Ik zit eraan te denken om mijn RS50 ,die nog geheel standaard is,( behalve dat de prop uit de uitlaat is verwijderd )een beetje op te voeren.
Nu wil ik deze cilinder kopen, een Hebo Manston 50 cc.
Nu mijn vraag : Heeft iemand ervaring met deze cilinder ? En rijdt het ook wel lekker in de lagere toeren met zo'n snelle cilinder ? Ohja, ik heb al een grotere carb gekocht ( Dellorto PHGB 16mm ) , maar zou ik mijn standaard uitlaat kunnen behouden ? En wat voor de krukas? Kan mijn standaard krukas die snellere cilinder wel aan ?
Liever een zuster als hoer , dan een politieagent als broer .
als deze cilinder hoogtoerig is zou ik er een andetre krukas bij nemen maar anders kan je gewoon doorijden met deze krukas..
je kan je standaard uitlaat gewoon behouden maar dan haal je niet alles uit je cilinder..
zo'n manston, 50 en 70, is niet echt iets voor een standaard uitlaat en is ook erg hoogtoerig, die komt dan ook pas goed tot zijn recht met een pro-race uitlaat. Gewoon een laagtoerige 70 gietijzeren cilinder kopen, daar kan je ori uitlaat op behouden.
zo'n manston, 50 en 70, is niet echt iets voor een standaard uitlaat en is ook erg hoogtoerig, die komt dan ook pas goed tot zijn recht met een pro-race uitlaat. Gewoon een laagtoerige 70 gietijzeren cilinder kopen, daar kan je ori uitlaat op behouden.
rijd imho ook 10x fijner als je in de stad rondkart
ik had eerst een 50snel op me mt en dat vond ik eigenlijk al niet fijn qua powerband, zo'n 50/70 hebo heeft dat nog veel sterker
en een slomere gietijzeren 70 gaat nog steeds goed hard en kan je honen als er iets fout gaat