Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - banden versleten of niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 687 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #26412 - banden versleten of niet
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2098 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dries-xpower 19-2-2005 17:13 Print topicpost
Posts: 293
hoe kan je eignelijk zien of je banden versleten zijn of niet hoeveel mm moet je nog hebben in de groeven , en welke band leg je best er op als je nieuwe wilt ( nu heb ik pirelli )
 

Rio88 19-2-2005 17:29 Print reply

Posts: 841
er staat geen maat voor (staat ook in je boekje als je voor certi. leert) maja, als je ongeveer de middelste lijn opgereden hebt, dat daar geen groef meer zit zou ik voor nieuw bandje gaan kijken
 
Arjanus 19-2-2005 17:33 Print reply

Posts: 9073
sommige banden hebben geen eens middelste groef

zolang je nog profiel over hele breedte/lengte van de band heb mag je iig nog rijden

eerder vervangen is beter vooral bij dit weer

goeie band ,ligt eraan of je een harde of een zachte band wil

 
lieber nurburgring als ehering
Blukaap2 19-2-2005 17:37 Print reply

Posts: 9955
Zitten nog wel eens slijtindicatoren op (aangegeven met TWI of een pijltje op de rand van de band, dan zit er een soort blokje ergens op de band)
Als die op dezelfde hoogte zitten als je loopvlak is ie versleten.

Maar normaal gesproken word 1,5-2mm profieldiepte als minimaal beschouwd.

Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 19-2-2005 17:37
 
Stoere brommers
Racekip #1 19-2-2005 17:38 Print reply

Posts: 1119
er zitten van die kleine bobbeltjes in je profiel, dat zijn slijtage indicatoren, als ze tot daar afgesleten zijn, dan moet je ze vervangen
en ik geloof dat de minimale diepte 1,6mm is
 
loud pipes saves lives
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 19-2-2005 17:40 Print reply

Posts: 17929
zoiets leer je bij je brommercert...... 1,6mm
 
Racekip #1 19-2-2005 17:43 Print reply

Posts: 1119
jij heb en racer he, dan zal ik wel voor goeie bandjes gaan, pirelli of metzeler

wel zachte geen keiharde kenda's ofzo
 
loud pipes saves lives
Arjanus 19-2-2005 17:47 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX freak

zoiets leer je bij je brommercert...... 1,6mm


dan weet ik niet in welk land jij dat geleerd heb , want er bestaat geen minimum profieldiepte voor bromfietsbanden !


 
lieber nurburgring als ehering
wildhaguh 19-2-2005 17:56 Print reply

Posts: 1650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX freak

zoiets leer je bij je brommercert...... 1,6mm


fout

voor auto is 1.6 mm (ben zelf voor monteur aan het leren en weet het zeker)

brommer geen minimale diepte
en ik heb me certificaat boekje hier ergens ligge

ff zoeke
gevonde ik zoek het ff op
gevonde
er staat

BANDEN
de wielen moeten voorzien zijn van luchtbanden, die geen uitstulpingen of dusdanige beschadingingen vertonen dat het karkas zichtbaar is. banden mogen geen scherp uitstekende delen hebbe. De banden spaning moet goed zijn de de band mag niet kunnen aanlopen. OVER DE HELE LENGTE EN BREEDTE MOET DE BAND PROFIEL HEBBEN. AANGERADEN WORDT OM EEN PROFIELDIEPTE TE HEBBEN VAN MINIMAAL 1 MM WETTELIJK IS GEEN PROFIEL DIEPTE BEPAALD ALLEEN PROFIEL IS VEREIST.

nouw
dus als er maar geen gladde plekken opzitten
 
www.brommer-onderdelen.tk
ThaYankee 19-2-2005 19:00 Print reply

Posts: 699
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Racekip #1

jij heb en racer he, dan zal ik wel voor goeie bandjes gaan, pirelli of metzeler

wel zachte geen keiharde kenda's ofzo


die kenda rijd anders wel donders relaxt, kep er ook eentje achterliggen van kenda, en kan der erg strak mee door de bochten, alleen bij wat natter weer voel je dat de grip minder wordt, maar bij droog weer zijn ze super
 
malaguti rst ! ! !
Racekip #1 19-2-2005 19:04 Print reply

Posts: 1119
ja dat had ik dus ook, bij mijn vorige bromfiets

maar ik ben er niet zo kapot van van Kenda's

omdat ik vondt dat ze nogal snel hun grip kwijt waren, maar kan wel zijn dat ik net het verkeerde type had hoor

maar ze gaan wel lang mee

Dit bericht is ge-edit door Racekip #1 op 19-2-2005 19:05
 
loud pipes saves lives
low rider1 19-2-2005 19:35 Print reply
Posts: 60
zoiets leer je bij je brommercert...... 1,6mm

ik heb geleerd dat er geen wettelijke profiel diepte is maar er word minimaal 1mm aan bevolen
 
MTX-speed 19-2-2005 19:44 Print reply

Posts: 1229
bij m'n brommer heb ik altijd mijn voorband ruim op tijd vervangen, bij minder dan 1,5mm.
De achterband reed ik meestal tot de canvas op. Aangezien er toch niet veel vermogen op de achterband komt was ik hier nooit zo bang voor.

Nu ik motor rijd en er veel meer vermogen op de achterband komt vervang ik mijn achterbanden al bij een profieldiepte die minder is dan 2mm.
Het wettelijk limiet bij motoren is 2mm.

Ik raad aan bij een brommer je achterbanden zo ver mogelijk op te rijden, scheelt toch weer wat duiten. Je voorband zou ik zomaar niet op besparen.

Nog een tip: wanneer je (bijvoorbeeld als je noppenbanden hebt liggen) voorband schuin af begint te slijten, draai deze dan NOOIT om. Ik raad dit te strengste af!!! De reden is dat wanneer je je band omdraait je veel meer last hebt van aquaplanning.
 
Joostvdw 19-2-2005 19:47 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

bij m'n brommer heb ik altijd mijn voorband ruim op tijd vervangen, bij minder dan 1,5mm.
De achterband reed ik meestal tot de canvas op. Aangezien er toch niet veel vermogen op de achterband komt was ik hier nooit zo bang voor.

Nu ik motor rijd en er veel meer vermogen op de achterband komt vervang ik mijn achterbanden al bij een profieldiepte die minder is dan 2mm.
Het wettelijk limiet bij motoren is 2mm.

Ik raad aan bij een brommer je achterbanden zo ver mogelijk op te rijden, scheelt toch weer wat duiten. Je voorband zou ik zomaar niet op besparen.

Nog een tip: wanneer je (bijvoorbeeld als je noppenbanden hebt liggen) voorband schuin af begint te slijten, draai deze dan NOOIT om. Ik raad dit te strengste af!!! De reden is dat wanneer je je band omdraait je veel meer last hebt van aquaplanning.


echte aquaplaning op een brommer is erg moeilijk te halen en zolang et geen rotatie banden zijn is het niet erg

bij auto's is het btw idd 1,6mm wettelijke grens maar bij 2,0mm worden ze meestal al vervangen

je achterband oprijden tot het karkas lijkt me niet slim omdat als je door de bocht gaat er altijd dwarskrachten op je band komen die geen grip heeft dan....

Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 19-2-2005 19:48
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
mikkel 19-2-2005 19:56 Print reply

Posts: 1587
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

[...]


echte aquaplaning op een brommer is erg moeilijk te halen en zolang et geen rotatie banden zijn is het niet erg

bij auto's is het btw idd 1,6mm wettelijke grens maar bij 2,0mm worden ze meestal al vervangen

je achterband oprijden tot het karkas lijkt me niet slim omdat als je door de bocht gaat er altijd dwarskrachten op je band komen die geen grip heeft dan....

Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 19-2-2005 19:48


je noppen lijten schuin af dus dan krijg je eigenlijk van zelf een 1 richtings band dus ik zou dus goed naar mtx speed luistren
 
glaasje op laat je berijden
the-roadrunner 19-2-2005 19:56 Print reply
Posts: 499
ouwe banden, of banden die bijan opzijn moet je op burnen, en daar dan vann filmpjes maken

hehe net als nasic bij zen rs, dat was echt sick!
 
lalalalalala echt v@

Dit topic is 2098 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved