theo-2cv |
18-2-2005 23:41 |
Posts: 1028 |
maakt niks uit voor de ontsteking denk dat de dempwol het erger vind als je onsteking die doet eht of doet het niet gaat er niet kapot van volgens mij
|
|
|
|
Markos |
18-2-2005 23:44 |
Posts: 5048 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JCG
[...]
Geen idee, klinkt stom weet ik. Maar daarom vraag ik het
er gebeurd er verder nix mee
tenzij jij verklaard dat er op de een of andere manier door die vlam een stroomschok ontstaat die dan via de bekabeling terug gaat naar de ontsteking en dan doorbrand?
of je moet je ontsteking achter je uitlaat hebben zitten
|
|
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us |
|
JCG |
18-2-2005 23:46 |
Posts: 1531 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markos
[...]
er gebeurd er verder nix mee
tenzij jij verklaard dat er op de een of andere manier door die vlam een stroomschok ontstaat die dan via de bekabeling terug gaat naar de ontsteking en dan doorbrand?
of je moet je ontsteking achter je uitlaat hebben zitten
Dacht misschien dat je cdi het niet leuk vinden om wel spanning te krijgen maar geen puls van je onsteking spoel.
Maar ja, zat ook maar te gokken
|
|
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel |
|
Blukaap2 |
19-2-2005 0:30 |
Posts: 9955 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markos
[...]
je moet toch wel ergens in het begin van de uitlaat een opening hebben voor wat verse zuurstof ofnie? of is de zuurstof die vanuit de cil komt genoeg?
Denk eens logisch na, wat pomp je die uitlaat in ?
Owjaaa, een benzine/lucht mengsel wat (met een goed afgestelde carburateur) zo ontvlambaar als de pest is .
Het kan trouwens slecht zijn, je uitlaat kan er af klappen en als de ontploffing terugschiet krijgt je uitlaatklep of carter/zuiger een opdonder.
Maar daar gaan ook wel een paar knalletjes overheen voordat dat kapot zal gaan schat ik zo.
|
|
Stoere brommers |
|
mallemeeuw |
19-2-2005 11:16 |
Posts: 4088 |
idd vind je zuiger niet fijn al die backfire's
|
|
!!!! Lambal United !!!! |
|
Blukaap2 |
19-2-2005 12:26 |
Posts: 9955 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markos
of 1 zodat hij meer toeren maakt en er dus meer mengsel inkomt?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: herman103
ik denk dat ie de 4 bedoelt want dan kan je hem langer uit laten rollen
In welk geval maakt ie de meeste omwentelingen in totaal ?
10000rpm in de 4 uit laten rollen tot 5000rpm ofzo
Of in de 1 met 12000 tot 5000rpm ?
Wat zou er langer duren ?
Ik gok dat Herman gelijk heeft.
|
|
Stoere brommers |
|
Markos |
19-2-2005 13:27 |
|
Rio88 |
19-2-2005 13:33 |
Posts: 841 |
hahahaha, ik ga vanmiddag ook ff proberen of dat met mijn uitlaatje lukt
|
|
|
|
Blukaap2 |
19-2-2005 15:34 |
Posts: 9955 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markos
[...]
waarom dan bij 4takt wel een opening voor lucht? is da omdat het mengsel dan niet compleet is verbrand ofwa?
ja ik hou me niet echt bezig met uitlaatgassen
Hoezo zit er bij 4-takt een opening voor lucht ?
Die zit er niet.
Bij een 100% gasdichte uitlaat kun je dat ook doen.
Maar denk nou eens na, dr komt een prima lucht/benzine mengsel in je hete uitlaat wat daarna ook nog een vonk/vlam door zich heen krijgt.
Waarom zou je dan in godsnaam lucht toe moeten voegen ?
|
|
Stoere brommers |
|
Markos |
19-2-2005 15:42 |
Posts: 5048 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
[...]
Hoezo zit er bij 4-takt een opening voor lucht ?
Die zit er niet.
Bij een 100% gasdichte uitlaat kun je dat ook doen.
Maar denk nou eens na, dr komt een prima lucht/benzine mengsel in je hete uitlaat wat daarna ook nog een vonk/vlam door zich heen krijgt.
Waarom zou je dan in godsnaam lucht toe moeten voegen ?
nee i bedoel.. standaard komt er geen vlam uit de uitlaat. Maar als je bij een viertakt een vlam eruit wil kun je toch ergens een opening maken zodat er lucht bijkomt waardoor je wel een vlam krijgt?
(zo stond het pas tenminste ergens hier in een topic )
|
|
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us |
|
Blukaap2 |
19-2-2005 15:49 |
Posts: 9955 |
Een lekkende uitlaat knalt bij gas los jah (en behoorlijk).
Net zoals een te arm en te rijk afgestelde met gas los knallen.
Al merk je dat pas echt met een open demper.
|
|
Stoere brommers |
|
snowboarderke |
19-2-2005 20:21 |
Posts: 2193 |
OK als ik het dus goed begrijp moet ik in 4de rijden contact afzetten terwijjl ik gas geef en dan terug aanzetten. Maar dit lukt dus niet meer wat doe ik verkeerd?
|
|
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan |
|
Blukaap2 |
19-2-2005 20:24 |
Posts: 9955 |
Echt volgas, volle toeren in de 4, dan contact uit, gas open blijven houden, zo flink af laten zakken en dan contact weer aan.
Maar met een 2-takt lukt het niet echt lekker.
Misschien dat het met een rechte pijp ipv een expansie wel werkt.
|
|
Stoere brommers |
|
snowboarderke |
19-2-2005 20:26 |
Posts: 2193 |
Het is mij 1 maal gelukt (daarmee dat ik dit topic open) maar nu lukt het mij niet meer. En hoever moet je laten afzakken? Dus stel dat ik in mijn 4 op volle toeren 65km/h rijd. Moet ik hem dan laten afzakken tot de 10km/h ongeveer?
|
|
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan |
|
Blukaap2 |
19-2-2005 20:28 |
Posts: 9955 |
Neuh, denk dat tot 40 genoeg is.
Maar dat is gewoon proberen, kan ook zijn dat je 'm veel minder ver af moet laten zakken.
Bij mn NX laat ik 'm in de 4 van 9000 tot 4-5000rpm zakken ofzo.
Dat is van 100km/h tot 50-60km/h.
|
|
Stoere brommers |
|