3 |
19-2-2005 20:04 |
Posts: 5198 |
maar idd 2 tact moet schreeuwen om aandacht (behalve als politie komt :P) nee veel toeren maken rijdt soms veel beter met de oude cil kwam ik niet boven de 9k uit en daar had ik ook gewoon hinder van want in een bochtschakelen is niet leuk(1x voor de lol gedaan met iemandt achterop!)daarna nooitmeer,niet gevallen btw maar als je net optrekt zoals bij mij in de buurt heel veel moet 30km zone drempels enz. en je gaat door een bocht kan je niet door versnellen en meestal als je 10k of 11k haald dan ben je de bocht uit of zo ver dat schakelen wel zonder enig gevaar kan en je kan die power van hoge toeren nog gebruiken om nog weg te komen mocht er iets gebeuren (iedere weeek ligt hier een bromfietser aangereden)dus
en het moet janken gewoon
|
|
op naar de grote brommers |
|
Joostvdw |
19-2-2005 20:09 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: richard3
maar idd 2 tact moet schreeuwen om aandacht (behalve als politie komt :P) nee veel toeren maken rijdt soms veel beter met de oude cil kwam ik niet boven de 9k uit en daar had ik ook gewoon hinder van want in een bochtschakelen is niet leuk(1x voor de lol gedaan met iemandt achterop!)daarna nooitmeer,niet gevallen btw maar als je net optrekt zoals bij mij in de buurt heel veel moet 30km zone drempels enz. en je gaat door een bocht kan je niet door versnellen en meestal als je 10k of 11k haald dan ben je de bocht uit of zo ver dat schakelen wel zonder enig gevaar kan en je kan die power van hoge toeren nog gebruiken om nog weg te komen mocht er iets gebeuren (iedere weeek ligt hier een bromfietser aangereden)dus
en het moet janken gewoon
jij kan niet schakelen in een bocht
een laagtoerige cil hoef je amper te schakelen want hij gaat bij elk toerental ervandoor als je het gas open trekt, dus dat je met en hoogtoerige cil sneller weg bent, klopt niet perse
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Blukaap2 |
19-2-2005 20:13 |
Posts: 9953 |
Idd, laagtoerig koppelmonster is, vooral bij normaal straatgebruik, veel en veel sneller en vooral makkelijker te rijden.
En een malossi 110 voor NSR is een veel te dure kutcilinder voor malossi geilende aapjes imho
|
|
Stoere brommers |
|