Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - vlammen uit uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 660 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #26393 - vlammen uit uitlaat
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2916 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

theo-2cv 18-2-2005 23:41 Print reply

Posts: 1028
maakt niks uit voor de ontsteking denk dat de dempwol het erger vind als je onsteking die doet eht of doet het niet gaat er niet kapot van volgens mij
 
Markos 18-2-2005 23:44 Print reply

Posts: 5048
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JCG

[...]


Geen idee, klinkt stom weet ik. Maar daarom vraag ik het
er gebeurd er verder nix mee

tenzij jij verklaard dat er op de een of andere manier door die vlam een stroomschok ontstaat die dan via de bekabeling terug gaat naar de ontsteking en dan doorbrand?

of je moet je ontsteking achter je uitlaat hebben zitten
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
JCG 18-2-2005 23:46 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markos

[...]
er gebeurd er verder nix mee

tenzij jij verklaard dat er op de een of andere manier door die vlam een stroomschok ontstaat die dan via de bekabeling terug gaat naar de ontsteking en dan doorbrand?

of je moet je ontsteking achter je uitlaat hebben zitten


Dacht misschien dat je cdi het niet leuk vinden om wel spanning te krijgen maar geen puls van je onsteking spoel.

Maar ja, zat ook maar te gokken
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
Blukaap2 19-2-2005 0:30 Print reply

Posts: 9955
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markos

[...]
je moet toch wel ergens in het begin van de uitlaat een opening hebben voor wat verse zuurstof ofnie? of is de zuurstof die vanuit de cil komt genoeg?


Denk eens logisch na, wat pomp je die uitlaat in ?
Owjaaa, een benzine/lucht mengsel wat (met een goed afgestelde carburateur) zo ontvlambaar als de pest is .

Het kan trouwens slecht zijn, je uitlaat kan er af klappen en als de ontploffing terugschiet krijgt je uitlaatklep of carter/zuiger een opdonder.
Maar daar gaan ook wel een paar knalletjes overheen voordat dat kapot zal gaan schat ik zo.
 
Stoere brommers
mallemeeuw 19-2-2005 11:16 Print reply

Posts: 4088
idd vind je zuiger niet fijn al die backfire's

 
!!!! Lambal United !!!!
Blukaap2 19-2-2005 12:26 Print reply

Posts: 9955
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markos

of 1 zodat hij meer toeren maakt en er dus meer mengsel inkomt?


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: herman103

ik denk dat ie de 4 bedoelt want dan kan je hem langer uit laten rollen


In welk geval maakt ie de meeste omwentelingen in totaal ?

10000rpm in de 4 uit laten rollen tot 5000rpm ofzo
Of in de 1 met 12000 tot 5000rpm ?
Wat zou er langer duren ?

Ik gok dat Herman gelijk heeft.
 
Stoere brommers
Markos 19-2-2005 13:27 Print reply

Posts: 5048
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

[...]


Denk eens logisch na, wat pomp je die uitlaat in ?
Owjaaa, een benzine/lucht mengsel wat (met een goed afgestelde carburateur) zo ontvlambaar als de pest is .

Het kan trouwens slecht zijn, je uitlaat kan er af klappen en als de ontploffing terugschiet krijgt je uitlaatklep of carter/zuiger een opdonder.
Maar daar gaan ook wel een paar knalletjes overheen voordat dat kapot zal gaan schat ik zo.
waarom dan bij 4takt wel een opening voor lucht? is da omdat het mengsel dan niet compleet is verbrand ofwa?
ja ik hou me niet echt bezig met uitlaatgassen
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
Rio88 19-2-2005 13:33 Print reply

Posts: 841
hahahaha, ik ga vanmiddag ook ff proberen of dat met mijn uitlaatje lukt
 
Blukaap2 19-2-2005 15:34 Print reply

Posts: 9955
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markos

[...]
waarom dan bij 4takt wel een opening voor lucht? is da omdat het mengsel dan niet compleet is verbrand ofwa?
ja ik hou me niet echt bezig met uitlaatgassen


Hoezo zit er bij 4-takt een opening voor lucht ?
Die zit er niet.
Bij een 100% gasdichte uitlaat kun je dat ook doen.

Maar denk nou eens na, dr komt een prima lucht/benzine mengsel in je hete uitlaat wat daarna ook nog een vonk/vlam door zich heen krijgt.
Waarom zou je dan in godsnaam lucht toe moeten voegen ?
 
Stoere brommers
Markos 19-2-2005 15:42 Print reply

Posts: 5048
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

[...]


Hoezo zit er bij 4-takt een opening voor lucht ?
Die zit er niet.
Bij een 100% gasdichte uitlaat kun je dat ook doen.

Maar denk nou eens na, dr komt een prima lucht/benzine mengsel in je hete uitlaat wat daarna ook nog een vonk/vlam door zich heen krijgt.
Waarom zou je dan in godsnaam lucht toe moeten voegen ?
nee i bedoel.. standaard komt er geen vlam uit de uitlaat. Maar als je bij een viertakt een vlam eruit wil kun je toch ergens een opening maken zodat er lucht bijkomt waardoor je wel een vlam krijgt?
(zo stond het pas tenminste ergens hier in een topic )
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
Blukaap2 19-2-2005 15:49 Print reply

Posts: 9955
Een lekkende uitlaat knalt bij gas los jah (en behoorlijk).
Net zoals een te arm en te rijk afgestelde met gas los knallen.

Al merk je dat pas echt met een open demper.
 
Stoere brommers
snowboarderke 19-2-2005 20:21 Print reply

Posts: 2193
OK als ik het dus goed begrijp moet ik in 4de rijden contact afzetten terwijjl ik gas geef en dan terug aanzetten. Maar dit lukt dus niet meer wat doe ik verkeerd?
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
Blukaap2 19-2-2005 20:24 Print reply

Posts: 9955
Echt volgas, volle toeren in de 4, dan contact uit, gas open blijven houden, zo flink af laten zakken en dan contact weer aan.

Maar met een 2-takt lukt het niet echt lekker.
Misschien dat het met een rechte pijp ipv een expansie wel werkt.
 
Stoere brommers
snowboarderke 19-2-2005 20:26 Print reply

Posts: 2193
Het is mij 1 maal gelukt (daarmee dat ik dit topic open) maar nu lukt het mij niet meer. En hoever moet je laten afzakken? Dus stel dat ik in mijn 4 op volle toeren 65km/h rijd. Moet ik hem dan laten afzakken tot de 10km/h ongeveer?
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
Blukaap2 19-2-2005 20:28 Print reply

Posts: 9955
Neuh, denk dat tot 40 genoeg is.
Maar dat is gewoon proberen, kan ook zijn dat je 'm veel minder ver af moet laten zakken.

Bij mn NX laat ik 'm in de 4 van 9000 tot 4-5000rpm zakken ofzo.
Dat is van 100km/h tot 50-60km/h.
 
Stoere brommers

Dit topic is 2916 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved