Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Yeah, 16mm gekocht!!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 852 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2640 - Yeah, 16mm gekocht!!!
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 468 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Steve_ZHC 14-1-02?14:46 Print topicpost

Posts: 2716
27 euro, incl spruitstuk, en dat ding is perfect, helemaal schoongemaakt, alles is nog in orde!!!
Maar maakt zo'n grotere carb uit op een 50 imi met drukpet, luhao 50 bocht en org. membraan met carbonklepskes?
Zo ja hoeveel?(+5, +10 km p/u?)
Nu moet ik alleen nog een 70 imi, 45mm kop, chromen 70cc uitlaatje...en een nieuwe ketting
 

MBBBBBB 14-1-02?15:43 Print reply
Posts: 2340
Scheelt 5 km/h denk ik, en je merkt het wel in het optrekken.....

Gefeliciteerd
 
Woeter 14-1-02?16:07 Print reply

Posts: 2832
Dat kan je zo moeilijk zeggen, je moet em gewoon monteren en vooral GOED afstellen!! dan merk je het wel he. Misschien kan je er een iets zwaardere twvh op zetten
 
B3AST 14-1-02?17:55 Print reply
Posts: 2469
ik denk dat het eerder +0 km/h

je moet eerst PERFECT zijn afgesteld voordat je het verschil zult merken en dan kun je er vermogenswinst uit halen, dwz. dat je er harder mee kunt optrekken, of evt. een zwaardere tand steken en harder rijden, maargoed, het maakt bijna niet uit dat carbon, dus zorg er eerst maar eens voor dat je brommer helemaal perfect super 200% is afgestelt, en dan pas met de fine-tuning beginnen
 
- insane in the brain -
Steve_ZHC 14-1-02?19:55 Print reply

Posts: 2716
eerst maar ff zien dat ik een 70 PW koop, met kop en krukas, dit moet ik nog hebben, dan ben ik pas tevreden over mijn motoriek:
*cilinder, 70cc P.W.,
*cilinderkop, 70cc hogedruk of gewone 50cc(39mm),
*uitlaat, 70cc chroom,
*versterkte krukas, TopRacing,
(evt. nog een powerbox)
daarna spuiten (achterspatbord+Paris-Dakar tank), gele spatbord verbreder (je weet wel, zo'n Paris-Dakar ding?)<--iemand in de buurt van Groningen Westerkwartier die nog een mooie heeft liggen ofsow???
Evt. nog een nieuwe set zijkapjes en nieuwe handkapjes + handvatten + rem/koppelings hendels, en wat ding lakken(rempedaal+stang, schakel pedaal, standaard, stepjes), en dan ben ik KLAAR!!!!!!!!!!!!!!

 
Steve_ZHC 14-1-02?19:55 Print reply

Posts: 2716
eerst maar ff zien dat ik een 70 PW koop, met kop en krukas, dit moet ik nog hebben, dan ben ik pas tevreden over mijn motoriek:
*cilinder, 70cc P.W.,
*cilinderkop, 70cc hogedruk of gewone 50cc(39mm),
*uitlaat, 70cc chroom,
*versterkte krukas, TopRacing,
(evt. nog een powerbox)
daarna spuiten (achterspatbord+Paris-Dakar tank), gele spatbord verbreder (je weet wel, zo'n Paris-Dakar ding?)<--iemand in de buurt van Groningen Westerkwartier die nog een mooie heeft liggen ofsow???
Evt. nog een nieuwe set zijkapjes en nieuwe handkapjes + handvatten + rem/koppelings hendels, en wat ding lakken(rempedaal+stang, schakel pedaal, standaard, stepjes), en dan ben ik KLAAR!!!!!!!!!!!!!!

 
B3AST 14-1-02?21:27 Print reply
Posts: 2469
beter haal je geen PW en ook geen topracing kruk! want de normale krukas is evengoed/snel en PW is hetzelfde als imitatie = troep.

Dus koop die krukas gewoon niet, en koop voor dat geld gewoon een GOEDE cylinder heb je veel meer aan.

owja, voor die paris dakar tankkap kun je misschien wel even naar Oostwold rijden (achter hoogkerk maar dat weet je denk ik wel als je toch daar in de buurt woont, waar woon je eigenlijk precies?) Daar zit een vage kerel met een loods vol oude ZOOI maar af en toe heeft ie wel wat leuks voor honda
 
- insane in the brain -
Sneks 14-1-02?21:43 Print reply
Posts: 2499
ja, je zit steeds maar weer aan te geven dat je zo'n topracing wilt kopen, zonder precies aan te geven waarom
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Steve_ZHC 15-1-02?12:29 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Originally posted by: Hans F.?

ja, je zit steeds maar weer aan te geven dat je zo'n topracing wilt kopen, zonder precies aan te geven waarom


OK, hierom: ik heb een hekel aan doormidden getrokken krukassen van 15 jaar oud, en zo'n TopRacing heb je in 2 uitvoeringen: vervangend voor origineel, en de sterkere uitvoering, die laatste is wat duurder, maar ook veel beter uitgebalanceerd en lichter.
Daarom wil ik graag zo'n ding erin, ik houdt niet van half werk weet je?
Quote:
beter haal je geen PW en ook geen topracing kruk! want de normale krukas is evengoed/snel en PW is hetzelfde als imitatie = troep.

Dus koop die krukas gewoon niet, en koop voor dat geld gewoon een GOEDE cylinder heb je veel meer aan.

owja, voor die paris dakar tankkap kun je misschien wel even naar Oostwold rijden (achter hoogkerk maar dat weet je denk ik wel als je toch daar in de buurt woont, waar woon je eigenlijk precies?) Daar zit een vage kerel met een loods vol oude ZOOI maar af en toe heeft ie wel wat leuks voor honda
_______________


Ik woon in Zuidhorn, zo'n 15 km west van de stad Groningen(waar ik pizza-courreur ben )
En ik koop alleen een 70cc cil. omdat ik niet zo snel hoef, 85/90 vind ik zat hard, ik koop wel een motor als ik harder wil(kwestie van tijd/geld), ik koop hem alleen voor de power met optrekken en wind tegen ensow, het moet me ook niet te veel zuipen, dan hou ik helemaal niks meer over van me fooigeld!!!

[This message is edited by MT5 Racer on 15-1-02 12:37]
 
gran turismo 15-1-02?13:20 Print reply
Posts: 735
- Koop gewoon een 70 polinie cilinder.
- Hou je originele krukas, Honda krukassen zijn erg sterk.
- Hou je 50snel uitlaat erop.

En je rijd ongeveer 85/90km/u met deze setup.
Ik rij al tijden met deze setup, trekt lekker fel op met tandwiel verhouding 15-45.
En die krukas houd dat makkelijk.
Ik rij al een jaar lang 5 dagen per week 60km per dag.
En ik heb nog nooit problemen gehad met me krukas.
En hij zuipt 5 liter in 120km dus dat is netjes.
Gewoon rustig 60km/u blijven rijden en af en toe open trekken dan rijd ie behoorlijk zuinig.
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
Sneks 15-1-02?15:14 Print reply
Posts: 2499
en toch is het met jouw toekomstige setup totale onzin om geld uit te geven aan een nieuwe krukas. Totaal niet nodig. Het probleem ligt vaker aan rotte lagers dan een een slechte krukas. Vervang je krukaslagers, en als je big end lager niet goed is ga je met je krukas naar een brommerboer.

Met jouw toekomstige setup heb je niet eens meer vermogen dan waar je blok op gebouwd is. nl. de honda standaard snel cilinder (eigenlijk de echte originele cilinder) met 16 mm en 5 bak. Zou rond de 90 horen te rijden.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
B3AST 15-1-02?17:25 Print reply
Posts: 2469
Ik woon in Groningen dus ik weet wel waar zuidhorn ligt hoor

hehe ja inderdaad het is goed dat je niet van half werk houdt, maar je hoeft geen onzinnig werk te doen dus beter houdt je gewoon een originele honda kruk, die zijn heel goed, ik denk kwalitatief zelfs een stuk beter dan een top racing! enneh, met die setup krijg je die ECHT niet kapot, mischien kun je gewoon beter een GOEDE 50cc nemen (zeta, eurocylindro), rij je net zo hard, en heeft netzoveel vermogen als een 70cc imi. dus net zo veel/weinig last van wind, en minder gedonder met de politie...


 
- insane in the brain -

Dit topic is 468 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved