Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - is dit nu een hoog toerige cilinder?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1148 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26415 - is dit nu een hoog toerige cilinder...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 919 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

richard3 19-2-2005 17:56 Print topicpost

Posts: 5198
ik heb laatst een 70cc eurocindro gekocht nu zij de brommerboer hier in de buurt dat deze cil helemaal niet hoogtoerig is en nog geen 10 k haalt en dat ik bij 9k al heel blij mocht wezen

is dit nu waar? want ik had zo'n 11/12k gehoord hier op brommerforum (nu heb ik hem al en ook de techno die er bij zit zou dit nou lopen als die cil niet hoog toerig blijkt te zijn ?
 
op naar de grote brommers

richard3 19-2-2005 18:42 Print reply

Posts: 5198
dus volgens jou is ie hoogtoerig das mooi

 
op naar de grote brommers
christianos 19-2-2005 19:29 Print reply

Posts: 20445
welke brommer? MT?
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 19-2-2005 19:31 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: meneer zuigerveer

eurocilindro is een best prijzig merk dus ik ga der vanuit dat dit niet is en hij de 11/12k wel haalt.


dus duur merk is hoogtoerig??

ok logisch....
 
puch_master 19-2-2005 19:36 Print reply

Posts: 3429
orri cil is duur en ook niet bepaald hoog toerig
 
Toyota AE86 Levin coupé
Tijzzz 19-2-2005 19:37 Print reply

Posts: 4215
Ik heb Athena onder mn MT (maar aan de onderkant van mn spruitstukaansluiting staat eurocilindro )

Daarmee haalde ik op de toerenteller van een MB 10500 tot 11000
 
Bullet 19-2-2005 19:38 Print reply

Posts: 12150
Athena = eurocilindro
 
**My BungHole Will Speak Now**
MTX-speed 19-2-2005 19:38 Print reply

Posts: 1229
Het hoogtoerige zit niet altijd alleen in de cilinder.
Zo heb ik altij 110c malossi gereden. Deze cilinders kunnen, mits je ze goed afsteld, makkelijk tot de 12000 of soms wel 13000 toeren gaan.
De mijn ging echter hooguit tot de 9500 toeren maar trok op zich hartstikke goed. Dit kwam omdat ik er een 80-Proma onder had hangen. Zo laat een 80-uitlaat altijd wat minder lucht door dan een echte 110-uitlaat wat al aardig in toeren scheelt. Verder lag er maar een 24mm achter terwijl deze cilinders gemaakt zijn voor 32mm. En ook de luchtslang die relatief weinig lucht doorlaat hielp hieraan mee.

Het lijkt allemaal wel leuk en aardig dat je een hoogtoerige cilinder hebt maar neem van mij aan dat hoe meer toeren je krukas maakt hoe sneller je cilinder verslijt. Ik heb zelf een 110 malossi gekocht omdat ik een betrouwbare cilinder wou die lang mee zou gaan. Qua dat betreft heb ik er zeker een hele goede cilinder aan gehad.
 
Bullet 19-2-2005 19:40 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

Het hoogtoerige zit niet altijd alleen in de cilinder.
Zo heb ik altij 110c malossi gereden. Deze cilinders kunnen, mits je ze goed afsteld, makkelijk tot de 12000 of soms wel 13000 toeren gaan.
De mijn ging echter hooguit tot de 9500 toeren maar trok op zich hartstikke goed. Dit kwam omdat ik er een 80-Proma onder had hangen. Zo laat een 80-uitlaat altijd wat minder lucht door dan een echte 110-uitlaat wat al aardig in toeren scheelt. Verder lag er maar een 24mm achter terwijl deze cilinders gemaakt zijn voor 32mm. En ook de luchtslang die relatief weinig lucht doorlaat hielp hieraan mee.

Het lijkt allemaal wel leuk en aardig dat je een hoogtoerige cilinder hebt maar neem van mij aan dat hoe meer toeren je krukas maakt hoe sneller je cilinder verslijt. Ik heb zelf een 110 malossi gekocht omdat ik een betrouwbare cilinder wou die lang mee zou gaan. Qua dat betreft heb ik er zeker een hele goede cilinder aan gehad.


en hoe kom je daarbij?
 
**My BungHole Will Speak Now**
richard3 19-2-2005 19:41 Print reply

Posts: 5198
gaat om een nsr btw ik heb daarbij een techno zoals eersder vermeld en 20mm dellorto dus daar zal het niet aan liggen maar 10 11 12 k moet haalbaar zijn ?
 
op naar de grote brommers
Joostvdw 19-2-2005 19:45 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3

gaat om een nsr btw ik heb daarbij een techno zoals eersder vermeld en 20mm dellorto dus daar zal het niet aan liggen maar 10 11 12 k moet haalbaar zijn ?


waarom wil je veel toeren maken? dan slijt alles alleen maar harder en laagtoerig met zware vertanding gaat net zo hard

 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
KaWaReZ 19-2-2005 19:53 Print reply

Posts: 20582
2tact moet toeren maken
te laagtoerig trek je vanalles kapot
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
MTX-speed 19-2-2005 19:56 Print reply

Posts: 1229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet

[...]


en hoe kom je daarbij?


Stond in de bijsluiter die bij de cilinder geleverd werd.

Je kunt namelijk een cilinder nooit perfect maken voor verschillende afstellingen.
Zo zijn de 110-malossi's LC gemaakt voor een malossi 110-uitlaat en voor een malossi 32mm carburateur. Verder moet er een cilinderpet op gemonteerd worden die zorgt voor een compressieverhouding van 1:10. Ook moet er een B9-bougie(er word een Bosch-bougie aangeraden maar de NGK B9ES is een vergelijkbare) in zitten.
Ook wordt er een malossi CDI aangeraden.

Wanneer je hem met een gewone 80 setup wil laten lopen wordt er een een sproeier en gasnaald bijgeleverd. Hiermee wordt de op het papier behaalde testresultaten behaald.

 
richard3 19-2-2005 20:04 Print reply

Posts: 5198
maar idd 2 tact moet schreeuwen om aandacht (behalve als politie komt :P) nee veel toeren maken rijdt soms veel beter met de oude cil kwam ik niet boven de 9k uit en daar had ik ook gewoon hinder van want in een bochtschakelen is niet leuk(1x voor de lol gedaan met iemandt achterop!)daarna nooitmeer,niet gevallen btw maar als je net optrekt zoals bij mij in de buurt heel veel moet 30km zone drempels enz. en je gaat door een bocht kan je niet door versnellen en meestal als je 10k of 11k haald dan ben je de bocht uit of zo ver dat schakelen wel zonder enig gevaar kan en je kan die power van hoge toeren nog gebruiken om nog weg te komen mocht er iets gebeuren (iedere weeek ligt hier een bromfietser aangereden)dus
en het moet janken gewoon
 
op naar de grote brommers
Joostvdw 19-2-2005 20:09 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3

maar idd 2 tact moet schreeuwen om aandacht (behalve als politie komt :P) nee veel toeren maken rijdt soms veel beter met de oude cil kwam ik niet boven de 9k uit en daar had ik ook gewoon hinder van want in een bochtschakelen is niet leuk(1x voor de lol gedaan met iemandt achterop!)daarna nooitmeer,niet gevallen btw maar als je net optrekt zoals bij mij in de buurt heel veel moet 30km zone drempels enz. en je gaat door een bocht kan je niet door versnellen en meestal als je 10k of 11k haald dan ben je de bocht uit of zo ver dat schakelen wel zonder enig gevaar kan en je kan die power van hoge toeren nog gebruiken om nog weg te komen mocht er iets gebeuren (iedere weeek ligt hier een bromfietser aangereden)dus
en het moet janken gewoon


jij kan niet schakelen in een bocht

een laagtoerige cil hoef je amper te schakelen want hij gaat bij elk toerental ervandoor als je het gas open trekt, dus dat je met en hoogtoerige cil sneller weg bent, klopt niet perse

 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Blukaap2 19-2-2005 20:13 Print reply

Posts: 9953
Idd, laagtoerig koppelmonster is, vooral bij normaal straatgebruik, veel en veel sneller en vooral makkelijker te rijden.

En een malossi 110 voor NSR is een veel te dure kutcilinder voor malossi geilende aapjes imho
 
Stoere brommers

Dit topic is 919 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved