Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - remblokjes probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 984 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26376 - remblokjes probleem
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2195 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wildhaguh 18-2-2005 16:35 Print topicpost

Posts: 1650
ik heb dus een gilera smt
maar alweer n probleem

nu zijn me voorremblokke opeens afgebrokkeld
lijkt wel dat ze gewoon verbrand zijn
en achter waren ze 2000 km eerder al verbrand

voorremblokke zitten en nu 5000 km in (nieuwe brom met 5000 km erop)

maar de voering was nog niet op alleen hij is denk gewoon verbrand en brokkeld darom af

zijn er speciale remblokke die wel tegen mijn rijstyle kunne en dus niet verbranden?
of ligt het ergens anders aan?

en je hebt ook mallosie remblokken ervoor te koop die zijn iets duurder maar zijn die wel beter??
wiel heeft een oplossing
dus welke remblokke ken ik dan beter gebruiken?
 
www.brommer-onderdelen.tk

mt80 18-2-2005 16:37 Print reply

Posts: 2071
ik zou gewoon die malossi remblokjes nemen, hebben wel goede naam volgens mij..
 
wildhaguh 18-2-2005 16:39 Print reply

Posts: 1650
tja nie 8 euro meer is nie zon probleem maar dan wil ik natuurlijk wel iets kwaliteid meer hebbe

of zijn ze alleen zachter of harder ?
en niks meer hite bestendig?
 
www.brommer-onderdelen.tk
Blukaap2 18-2-2005 17:32 Print reply

Posts: 9972
Hoe rem je dan ?
Om remblokken te slopen moet je nl wel wat moeite doen (of ze moeten wel extreem brak zijn).
 
Stoere brommers
wildhaguh 18-2-2005 17:34 Print reply

Posts: 1650
orginele remblokjes nog

nja 100 rijde dan rem flink inknijpen datie met 80 al n stoppie maakt
meestal alleen voorrem wand komt achter altijd bijna los of net of net nie

dus wordt wel gebruikt
(sta nie voor niks of ligt het aan mijn rijstyle hej )
 
www.brommer-onderdelen.tk
Bruins 18-2-2005 17:53 Print reply

Posts: 906
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wildhaguh

orginele remblokjes nog

nja 100 rijde dan rem flink inknijpen datie met 80 al n stoppie maakt
meestal alleen voorrem wand komt achter altijd bijna los of net of net nie

dus wordt wel gebruikt
(sta nie voor niks of ligt het aan mijn rijstyle hej )


tegen lompheid is niets bestand
 
teddy ruxpin ownt!
Blukaap2 18-2-2005 17:54 Print reply

Posts: 9972
Je kunt een wat grotere en zwevende schijf proberen, misschien dat ie dan zn hitte beter kwijt kan.
En evt een wat grotere klauw.

Maar als je constant zo rondsjeest kan ik me voorstellen dat ze na 5000km op zijn.

Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 18-2-2005 17:55
 
Stoere brommers
Saknet 18-2-2005 17:56 Print reply

Posts: 10355
lijkt me best eng als ik dat bij de 50 doe dan merk ik al dat er maar 1 schijfje aan me voorwiel zit
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
staaf 18-2-2005 17:57 Print reply

Posts: 266
Ik ken het probleem zowel bij auto's als bij brommers komt doordat je lang je rem inhoudt (langer dan nodig) Ik zou voor de malossi remblokken gaan zijn wel goed heb ik gehoord
 
BITE MY DUST!! en een echte man rukt met de combinatietang
wildhaguh 18-2-2005 17:57 Print reply

Posts: 1650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Je kunt een wat grotere en zwevende schijf proberen, misschien dat ie dan zn hitte beter kwijt kan.
En evt een wat grotere klauw.

Maar als je constant zo rondsjeest kan ik me voorstellen dat ze na 5000km op zijn.

Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 18-2-2005 17:55


schijf is al 260 doorsnee geloof ik
en schijf etzz is nog 100% en klauw ook
alleen de blokjes verbranden gewoon

jah maar ze zijn niet op na 5000 km
ze zijn verbrand en brokkelen daarom af
wand begin van de week nog gekeke en toen zat er nog genoeg (grip) 1of2 mm schat ik aan bijde kante maar het brokkelt er nu opeens af
 
www.brommer-onderdelen.tk
Blukaap2 18-2-2005 17:58 Print reply

Posts: 9972
Jah, maar een grotere schijf koelt wat beter, net als die zwevend is en met een grotere klauw.

Op mn NX met 260mm voorschijf kon ik ook net 5 stoppies maken voor ie weer oververhit was.
 
Stoere brommers
Tuning_Centre_Tax 18-2-2005 17:59 Print reply

Posts: 901
ik weet een oplossing: gewoon normaal remmen.....
 
Nsr onderdelen te koop!!!! Inbox voor meer info.
wildhaguh 18-2-2005 18:00 Print reply

Posts: 1650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet

lijkt me best eng als ik dat bij de 50 doe dan merk ik al dat er maar 1 schijfje aan me voorwiel zit


last van gammele voorvork?

en (staaf) hoesow rem je te lang?
gewoon tot de snelheid die ik wil hebbe of dan een bocht of wat ook te nemen

of bedoel je te lang voor het goed zijn dat ze daarom verbranden?

en die malossie blokjes kunnen die beter tegen warmte

wand de orginele remde hard genoeg daar hoef ik het niet voor te doen


en (bruins) tja maar ik houw wel van n beetje race overal
en t is nie egt lompheid

ik wil gewoon wete of er blokjes zijn die meer hitte kunne verduren dan is het goed
 
www.brommer-onderdelen.tk
wildhaguh 18-2-2005 18:03 Print reply

Posts: 1650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Jah, maar een grotere schijf koelt wat beter, net als die zwevend is en met een grotere klauw.

Op mn NX met 260mm voorschijf kon ik ook net 5 stoppies maken voor ie weer oververhit was.


hoe zie je dan dat die overhit is?

tja alsie rood geloeiend is mar das n beetje laat en heb ik nog geen last van gehad

tja was dan normaal remme
100 meter eerder gas dicht en nog beetje remme langzaam ?

maar das nie leuk

zou ik door al die stoppies nu ook lekke voorvork keeringen hebben?
maat van me heeft het ook met zelfde voorvork (motorhispania) alleen hij heeft er nog geen 3000 km opstaan
 
www.brommer-onderdelen.tk
Neonlampje 18-2-2005 18:05 Print reply

Posts: 14825
Met jou rijstijl moet je niet zeiken over blokjes die maar 5k mee gaan... dat is nog erg acceptabel hoor!!
 
staaf 18-2-2005 18:13 Print reply

Posts: 266
Quote:
en (staaf) hoesow rem je te lang?
gewoon tot de snelheid die ik wil hebbe of dan een bocht of wat ook te nemen

of bedoel je te lang voor het goed zijn dat ze daarom verbranden?

en die malossie blokjes kunnen die beter tegen warmte

wand de orginele remde hard genoeg daar hoef ik het niet voor te doen



je remt te lang voor je blokken ze worden zo warm dat ze uitzetten en zichzelf naar de shanker helpen en die malossi blokken kunne volgens mij wel wat meer warmte hebben

 
BITE MY DUST!! en een echte man rukt met de combinatietang

Dit topic is 2195 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved