Rio88 |
19-2-2005 17:29 |
Posts: 841 |
er staat geen maat voor (staat ook in je boekje als je voor certi. leert) maja, als je ongeveer de middelste lijn opgereden hebt, dat daar geen groef meer zit zou ik voor nieuw bandje gaan kijken
|
|
|
|
Arjanus |
19-2-2005 17:33 |
Posts: 9073 |
sommige banden hebben geen eens middelste groef
zolang je nog profiel over hele breedte/lengte van de band heb mag je iig nog rijden
eerder vervangen is beter vooral bij dit weer
goeie band ,ligt eraan of je een harde of een zachte band wil
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
Blukaap2 |
19-2-2005 17:37 |
Posts: 9955 |
Zitten nog wel eens slijtindicatoren op (aangegeven met TWI of een pijltje op de rand van de band, dan zit er een soort blokje ergens op de band)
Als die op dezelfde hoogte zitten als je loopvlak is ie versleten.
Maar normaal gesproken word 1,5-2mm profieldiepte als minimaal beschouwd.
Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 19-2-2005 17:37
|
|
Stoere brommers |
|
Racekip #1 |
19-2-2005 17:38 |
Posts: 1119 |
er zitten van die kleine bobbeltjes in je profiel, dat zijn slijtage indicatoren, als ze tot daar afgesleten zijn, dan moet je ze vervangen
en ik geloof dat de minimale diepte 1,6mm is
|
|
loud pipes saves lives |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
19-2-2005 17:40 |
Posts: 17929 |
zoiets leer je bij je brommercert...... 1,6mm
|
|
|
|
Racekip #1 |
19-2-2005 17:43 |
Posts: 1119 |
jij heb en racer he, dan zal ik wel voor goeie bandjes gaan, pirelli of metzeler
wel zachte geen keiharde kenda's ofzo
|
|
loud pipes saves lives |
|
Arjanus |
19-2-2005 17:47 |
Posts: 9073 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TSX freak
zoiets leer je bij je brommercert...... 1,6mm
dan weet ik niet in welk land jij dat geleerd heb , want er bestaat geen minimum profieldiepte voor bromfietsbanden !
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
wildhaguh |
19-2-2005 17:56 |
Posts: 1650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TSX freak
zoiets leer je bij je brommercert...... 1,6mm
fout
voor auto is 1.6 mm (ben zelf voor monteur aan het leren en weet het zeker)
brommer geen minimale diepte
en ik heb me certificaat boekje hier ergens ligge
ff zoeke
gevonde ik zoek het ff op
gevonde
er staat
BANDEN
de wielen moeten voorzien zijn van luchtbanden, die geen uitstulpingen of dusdanige beschadingingen vertonen dat het karkas zichtbaar is. banden mogen geen scherp uitstekende delen hebbe. De banden spaning moet goed zijn de de band mag niet kunnen aanlopen. OVER DE HELE LENGTE EN BREEDTE MOET DE BAND PROFIEL HEBBEN. AANGERADEN WORDT OM EEN PROFIELDIEPTE TE HEBBEN VAN MINIMAAL 1 MM WETTELIJK IS GEEN PROFIEL DIEPTE BEPAALD ALLEEN PROFIEL IS VEREIST.
nouw
dus als er maar geen gladde plekken opzitten
|
|
www.brommer-onderdelen.tk |
|
ThaYankee |
19-2-2005 19:00 |
Posts: 699 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Racekip #1
jij heb en racer he, dan zal ik wel voor goeie bandjes gaan, pirelli of metzeler
wel zachte geen keiharde kenda's ofzo
die kenda rijd anders wel donders relaxt, kep er ook eentje achterliggen van kenda, en kan der erg strak mee door de bochten, alleen bij wat natter weer voel je dat de grip minder wordt, maar bij droog weer zijn ze super
|
|
malaguti rst ! ! ! |
|
Racekip #1 |
19-2-2005 19:04 |
Posts: 1119 |
ja dat had ik dus ook, bij mijn vorige bromfiets
maar ik ben er niet zo kapot van van Kenda's
omdat ik vondt dat ze nogal snel hun grip kwijt waren, maar kan wel zijn dat ik net het verkeerde type had hoor
maar ze gaan wel lang mee
Dit bericht is ge-edit door Racekip #1 op 19-2-2005 19:05
|
|
loud pipes saves lives |
|
low rider1 |
19-2-2005 19:35 |
Posts: 60 |
zoiets leer je bij je brommercert...... 1,6mm
ik heb geleerd dat er geen wettelijke profiel diepte is maar er word minimaal 1mm aan bevolen
|
|
|
|
MTX-speed |
19-2-2005 19:44 |
Posts: 1229 |
bij m'n brommer heb ik altijd mijn voorband ruim op tijd vervangen, bij minder dan 1,5mm.
De achterband reed ik meestal tot de canvas op. Aangezien er toch niet veel vermogen op de achterband komt was ik hier nooit zo bang voor.
Nu ik motor rijd en er veel meer vermogen op de achterband komt vervang ik mijn achterbanden al bij een profieldiepte die minder is dan 2mm.
Het wettelijk limiet bij motoren is 2mm.
Ik raad aan bij een brommer je achterbanden zo ver mogelijk op te rijden, scheelt toch weer wat duiten. Je voorband zou ik zomaar niet op besparen.
Nog een tip: wanneer je (bijvoorbeeld als je noppenbanden hebt liggen) voorband schuin af begint te slijten, draai deze dan NOOIT om. Ik raad dit te strengste af!!! De reden is dat wanneer je je band omdraait je veel meer last hebt van aquaplanning.
|
|
|
|
Joostvdw |
19-2-2005 19:47 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
bij m'n brommer heb ik altijd mijn voorband ruim op tijd vervangen, bij minder dan 1,5mm.
De achterband reed ik meestal tot de canvas op. Aangezien er toch niet veel vermogen op de achterband komt was ik hier nooit zo bang voor.
Nu ik motor rijd en er veel meer vermogen op de achterband komt vervang ik mijn achterbanden al bij een profieldiepte die minder is dan 2mm.
Het wettelijk limiet bij motoren is 2mm.
Ik raad aan bij een brommer je achterbanden zo ver mogelijk op te rijden, scheelt toch weer wat duiten. Je voorband zou ik zomaar niet op besparen.
Nog een tip: wanneer je (bijvoorbeeld als je noppenbanden hebt liggen) voorband schuin af begint te slijten, draai deze dan NOOIT om. Ik raad dit te strengste af!!! De reden is dat wanneer je je band omdraait je veel meer last hebt van aquaplanning.
echte aquaplaning op een brommer is erg moeilijk te halen en zolang et geen rotatie banden zijn is het niet erg
bij auto's is het btw idd 1,6mm wettelijke grens maar bij 2,0mm worden ze meestal al vervangen
je achterband oprijden tot het karkas lijkt me niet slim omdat als je door de bocht gaat er altijd dwarskrachten op je band komen die geen grip heeft dan....
Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 19-2-2005 19:48
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
mikkel |
19-2-2005 19:56 |
Posts: 1587 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]
echte aquaplaning op een brommer is erg moeilijk te halen en zolang et geen rotatie banden zijn is het niet erg
bij auto's is het btw idd 1,6mm wettelijke grens maar bij 2,0mm worden ze meestal al vervangen
je achterband oprijden tot het karkas lijkt me niet slim omdat als je door de bocht gaat er altijd dwarskrachten op je band komen die geen grip heeft dan....
Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 19-2-2005 19:48
je noppen lijten schuin af dus dan krijg je eigenlijk van zelf een 1 richtings band dus ik zou dus goed naar mtx speed luistren
|
|
glaasje op laat je berijden |
|
the-roadrunner |
19-2-2005 19:56 |
Posts: 499 |
ouwe banden, of banden die bijan opzijn moet je op burnen, en daar dan vann filmpjes maken
hehe net als nasic bij zen rs, dat was echt sick!
|
|
lalalalalala echt v@ |
|